Här är finalisterna i SweClockers stora mobilfototävling

Permalänk
Medlem

Fem från mig, lite blandat blev det, men mobilbilder i majoritet faktiskt!

Per

Permalänk
Medlem

Ojoj, väldigt svårt att välja i arkiven, det får bli dessa fem!

Sommarkväll i Tylösand.

Linbana i London-vintern.

Ett bi i busken nere vid ån.

I Monaco bygger man på, under och inuti berget.

Fjäril i Singapore

Permalänk

Här kommer mina bidrag

azure-window by Eva Gustavsson, on Flickr

Alice in Fear by Eva Gustavsson, on Flickr

cruise by Eva Gustavsson, on Flickr

JeopardKatt by Eva Gustavsson, on Flickr

Gene med Publik by Eva Gustavsson, on Flickr

Hoppas det är ok att min signatur är på

Permalänk
Medlem

Mycket svårt att välja, men har plockat ihop en blandning av olika färger och motiv. 😊

Sandgrönnorna i Luleå

Grodlek - Lillträsk i Luleå

Sambon i Georgien (landet)

Vår kissekatt, Saga

GTX 1080 på rekond innan försäljning

Permalänk
Medlem

Birb som räddats från ett dopp i sjön återhämtar sig i en buske

Svärmor reagerar på beskedet att hon ska bli mormor för andra gången

Äldsta sonen spelar trummor

Svärföräldrarna kommer hem efter en båttur

Katten hälsar på hennes bästis

Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk
Medlem

Får bli en bild från fjällen med polaren då...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till tävlingen.

Mina bidrag till fototävlingen. 😊
Tagna med en Huawei.

http://imgur.com/gallery/iSZJiVH

http://imgur.com/gallery/snbShBv

http://imgur.com/gallery/kAwS7a0

Verkar inte få till så att bilderna syns här, tredje försöket.

Verkar inte få till så att Bilderna syns här, tredje försöket.
Permalänk

Här kommer mitt bidrag :D

Reflektioner

Italien

Slenderman i Kullaberg

Malmön

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Här kommer mina bidrag

Yosemite, taget med Nokia Lumia 920

Island, taget med Iphone 7

Karlshamn, taget med Iphone 7

Vidöstern, taget med Iphone 8

Andorra, taget med Iphone 8

Permalänk
Medlem

Daggdroppar

Vietnam - Iphone 6

Portugal - Santa Clara

Fetblad

Tistelknopp

fixat nya länkar
Permalänk
Medlem

Lite dåligt om tid så blir endast en bild på mina föräldrars katt tagen med mobilen

https://imgur.com/dWXhEhG

Får det inte att funka med bild-grejen så den syns här, tips någon?

Permalänk
Medlem

Fishing In The Fog

Winter Night Stockholm

Broken Ice

Above The Clouds

Teddy

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Femte och sista bidraget. Fotat med mobilen.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Väldigt kul tävling men ack så svårt att välja fem bilder. Valde till slut bort alla djurbilder tagna med tele.

Permalänk
Medlem

Jag fotar mycket musikrelaterat, som konserter/festivaler och promobilder åt band, men det händer att jag får ställa upp som bröllopsfotograf åt vänner också...

Corey Taylor / Slipknot

Papa Emeritus II / Ghost

Vampire / Promobild 2020

Josephine Forsman / Sahara Hotnights

A & E

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Samsung Sverige

Det är svårt att inte bli imponerad av kvaliteten på bilder här! Jag är så klart helt utom tävlan, men jag lägger in några bilder jag är hyfsat nöjd med ändå – bara för att sporra fler att visa upp sina alster . De första två tog jag som journalist, resten är lite mer privatfotande.

Salem al Fakir inför festival:

salem1 by Hans L. Olofsson, on Flickr

Amy Diamond och Nanne Grönvall:

Amy och Nanne - 1 by Hans L. Olofsson, on Flickr

Fotad analogt. Om jag minns rätt var det en Kodax Tri-X som pushades till 800 iso:

testhelg1 by Hans L. Olofsson, on Flickr

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

När naturen kommer nära

Låt mig vara

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av LazySoft:

Rävar är väldigt gulliga och intelligenta djur! Lite svåra att balansera med katter och sådant, men en gårdsräv är alltid trevligt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Rävar är väldigt gulliga och intelligenta djur! Lite svåra att balansera med katter och sådant, men en gårdsräv är alltid trevligt.

Denna räv räknas mera som en byräv. Hälsar gärna på hos alla i hopp om att få något att tugga på.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av LazySoft:

Denna räv räknas mera som en byräv. Hälsar gärna på hos alla i hopp om att få något att tugga på.

Ja, det är ganska matdrivna djur. Här är räven generellt välkommen, men hen har en förmåga att äta upp utekattens mat, så då blir det lite mindre roligt med besök. Jag har försökt flytta matningsplatser och sådant, och nu ger jag bara små mängder mat åt katten så att det inte blir så mycket över. Förhoppningsvis löser det "problemet" .

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Gick till jobbet i höstas och då fick jag denna bild. Har lite andra mysiga jag gillar som jag slänger upp sen.
https://i.imgur.com/0RSrmTs.jpg

Här kommer 4 till.
Alla tagna med telefon när jag är ute. Svårt att tävla med experterna här.
Men fångar solnedgångarna bra då det är då man är ute på veckan...och vi är dåliga på att komma ut tidigt på helger.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Bild 4 och 5 från mig. Sista får bli en mobilbild.

Permalänk
Medlem

Får man veta vilka 4 som får hem en mobil, även om man inte är en av dom? @Dimestam

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Jerkanftw:

Får man veta vilka 4 som får hem en mobil, även om man inte är en av dom? @Dimestam

Självklart, kommer en artikel när deltagarna är utsedda!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av cri33e:

Verkar inte få till så att bilderna syns här, tredje försöket.

imgur kan vara lite klurigt. På forum behövs en direktlänk till bildfilen men imgurs delningsknappar ger istället en länk till deras sajt med bilden på. Jag brukar lösa det genom att högerklicka på bilden och välja "öppna bild i ny flik". Sedan kan du kopiera adressen från adressfältet i webbläsaren.

Jämför länkarna till en av dina bilder:
https://imgur.com/gallery/iSZJiVH
https://i.imgur.com/OUkMuuy.jpg

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ducedo:

imgur kan vara lite klurigt. På forum behövs en direktlänk till bildfilen men imgurs delningsknappar ger istället en länk till deras sajt med bilden på. Jag brukar lösa det genom att högerklicka på bilden och välja "öppna bild i ny flik". Sedan kan du kopiera adressen från adressfältet i webbläsaren.

Jämför länkarna till en av dina bilder:

https://imgur.com/gallery/iSZJiVH
https://i.imgur.com/OUkMuuy.jpg

Du kan också välja "get share links" via pilen och klippa ut kodsnutten i BBCode-fältet. Det fungerar i alla fall vid uppladdning.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Synd att det är så många icke mobilbilder med, tycker det är roligare att se vad som åstadkoms med en begränsad mobil kamera.
Har bara tagit en mobil bild som är värd att ladda upp här.

https://drive.google.com/file/d/1-a2LkzQ0mvm8qHBLnd9isJKYEEtjoNdd/view?usp=drivesdk

Får det inte att fungera med Google photos/drive
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Synd att det är så många icke mobilbilder med, tycker det är roligare att se vad som åstadkoms med en begränsad mobil kamera.
Har bara tagit en mobil bild som är värd att ladda upp här.

Bilderna tagna med systemkamera blir ju diskade. Detta var en tävling endast med mobilkamera 🤔

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Bilderna tagna med systemkamera blir ju diskade. Detta var en tävling endast med mobilkamera 🤔

Nej, första delen får man använda vilken fotoutrustning man vill. I andra delen får man låna hem en mobil och då måste man ta bilderna med den.

"I uttagningen är det tillåtet att använda valfri fotoutrustning."

"Finalisterna får låna hem varsin Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, som ska användas för att fota och tävla i tre olika grenar: avstånd, reflektioner och perspektiv."

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro