PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av HampZ99:

Samma här. Missade Webhallen igår med 8 minuter och missade NoN med 3 min idag...

Playstation 5 PRO snart inom räckhåll 😂

Permalänk
Medlem

Nu har ju bland annat Webhallen helt tagit bort produktsidan?

Jag är lite nyfiken, hur/var övervakar ni över vart släppen/"drops" kommer ske?
Fick man endast köpa en gång på webhallen, jag fick en i vintras, som jag vid tillfället vidarebefordrade till min syster, vilket jag nu ångrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Nu har ju bland annat Webhallen helt tagit bort produktsidan?

Jag är lite nyfiken, hur/var övervakar ni över vart släppen/"drops" kommer ske?
Fick man endast köpa en gång på webhallen, jag fick en i vintras, som jag vid tillfället vidarebefordrade till min syster, vilket jag nu ångrar

Har man köpt innan ifrån Webhallen och försöker köpa igen så avbryts din order.

Permalänk
Skrivet av Nevitar:

Nu har ju bland annat Webhallen helt tagit bort produktsidan?

Jag är lite nyfiken, hur/var övervakar ni över vart släppen/"drops" kommer ske?
Fick man endast köpa en gång på webhallen, jag fick en i vintras, som jag vid tillfället vidarebefordrade till min syster, vilket jag nu ångrar

Då kommer de nog avbryta din beställning om du lyckas göra en, någon annan skrev att detta hade hänt denne. Skadar ju inte att testa dock, annars kan du bara skapa nytt konto, om de inte kräver en särskild level för att få köpa PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Nu har ju bland annat Webhallen helt tagit bort produktsidan?

Jag är lite nyfiken, hur/var övervakar ni över vart släppen/"drops" kommer ske?
Fick man endast köpa en gång på webhallen, jag fick en i vintras, som jag vid tillfället vidarebefordrade till min syster, vilket jag nu ångrar

Många e-handlare har satt i system att försöka förhindra mer än ett köp från samma kund, så länge de är en bristvara.

Om du köpte en via förbeställning som blev levererad i vintras så kommer de med all sannolikhet avbryta din order om du försöker lägga en nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twosixtyfive:

Playstation 5 PRO snart inom räckhåll 😂

Hoppas PS5 Pro inte låter som min PS4 Pro.

Permalänk

antagligen kan man köpa ps5 från Cyberphoto.se men det står att det är okänd leveranstid, någon som har köpt ifrån dem?

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/tv-spel/playstation-5...

Permalänk

Hittade denhär tråden nu och fick lite hopp. Men det är så många sidor att läsa. Är det någon som har koll på när/vart man hittar de? Speciella tider eller speciella dagar? Jag måste få tag i ett PS5 innan augusti då jag vill kunna ge bort det i present till någon som verkligen önskar sig det. Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Evelinajulia:

Hittade denhär tråden nu och fick lite hopp. Men det är så många sidor att läsa. Är det någon som har koll på när/vart man hittar de? Speciella tider eller speciella dagar? Jag måste få tag i ett PS5 innan augusti då jag vill kunna ge bort det i present till någon som verkligen önskar sig det. Tacksam för svar!

Nae det är olika släpp från olika sidor varje gång. Dock verkar de som dom börjar bli mer och mer vanliga då dom börjar synas mer i affärena

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

Nae det är olika släpp från olika sidor varje gång. Dock verkar de som dom börjar bli mer och mer vanliga då dom börjar synas mer i affärena

Okej, Hoppas att jag kan få tag i ett. Otur bara att jag jobbar natt och sover på dagarna. Man hade önskat att man hade notiser som ringde o väckte en när det var dags 🤷‍♀️ Får bara hålla koll då o då 😊 Tack för svar

Permalänk
Skrivet av Evelinajulia:

Okej, Hoppas att jag kan få tag i ett. Otur bara att jag jobbar natt och sover på dagarna. Man hade önskat att man hade notiser som ringde o väckte en när det var dags 🤷‍♀️ Får bara hålla koll då o då 😊 Tack för svar

De är samma här. Fick tips här som ledde till köp så kolla in dagligen och om du har tråkigt browsa dom större sidorna.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av Evelinajulia:

Hittade denhär tråden nu och fick lite hopp. Men det är så många sidor att läsa. Är det någon som har koll på när/vart man hittar de? Speciella tider eller speciella dagar? Jag måste få tag i ett PS5 innan augusti då jag vill kunna ge bort det i present till någon som verkligen önskar sig det. Tacksam för svar!

Senaste månaden har nästan alla släpp varit runt 9/10-tiden. Så kan vara en idé att hålla extra koll här i tråden då. De försvinner på 5 minuter.

Permalänk

Ångrar lite att jag valde snålfrakt igår från netonnet, leverans på måndag istället för idag..

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Okej jag fick nyss en ps5 i min kundvagn på webhallen, men fick sen att det nekades IGEN

Permalänk

Den här gången tog det slut på legit 20 sekunder. Kan inte varit många som fanns idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evelinajulia:

Okej, Hoppas att jag kan få tag i ett. Otur bara att jag jobbar natt och sover på dagarna. Man hade önskat att man hade notiser som ringde o väckte en när det var dags 🤷‍♀️ Får bara hålla koll då o då 😊 Tack för svar

”Jobbar”. Spelar menar du

Permalänk
Skrivet av MALmen:

”Jobbar”. Spelar menar du

Haha nae, jag spelar inte. Som jag skrev så vill jag få tag i ett för o ge bort i present då det är de enda personen önskat sig. Så jag jobbar, på riktigt jobbar faktiskt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppson98:

Den här gången tog det slut på legit 20 sekunder. Kan inte varit många som fanns idag

Tror det där var en glitch. Stod > 50 i lager. Kan såklart vara så att har de en batch de kommer släppa snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppson98:

Den här gången tog det slut på legit 20 sekunder. Kan inte varit många som fanns idag

Tror det bara är de som fick sina ordrar makulerade häromdagen för att dem redan beställt från webhallen. Så det är nog inte många nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Tror det där var en glitch. Stod > 50 i lager. Kan såklart vara så att har de en batch de kommer släppa snart.

Får hoppas det!

Permalänk
Skrivet av Berraaa:

Tror det där var en glitch. Stod > 50 i lager. Kan såklart vara så att har de en batch de kommer släppa snart.

hoooppppaaass!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppson98:

hoooppppaaass!!!!

Jag hittar inte ens på konsollen på deras sida. Hur ser ni det där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhan:

Jag hittar inte ens på konsollen på deras sida. Hur ser ni det där?

https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol Dom lär poppa upp här

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Han... finns nu!
Playstation 5 + Handkontroll - Vit
6699:-

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Där fick jag igenom en beställning via webhallen. Hoppas att den inte makuleras

Permalänk

Fick igenom en. Fungerade bara med Klarna dock. Hände inget när jag klickade på betala med kort.

Permalänk
Medlem

Över 50st på Webhallen, fick igenom en beställning via Klarna nu
https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Han...

Permalänk
Medlem

Även jag fick igenom en order på Webhallen precis, håller med ovanstående talare- fingers crossed att beställningen inte makuleras nu.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Han... finns nu!
Playstation 5 + Handkontroll - Vit
6699:-

Fick tag i en. Tack som fan. Men är det disc eller digital edition? Lyckades inte läsa mig till det men det är kanske sånt man bara ska veta 😂

Permalänk

Slut nu?

Verkar som det är en beställningsvara nu? Tog inte många minuter innan de såldes slut!