Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Hop Notch Unicorn Sauce
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/hop-notch-3555114/
Riktigt god 'fruktig' lättdrucken NEIPA

Inte prisvärd direkt kanske, men smakade riktigt fint!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hop Notch Unicorn Sauce

Den där låter riktigt god faktiskt, får ta och köpa den någon dag! Själv sitter jag och sippar på en Eriksbergare.

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/eriksberg-158401/

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hop Notch Unicorn Sauce
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/hop-notch-3555114/
Riktigt god 'fruktig' lättdrucken NEIPA
https://product-cdn.systembolaget.se/productimages/24548437/24548437_800.png
Inte prisvärd direkt kanske, men smakade riktigt fint!

Testa deras Amarillo, riktigt fin WC IPA.

Permalänk
Medlem

En riktigt trevlig finsk veteöl till lite försommargrönt.

Stavar som en kratta
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

En skvätt St-Rémy till kaffet.

https://i.imgur.com/ce5slHO.jpg

Det var mig en stor skvätt Eller är det en liten flaska?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Det var mig en stor skvätt Eller är det en liten flaska?

En stänkare till kaffet hade kanske varit ett bättre ordval. Men nu råkade det bli så som det blev. Kanske jag försöker lura mig själv undermedvetet genom att skriva "en skvätt" så det inte ska se ut som jag dricker så mycket.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inget jättespännande, men efter att ha tvättat bilen, o klippt gräset, så är det rätt gott att sitta ute med en norrlands djup

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Inget jättespännande, men efter att ha tvättat bilen, o klippt gräset, så är det rätt gott att sitta ute med en norrlands djup

Ja den är en god öl.
Speciellt när man ser ut över rapsfältet.

Jag dricker en Spendrups Premium Gold och ser att grannen nog har sått havre i år.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Nåt så simpelt som Grönstedts Monopole och Norrlands Guld, smakar guld efter dryga 26 km på cykel.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Highland Park 12yo, go-to bruks-whiskey för tillfället men ingen bild idag (pic or it didn’t happen?!)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Insåg precis att jag inte druckit någon alkoholhaltig dryck i år.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Sveriges godaste öl

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

En Arboga öl.

Kollar Champions League finalen i bakgrunden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Sveriges godaste öl

Smaken är som baken och nu uppfattas jag säkert lätt nedlåtande (eller så tar jag dig för bokstavligen) men det görs en hel del fin öl i Sverige av många olika tillverkare och av många olika typer av lager, ales, stoutar, veteöl mfl...
Jag vore smått chockad om du inte kunde hitta en du skulle tycka var godare om du gav fler en chans

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv

Haha, på pricken!

Skrivet av Pe3:

Nej, den här är Sveriges godaste öl, om man går efter allmänt betyg
https://untappd.com/b/omnipollo-lorelei-barrel-aged-extra-map... (4,41 av 5 möjliga).

Norrlands Djup får 2,92.
https://untappd.com/b/spendrups-bryggeri-norrlands-djup/26861...

Och det visar väl på ett ungefär hur jag tycker den är också. Skulle nog inte ge den så högt ens

Permalänk
Medlem

Bowmore standard 12 årig plus en Santa Damiana robusto. Livet är bra nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

En Arboga öl.

Kollar Champions League finalen i bakgrunden...
https://i.imgur.com/DhbPpfH.jpg

Det är väl en meme-öl vid det här laget.
Jag har på något mystiskt sätt lyckats undgå att ens smaka på den, men jag måste nästan göra det för att se hur illa det är. Den vanliga standardvarianten tycker jag är rätt bra till typ sill o dyl som vanlig fulöl betraktat, men Extra stark har kanske inte riktigt det ryktet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det är väl en meme-öl vid det här laget.
Jag har på något mystiskt sätt lyckats undgå att ens smaka på den, men jag måste nästan göra det för att se hur illa det är. Den vanliga standardvarianten tycker jag är rätt bra till typ sill o dyl som vanlig fulöl betraktat, men Extra stark har kanske inte riktigt det ryktet...

Har hört om det. Dricker aldrig deras original.
Extra Stark 10.2 är drickbar och smakar gott så länge den är iskall.

Permalänk
Medlem

Ingen alkohol än idag, ska strax ge mig ut för ett par mil på cykel, sen blir det nog en G&T i solen på terassen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Inte så mycket till lagerpimplare för det mesta men denhär satt som en smäck efter en svettig dag

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alhambra Special 1925

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

'Coconut Beasties' men trots relativt dyr så lär jag nog hälla ut den. Gillar normalt imperial stout men den här var för söt och för stark

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Vägledare

3.5% Pripps Blå eftersom jag är bakfull som ett svin och det är det enda kroppen pallar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kolsvart Katt:

'Coconut Beasties' men trots relativt dyr så lär jag nog hälla ut den. Gillar normalt imperial stout men den här var för söt och för stark

Ge den till mig 😍

Permalänk
Medlem

Fick för mig att köpa en Pilsner Urquell som jag inte provat på många år...
Men mja, går lite för mycket mot unken jordkällare. Inte helt oävet ändå på något vis men lite för "off".

Skrivet av Kolsvart Katt:

'Coconut Beasties' men trots relativt dyr så lär jag nog hälla ut den. Gillar normalt imperial stout men den här var för söt och för stark

Hmm, har inte sett den i butik, men tror inte jag skulle gilla den så lär hoppa den.
Smakade den mycket kokos? (Jag har svårt att de att det skulle funka i en öl?)
(även jag gillar generellt imperial stoutar och brukar inte ha något emot om de är starka, men om den är för söt kan det nog sluta funka...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Smakade den mycket kokos? (Jag har svårt att de att det skulle funka i en öl?)
(även jag gillar generellt imperial stoutar och brukar inte ha något emot om de är starka, men om den är för söt kan det nog sluta funka...)

Kokos kan vara hit or miss. Vissa har en jättebra kokossmak, medan andra smakar som parfym typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Testa deras Amarillo, riktigt fin WC IPA.

Provar just Hopstart Amarillo
Lite annan stil än Unicornen med lite mer bitskhet och beska (typ "syrligare"?) men inte på något negativt sätt utan riktigt trevlig

Skrivet av anon42512:

Kokos kan vara hit or miss. Vissa har en jättebra kokossmak, medan andra smakar som parfym typ.

Mjao, kokos som smak kan man helt klart paja på olika vis, men även om man får till den undrar jag om den hör hemma i öl? Nog inte för min smak iallafall...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det lite godis från Panama

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII