Microsoft & Bethesda på E3 2021 – följ FZ:s uppesittarkväll!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Microsoft & Bethesda på E3 2021 – följ FZ:s uppesittarkväll!

Med Summer Game Fest och Ubisoft Forward i backspegeln kommer ännu ett tillfälle att glo på Calles och Jockes nunor, för vad som väntas bli ett helt maxat evenemang med två tungviktare. Vi pratar så klart om Microsoft som intar scen tillsammans med nyförvärvet Bethesda. Forza, Halo Infinity, Microsoft Flight Simulator, Age of Empires 4 och nyheter om Starfield?

FZ listar alla evenemang under E3 2021

Den söndag den 13 juni klockan 18:30 tar vår syskonsajts spelfantaster ton och värmer upp inför själva evenemang som går av stapeln klockan 19:00. Gör dem sällskap i deras chatt på Youtube och diskutera gärna nyheterna i den här tråden!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här kommer ju bli så jävla fett nu när Microsoft har alla dessa studios under bältet. Kommer garanterat titta!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på Edge Chromium!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

SSSTTTAARRRFFFIIEEELLLDDDD

Det är starfield jag vill ha!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Hoppas på Edge Chromium!

Det har ju varit släppt sedan länge.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Försöker håller mina förväntningar låga men jag hoppas att jag inte ångrar att jag plockade upp en series X redan i år. Min PS5 har ju redan börjat erbjuda en hel del godheter, så hoppas MS kommer med i alla fall 2 nya spel nu framåt hösten/vintern!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dreijer:

Det har ju varit släppt sedan länge.

@Micke_JKUR kanske menar Microsoft Edge Chromium på Xbox? Som just nu bara finns för Xbox Insiders Alpha Skip Ahead ring.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Väntar bara på nya elder scrolls spelet

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot det här hur länge som helst. Starfield, Halo Infinite, Forza, Flight Simulator (DX12), Avowed, Fable 4, Hellblade 2, kanske lite nytt från TES 6, ett nytt Fallout hade inte suttit fel. EA brukar även ha en tendens att visa Battlefield, så kanske lite 2042? Också får man hoppas på en del överraskningen, återupplivning av äldre titlar samt nya IP:n.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@Micke_JKUR kanske menar Microsoft Edge Chromium på Xbox? Som just nu bara finns för Xbox Insiders Alpha Skip Ahead ring.

Ja precis! Oj, alpha… då tar det ett tag till

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Micke_JKUR:

Ja precis! Oj, alpha… då tar det ett tag till

Rykten säger release i augusti. Får se

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Snälla, ge mig Elder Scrolls!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla som ni men tog en pil i knäet...

Får försöka se sammanfattning sen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på en remastrad Gears of War-trilogi med dom första spelen. Har ingen Xbox och hade verkligen velat spela igenom dom igen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

FZ verkar peka vidare till någon "xGarbett" på Youtube.

Här ligger den riktiga Xbox-streamen:

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan dom fixa syncen på ljudet, är nästan jobbigt att kolla på

Starfield såg förövrigt fett ut!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Starfield 11/11 -22!

:'( Spelar igenom mass effect nu för 500e gången, hade hoppats på något som kan fylla det hålet tidgare än så :'(

Permalänk
Medlem

Ändå mest imponerad över hur bra Xbox Game Pass är, i princip alla spel som går att spela direkt dag ett, grymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ändå mest imponerad över hur bra Xbox Game Pass är, i princip alla spel som går att spela direkt dag ett, grymt.

Även om det fanns prenumerationstjänster innan Xbox Game Pass så har inget ens varit i närheten. Microsoft har startat något som jag tror många kommer efterfölja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Även om det fanns prenumerationstjänster innan Xbox Game Pass så har inget ens varit i närheten. Microsoft har startat något som jag tror många kommer efterfölja.

Ja deras ambition är ju att bli som Netflix för games. För vad det kostar är det ju sjukt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Starfield visade väldigt lite som möjliggör någon typ av bedömning av spelet, men vi fick åtminstone ett datum.
Stalker 2 var visuellt imponerande, men inget jag personligen är intresserad av. Forza Horizon 5 var väl det mest imponerande på hela visningen, kommer förmodligen köra en månad Gamepass PC och testa när det släpps.

I övrigt saknade jag något som skulle få mig att bli sugen på en Series X (om jag inte hade PC), Sony har de senaste veckorna släppt Ratchet och visat Horizon Forbidden West, båda titlar som får mig sugen på en PS5. Var var Hellblade 2 exempelvis?

Ger visningen 6/10, inte katastrof, men inget som får det att kittla till i brallorna direkt.