Permalänk
Medlem

SAS HBA till Hypervisor

Tjena!

Söker SAS HBA-kort till Proxmox/VMware, så något som är eller går att flasha till IT mode, samt 8 SATA-anslutningar.

PM med vad du har och begärt pris!

MVH scienta

Läs hela annonsen här

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

Du skriver SAS HBA men vill sedan ha SATA-anslutningar?

De flesta SAS HBA:er kan driva SATA-diskar om jag minns rätt. Men bara bra om du förtydligar lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du skriver SAS HBA men vill sedan ha SATA-anslutningar?

De flesta SAS HBA:er kan driva SATA-diskar om jag minns rätt. Men bara bra om du förtydligar lite.

Givet, jag tänkte att folk förstår det eftersom det listas SAS/SATA. Osäker om 1 SAS alltid ger potentiellt 4 SATA och därför blev det så.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Har ett IBM M1015 kort utan kablar som ligger och samlar damm i någon hylla, är i behov av ny fläkt, och förra ägare har limmat fast kylfläns men fungerat fint så länge jag använde den i ca. 6 år.

Är redan flashat till IT mode, och om jag minns rätt även sista version av FW.

Pris? Säg det, ge ett bud om intresset finns.

btw: Kan ta kort vid förfrågan.

2st kablar måste köpas till för 8x SATA kontakter modell SFF-8087.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Har ett IBM M1015 kort utan kablar som ligger och samlar damm i någon hylla, är i behov av ny fläkt, och förra ägare har limmat fast kylfläns men fungerat fint så länge jag använde den i ca. 6 år.

Är redan flashat till IT mode, och om jag minns rätt även sista version av FW.

Pris? Säg det, ge ett bud om intresset finns.

btw: Kan ta kort vid förfrågan.

2st kablar måste köpas till för 8x SATA kontakter modell SFF-8087.

Det kan vara av intresse! Har du möjlighet att ta kort så skulle det uppskattas. Ser inte ut att vara fläkt som standard (snabb googling), så skulle gärna se vad jobb det innebär.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tar kort efter jobbet, är väl hemma vid ca 16:30. Nej inga fläkt som std, men det är absolut att rekommendera på dom här korten om man ska ha det i vanligt chassi. Är ett mycket högre luftflöde i rack chassin. Är bara en std Noctua 40x10mm fläkt om jag minns rätt som var placerat på vid hjälp av två skruvar. Är samma kort som LSI 9211-i8.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

@scienta
Kort 1
Kort 2

Som sagt var kortet så här när jag köpte det, men fungerat fint för mig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather