Just nu har dom samma problem med DLSS har haft att det inte finns i tillräckligt många spel. Jag menar, vad är det för titlar att använda? Inte ett enda populärt spel vid launch ...
Detta:
... imponerande att det redan är 45 spel på gång. Det är väl mer än totalen av antalet stödda DLSS ...
I princip "alla" verkar vara på gång att implementera FSR i kommande spel.
Ibland undrar jag lite vad PR-avdelningen på AMD pysslar med. När de har något dåligt på gång, då är det pompa och ståt med höga siffror så det skriker om det, när väl recensioner kommer så faller de platt på ansiktet.
Helt i enlighet med läran från Sun Tzu:
Är du stark ska du verka svag, är du svag ska du verka stark.
Om FSR implementeras i konsolerna så lär nog alla spelutvecklare som vill tjäna pengar rikta in sig på att optimera sina AAA spel för den tekniken. DLSS är ju unikt för nVidia som endast finns på pc och switch.
Finns rent tekniskt ingenting som hindrar att ett program har stöd för båda teknikerna.
DLSS 1.0 var bundet till specifika upplösningar, men med 2.0 slopades det och numera är det fritt.
Vad menar du med bundet/fritt här? Vad Nvidia tillåter eller vad tekniken automatiskt klarar?
Som jag förstått det (men jag kan ha fel) måste bakomliggande AI "lära sig" grafiken för varje specifik upplösning innan den kan användas. Då sätts begränsningen av vilka upplösningar som utvecklaren aktivt väljer att ge stöd för, ju fler olika desto dyrare och längre utvecklingstid. (För 1.0 bestämde Nvidia vilka dessa skulle vara.)