Vägglöss i vår kära elektronik?

Permalänk
Avstängd

Vägglöss i vår kära elektronik?

Som en möjligen nybliven "vägglössägare" mot min vilja så inser jag att jag har ju också massa elektronik i min lya. Endast en TV, en larmklocka och en gammal dator är i sovrummet där det verkar ha börjat.

Hur är det då med TV-apparater, datorkomponenter, lampor, laptops, med mera? Är detta mysiga platser för vägglöss att hänga i eller föredrar de mer trä- och textilliknande platser såsom vägglister, bokhyllor, böcker, (säng)kläder, gardiner, och dylikt?

Vissa kanske minns att de hittat rätt obehagliga kryp inuti sina tangentbord och inuti sina 15+ åriga gamla TV-spelskontroller? Tänker främst på SNES-kontrollerna!

Mvh,
AplAy - nybliven vägglössägare.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Sötast

Kvittar var vägglöss trivs.

Ring anticimex eller liknande omedelbart!
Informera hyresvärd omedelbart så att både din och grannars lägenheter kan saneras!

Det är inget du ska dabba med själv.
https://vägglöss.nu/vaggloss-i-hyresratt/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Kvittar var vägglöss trivs.

Ring anticimex eller liknande omedelbart!
Informera hyresvärd omedelbart så att både din och grannars lägenheter kan saneras!

Det är inget du ska dabba med själv.
https://vägglöss.nu/vaggloss-i-hyresratt/

Det är redan gjort sedan flera dagar tillbaka. Anticimex verkar ha fullt upp i Sundsvall för tidigast inbokat besök är nu den 29:e juni 2021.

Är det en oskriven regel på Sweclockers att INTE skriva om vägglöss utan man får bara prata om det med Anticimex och ens hyresvärd?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Är det en oskriven regel på Sweclockers att INTE skriva om vägglöss utan man får bara prata om det med Anticimex och ens hyresvärd?

Är väl kanske mest att du startar en tråd om samma sak, när du redan fått tillräckligt med hjälp i din första tråd?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det är redan gjort sedan flera dagar tillbaka. Anticimex verkar ha fullt upp i Sundsvall för tidigast inbokat besök är nu den 29:e juni 2021.

Är det en oskriven regel på Sweclockers att INTE skriva om vägglöss utan man får bara prata om det med Anticimex och ens hyresvärd?

De kan finns i elektronik men generellt sett är det väl vanligare att vid sängen, listerna och möblerna har jag för mig du kommer behöva sanera allt rummet och det är nog bättre att du frågar Anticimex de har nog mer koll på sakerna.

Enda rådet man kan ge är sov i rummet med vägglöss och agerara mänsklig bete och flytta inte möbler och saker från rummet med vägglöss annars så sprids lössen till andra delar av lägenheten och i värsta fall till andra lägenheter.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

De kan finns i elektronik men generellt sett är det väl vanligare att vid sängen, listerna och möblerna har jag för mig du kommer behöva sanera allt rummet och det är nog bättre att du frågar Anticimex de har nog mer koll på sakerna.

Enda rådet man kan ge är sov i rummet med vägglöss och agerara mänsklig bete och flytta inte möbler och saker från rummet med vägglöss annars så sprids lössen till andra delar av lägenheten och i värsta fall till andra lägenheter.

Japp samt SLÄNG ALLT som du verkligen inte behöver desto mer spartanskt du bor vid saneringen desto större chans att bli av med ohyran.

Vägglöss gömmer sig ÖVERALLT där det är mörkt, mysigt och nära till maten så beroende på hur du rör dig och hur illa angreppen är så ja de kan finnas i elektroniken. Ta till givet att de gömmer sig överallt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Japp samt SLÄNG ALLT som du verkligen inte behöver desto mer spartanskt du bor vid saneringen desto större chans att bli av med ohyran.

Vägglöss gömmer sig ÖVERALLT där det är mörkt, mysigt och nära till maten så beroende på hur du rör dig och hur illa angreppen är så ja de kan finnas i elektroniken. Ta till givet att de gömmer sig överallt.

Fast man ska inte slänga något innan sanering då man riskerar att sprida vägglössen till andra delar av huset.

Man kan i samband med saneringen slänga alla gamla saker man verkligen inte behöver när de har sanerat de sakerna detta är för att minimera spridnings risken.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Fast man ska inte slänga något innan sanering då man riskerar att sprida vägglössen till andra delar av huset.

Man kan i samband med saneringen slänga alla gamla saker man verkligen inte behöver när de har sanerat de sakerna detta är för att minimera spridnings risken.

sopsäckar sedan knyta igen och tejpa sedan för att kasta i brännbart. Vill man vara på säkra sidan ha den 5-8dagar i frysen.

Än så länge har jag inte stött på/hört ett fall som har fått väglöss från soprum. Alla Skadeinsekter som vi har fått nu i Norden på senaste tiden är tack vare folk som reser utomlands och bor billigt för sedan släpa hem skiten via resväskan, souvenirer etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det nog bäst att slänga, släng dom där man får slänga saker med vägglöss, om det finns sådana ställen? frys ned mindre saker eller koka dom. vägglöss bryr sig inte vart dom gömmer sig men dom gömmer sig överallt.
såg en kille(tidning) som slängt ALLT han ägde i princip och bodde i ett tält i vardagsrummet. dom gömmer sig i vägguttag, uttag för lampor och knappar och allt. dom håller sig nära maten, dvs dig och din säng då de suger ditt blod när du sover.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3*

Det går alldeles utmärkt att fortsätta diskussionen i din befintliga tråd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...