PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Vilken bergochdalbana det har varit idag.
Fick beställt från Webbhallen men ordern blev makulerad men pengarna är fortfarande låsta av Klarna (Jag var för sen och har inte beställt PS5 innan så min beställning hamnade mellan stolarna).
Fick mail från Elgiganten att jag vunnit utlottningen (12:44) och glatt klickar jag på länken men länken fungerade inte, efteråt kom ett nytt mail (13:36) om uppdaterad länk som fungerade och imorgon kommer förhoppningsvis konsolen.

Nu skall jag stänga ner alla tabbar man har i webbsidan för första gången på månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kachuin:

… och imorgon kommer förhoppningsvis konsolen.

Det kommer inte imorgon. Från e-postmeddelandet:

> Din order packas och skickas först nästa vecka. Datum på hemsidan stämmer ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

vilken tid fick du mejlet ?

12.50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenndac:

Det kommer inte imorgon. Från e-postmeddelandet:

> Din order packas och skickas först nästa vecka. Datum på hemsidan stämmer ej.

Ah! Japp nu ser jag det i mailet, utgick från datumet som stod när man skulle välja leverans (22:a med vanlig, imorgon med express (+69kr)).

Permalänk
Medlem

Så vad står det för status på er order som beställt från Elgiganten? Min står som Ej Levererad.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av T5R:

Så vad står det för status på er order som beställt från Elgiganten? Min står som Ej Levererad.

Samma här

Permalänk
Medlem

Äntligen fått hem mitt PS5 från NoN, nu kan man sluta stressa

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Fick mail från elgiganten att jag fick en! Ligger dock en från Netonnet och väntar på mig på posten så får skippa denna, hoppas någon här lyckas få den istället..

Men varför är du ens med i en utlottning när du redan har ett PS5 att hämta sjukt onödigt! Då hade nån annan kunnat få chansen att köpa en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Men varför är du ens med i en utlottning när du redan har ett PS5 att hämta sjukt onödigt! Då hade nån annan kunnat få chansen att köpa en!

Om man inte använder koden så lottas den ut till någon annan. Så no worries.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Om en vinnare i utlottningen inte gör ett köp så lottas den ut igen under morgondagen, någon annan kommer fortfarande få chansen på den. Dröjer nån dag extra för den personen, men inget att bli hemskt arg över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZ99:

Om man inte använder koden så lottas den ut till någon annan. Så no worries.

Jag vet men onödigt att vara med i en utlottning om man redan har en att hämta för då hade nån annan haft chansen istället! Fattar inte hur folk tänker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Jag vet men onödigt att vara med i en utlottning om man redan har en att hämta för då hade nån annan haft chansen istället! Fattar inte hur folk tänker!

Och som han förklarat så har någon annan chansen istället ändå...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

.. För att anmälan till elgigantens utlottning skedde innan Netonnet bekräftade att jag var garanterad en PS5. Tvivlar på att Elgiganten kommer att vaska den jag inte kommer köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Och som han förklarat så har någon annan chansen istället ändå...

Jag hoppas det

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

.. För att anmälan till elgigantens utlottning skedde innan Netonnet bekräftade att jag var garanterad en PS5. Tvivlar på att Elgiganten kommer att vaska den jag inte kommer köpa.

Okej förstår😀

Permalänk
Medlem

Hittade denna sida men den verkar skum det står klarna men sen går det inte att välja klarna! https://www.gamerhub.se/products/playstation-5-ps5-digital-ed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasek:

Hittade denna sida men den verkar skum det står klarna men sen går det inte att välja klarna! https://www.gamerhub.se/products/playstation-5-ps5-digital-ed...

Bättre att vänta på att någon legit sida säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur gjorde du för att priset skulle ändras från 100.000 kr? Har lagt en i kundvagnen men priset ändras inte när jag ska betala.

Du måste använda koden i rabattkodsfältet. Då ändras det till 6500nånting.

Permalänk

Fan va surt. Missade Webhallen och fick inget glädjande besked från Elgiganten 😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Go4two:

Vet inget om denna sida eller hur pålitlig den är men dom verkar ha några inne men till ett överpris.
https://www.neonet24.se/product/playstation-5/

Jag beställde från den sidan. Främst då jag inte orkar spendera massa tid med att försöka tajma släppen på Webhallen etc som tar slut på ett par minuter. Jag rationaliserade att jag tar överpriset för att spara tid som jag annars hade lagt på att försöka leta efter en. Mer specifikt så beställde jag först efter de la till faktura som alternativ betalningsmetod då det kändes säkrare.

Skrev även upp mig på Elgigantens utlottning mest med tanken att det inte kunde skada. Hade inget hopp om att få en, men visade sig att jag hade tur så har beställt från Elgiganten och kommer returnera den jag precis tagit emot från NeoNet24. Som någon skrev för en vecka eller så sedan här i denna tråden så kom det utan någon extra paketering och texten på förpackningen är på Polska (alternativt tjeckiska).

Permalänk

Fått leveransbekräftelse med spårningsnummer nu från Elgiganten. nooice.

Permalänk
Medlem

så bråttom har jag inte att köpa, för scalper priset (+3k) som neonet verkar sälja för .

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Fan va surt. Missade Webhallen och fick inget glädjande besked från Elgiganten 😑

Samma här, 6:e gången

Permalänk

Kommer upp för 7k på Tradera titt som tätt. De ligger kvar några timmar ibland. Så är man villig att pröjsa en extra tusenlapp (istället för 3k extra) så rekommenderar jag tradera. 🙂

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Elgigantens bundle? Är spelet separat från konsolen eller ligger det i konsolens kartong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur fungerar Elgigantens bundle? Är spelet separat från konsolen eller ligger det i konsolens kartong?

Verkar som normal spel (skiva) i kartongen
https://youtu.be/2AoFUF6JU2Y?t=337

Permalänk
Medlem

Jag fick en kod av elgiganten, men jag var väldigt idiot och kollade mailet nu. 30 min efter deadlinen. 😑😭
Lycka till nästa gång! Om jag lever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ausama95:

Jag fick en kod av elgiganten, men jag var väldigt idiot och kollade mailet nu. 30 min efter deadlinen. 😑😭

Men va, hade man mindre än en dag på sig att använda koden? Lite dåligt av Elgiganten tycker man kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ausama95:

Tycker man borde få minst 2 dagar i alla fall. Kan ju faktiskt hända oväntade grejer i livet som gör att man måste prioritera det istället för att köpa ett ps5.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Är de någon som köpte från webhallen och valde bundle med svart eller röd handkontroll som fått den skickad?

Ja la min order samma minut som droppen på den med svart, ordern gick från mottagen -> under behandling tillbaka till mottagen. Mailade supporten och fråga vad som händer och fick svaret:

"Hej!

Din order har gått igenom utan problem.
Den skickas ut så snart det bara går.

Önskar dig en fortsatt fin dag!"

Men inget mer hände under gårdagen än status mottagen