PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Beställde igår ca 14:00 från webhallen, får den idag.

Permalänk
Medlem

Fortfarande uppe 35min senare. Lite spooky.

Permalänk
Medlem

La också en beställning från amazon. Får se om jag får ett, fick börja om flera gånger för att jag fick ett "oops sidan kunde inte hittas"-meddelande.

Permalänk
Medlem

Känns som det börjar släppa rejält nu
Har ju varit hur många PS5 ute för försäljning som helst nu.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Går fortfarande på Amazon, över 40 minuter nu :D!

https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av akvavit:

Fortfarande upp 35min senare. Lite spooky.

De hade XSX i lager förra veckan i några dagar, iofs är PS5 mer populärt men tror Amazon kan ha fått in en rejäl sats (speciellt då de har Digital också).

Sen tror jag helt enkelt att Amazon inte är så populärt i Sverige så inte så många som vet om det helt enkelt. Bra tillfälle att tipsa vänner som vill ha en

Och ja, sen har ju väldigt många fått PS5or i veckan genom Webhallen, Netonnet osv.

Med det sagt tror jag ändå både disk och digital tar slut idag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Jaaadåå!
Tack för tipset. Sjukt att det fortfarande finns i lager.

Fick orderbekräftelse och leverans på onsdag.
Tänker höra med er hur ni känner för att beställa från Amazon. Tänker på försäkring osv som man inte kan köpa. Någon som haft bra erfarenhet av Amazon när det gäller reklamation osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sesese123:

Jaaadåå!
Tack för tipset. Sjukt att det fortfarande finns i lager.

Fick orderbekräftelse och leverans på onsdag.
Tänker höra med er hur ni känner för att beställa från Amazon. Tänker på försäkring osv som man inte kan köpa. Någon som haft bra erfarenhet av Amazon när det gäller reklamation osv?

Jag har köpt väldigt mycket från Amazon (200+ beställningar), både .se och .de och det har aldrig varit några problem med reklamationer eller kundservice och man köper varor som säljs av Amazon direkt.
(Dessutom skönt att slippa alla bundles när man köper från Amazon mot övriga ÅF.)

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Både Standard och Digital finns fortfarande kvar. Bara att passa på.

Permalänk
Medlem

La beställning på Amazon.

Blir lite kul med ps5 trots PC entusiast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

La beställning på Amazon.

Blir lite kul med ps5 trots PC entusiast!

Har också alltid varit PC entusiast men insåg när jag fick PS5:an att det alltid har varit för konsoler aldrig presterat bra nog, känns faktiskt riktigt skönt att lira vissa spel på den!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Känns lite som de försöker dumpa handkontroller genom att bundla? Kanske tillverkat för många i förhållande till hur många huvudenheter de kunde tillverka. Kanske en uppdatering av handkontroller på gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

De hade XSX i lager förra veckan i några dagar, iofs är PS5 mer populärt men tror Amazon kan ha fått in en rejäl sats (speciellt då de har Digital också).

Sen tror jag helt enkelt att Amazon inte är så populärt i Sverige så inte så många som vet om det helt enkelt. Bra tillfälle att tipsa vänner som vill ha en

Och ja, sen har ju väldigt många fått PS5or i veckan genom Webhallen, Netonnet osv.

Med det sagt tror jag ändå både disk och digital tar slut idag.

Jag tror dom flesta som följer släppen har fått tag på sin ps5a nu. Innan jag hittade den tråden trodde jag inte det gick att få tag på en ps5a, jag hade inte följt det så väl, (PC enthusiast egentligen). Utan att det bara var förbokningar sedan förra året som fortfarande gällde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akvavit:

Jag tror dom flesta som följer släppen har fått tag på sin ps5a nu. Innan jag hittade den tråden trodde jag inte det gick att få tag på en ps5a, jag hade inte följt det så väl, (PC enthusiast egentligen). Utan att det bara var förbokningar sedan förra året som fortfarande gällde.

Jepp, så är det nog, iaf alla som följt denna tråd borde ha fått tag i en vid det här laget.

Dock kör ju Elgiganten fortfarande utlottning så det verkar vara ganska högt begär bland "svensson svenssons" ännu. När dem slutar med utlottningen, då har det nog lugnat sig ganska rejält.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Dääär tog digital äntligen slut på Amazon

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Amazon

Kostar det att returnera till amazon? Beställde men är osäker ifall min från Netonnet kommer att komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Dääär tog digital äntligen slut på Amazon

Äntligen? Är väl bättre om de finns kvar så folk slipper vända sig till scalpers

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Äntligen? Är väl bättre om de finns kvar så folk slipper vända sig till scalpers

Självklart, men när dem annars brukar ta slut inom ca 10 minuter och man sitter o refreshar så man kan uppdatera att de tagit slut så är det äntligen när man måste sitta över 1 timme.

Disk versionen är kvar ännu.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Äntligen? Är väl bättre om de finns kvar så folk slipper vända sig till scalpers

Tror han inte menade någon illa XD

Permalänk
Medlem

Beställning gick igenom på Amazon, står att leverans väntas på tisdag.
Då har man både Series X och PS5. Lär ju bli att köra gamepass på Series X och sen köpa nya releaser på PS5:an.
Bästa av båda världar

Permalänk

Amazon

Finns kvar ps5 på amazon XD

Permalänk
Medlem

La en beställning på en vanlig version också Tack för tips!

Följdfråga, sitter på en PS4 med en del spel , 4 kontroller och en laddstation. Vad är värt att behålla och vad bör man sälja?
Fungerar laddstationen tex?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Följdfråga, sitter på en PS4 med en del spel , 4 kontroller och en laddstation. Vad är värt att behålla och vad bör man sälja?
Fungerar laddstationen tex?

Spelen kan du behålla.
PS4 kontrollerna kan du behålla och använda, men bara till PS4 spel.
Laddstationen fungerar bara till PS4 kontrollerna.

Det finns 7 PS4 spel som inte fungerar på PS5, så länge du inte vill spela nåt av dem kan du sälja PS4an.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Nån som har fiskat fram nån info om CyberPhoto kommer få leveraner i år?

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Och där var vanliga disk versionen slut hos Amazon. Nå den fanns ju nästan 2 timmar iaf

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om leverans från NetOnNet om den är klar att skickas, beställde igår.

Permalänk
Medlem

Jag fick nog någon av de sista diskversionerna på Amazon i så fall!
Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Kostar det att returnera till amazon? Beställde men är osäker ifall min från Netonnet kommer att komma.

Brukar va fri retur med förbetald fraktsedel (dhl om jag kommer ihåg rätt).

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Skrivet av Mr.No1:

Brukar va fri retur med förbetald fraktsedel (dhl om jag kommer ihåg rätt).

Ok 👍, tack för Svar

Permalänk
Medlem

Beställde disk-versionen från amazon kl 10:16 och lite senare köpte jag några spel också. Beloppen för spelen har reserverats på mitt bankkonto direkt men beloppet för PS5:an finns inte där. Någon annan som upplevt något liknande? Och hoppas att det inte betyder något...

Jag fick orderbekräftelse och kan se ordern på mitt amazonkonto etc.