Gainward 3080 snabb auktion - INGA OCKERPRISER!

Permalänk

Gainward 3080 snabb auktion - INGA OCKERPRISER!

Hej,

Tänkte sälja mitt Gainward kort som jag precis köpte från Webhallen, men inte till några ockerpriser. Jag tänkte därför börja med en budgivning nu som börjar på det pris som kortet går för i dagsläget: 13 990 kr

Här är länk till kortet:
https://www.webhallen.com/se/product/324210-Gainward-GeForce-...

Tänker ha uppe detta i drygt 24h, eller sluta när priset blir alltför högt når 15000kr.

Kommer EJ skicka kortet - köparen får ta sig till Norra Sköndal.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur priset och rubriken går ihop. Det är väl ockerpriser överallt på GPU nu mer?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara sätta ett fast pris då med det du som minst vill ha för det istället för att avsluta auktionen när priset blir för högt? ^^

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Förstår inte hur priset och rubriken går ihop. Det är väl ockerpriser överallt på GPU nu mer?

Jo, det är sant, men tänkte mer att jag inte tänker gå alltför högt jämtemot vad de går på i dagsläget i butik.

Skrivet av kwame:

Varför inte bara sätta ett fast pris då med det du som minst vill ha för det istället för att avsluta auktionen när priset blir för högt? ^^

Mitt minsta pris är det pris jag startade på, vilket är vad kortet kostar i butik just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167218:

Riktpris i butik är - precis som det var hela förra halvåret - mellan 9000kr-10500kr. För ett 3080.
Ger 11500kr.

Haha, du ger 11.500:- men då får du ju å andra sidan ingenting

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av anon167218:

Riktpris i butik är - precis som det var hela förra halvåret - mellan 9000kr-10500kr. För ett 3080.
Ger 11500kr.

Detta är priset som kortet säljs för på Webhallen just nu, precis de kort jag plockat upp. Håller med om att det är högt men jag vet även att folk tar betydligt mycket mer för de i andra hand.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohanFlodqvist:

Haha, du ger 11.500:- men då får du ju å andra sidan ingenting

Inte från någon med den vidriga mentaliteten.
Ger någon annan mer är det dennes problem. Varför skulle någon i sitt fulla sinnes bruk ge 14k+ när det bara är att vänta ett kvartal i respektive tillverkares interna kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167218:

Inte från någon med den vidriga mentaliteten.
Ger någon annan mer är det dennes problem. Varför skulle någon i sitt fulla sinnes bruk ge 14k+ när det bara är att vänta ett kvartal i respektive tillverkares interna kö.

Så du vet om att om 3 månader så finns det 3080 att köpa, alltså på lager, det var mer än jag visste om, och jag trodde jag hade bra koll.

Permalänk
Skrivet av anon167218:

Nej det är priset som står listat hos webhallen, men det går inte att faktiskt köpa eller boka för det. Det säljs alltså inte aktivt för 14k i någon butik.

Okej, inte så jag förstått det eftersom. Som jag förstår de går de inte att boka pga att det sitter massor av människor i kö på kortet och därför tar dom inte fler beställare i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Värst vad hetlevrat det blev här. Håller med om att det är lite högt pris men det är inte OPs fel, tycker han ska ha beröm för att inte sälja för 17k+ som så många andra. Sen har jag tyvärr inte råd/vill inte betala dagens priser men det är en helt annan fråga.

Permalänk

14000 kr + frakt

Permalänk
Medlem

14500 kr hämtar

Permalänk

Jag kontaktar nu högsta budgivare och om intresset är kvar så stänger jag ner tråden

Permalänk

Inga svar från högsta budgivaren - kontaktar näst högsta. Auktion är fortfarande igång.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Förlåt. Ja, kortet är sålt.