Vinn nätagg från Seasonic

Öppna nya fönster i Fullscreen

Permalänk
Medlem

Öppna nya fönster i Fullscreen

När jag tex klickar på en länk på en sida så att ett nytt IE öppnas, så öppnas det inte i fullskärm utan i NÄSTAN fullskärm vilket är mycket irriterrande. Hur ställer man in så att alla nya fönster som öppnas, öppnas i fullskärm?

Jag har Win Xp och IE 6.0

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Jag är oxå i stort behov av att veta detta, frustrerande som attan att behöva maximera varje nytt fönster.
Kör oxå med win XP och IE 6.0

Permalänk
Medlem

Ja verkligen. Specielt när man ska stänga av den nya rutan och råkar trycka uppe i hörnet så man stänger ner en anna IE

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att en här på forumet gjorde ett litet program som sköter sånt. Vet dock inte vad det heter....

Permalänk
Medlem

Det måste finnas någon som kan lösa detta åt oss, lr?
Något har ju rubbat på inställningen, det måste ju gå att återställa tycker jag.

Permalänk
Medlem

fönstret öppnas så som det var när du stängde det sista fönstret, så är det i alla fall i win2k pro med ie, tror det är så på flickans bärbara med xp också

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jag maximerar ju alla fönster, vilket borde i så fall innebära att de skulle öppna igen maximerat, lr jag förstod dig fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilmer
Jag maximerar ju alla fönster, vilket borde i så fall innebära att de skulle öppna igen maximerat, lr jag förstod dig fel?

Om du bara har ett IE fönster öppet och maximerar det sen stänger det så ska det öppnas maximerat när du startar IE igen, så är det åt mig i alla fall.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Det kan nog stämma, men alla följande länkar öppnas minimerade???

Permalänk
Medlem

Har för mig att man ska hålla ned antingen shift, control eller alt när du stänger ner det sista ie fönstret. Jag testade att hålla ner alla samtidigt, och det verkar funka...

Permalänk
Medlem

Får testa det sen=)

Permalänk
Medlem

Jag får inte rätt på detta, är det verkligen ingen som kan hjälpa oss att lösa detta?
Skulle det hjälpa att installera om? tveksamt va?
Vad kan ha ändrat på de tidigare inställningarna?

Permalänk
Medlem

Har också problem med detta problem.
öppnr jag länk i nytt fönster så är det inte maximerat.
blir så less på att alltid måste maximera.
Nån lösning borde det ju finnas.

Permalänk
Medlem

Jag har löst problemet, iaf till viss del.
I ett öppnat länkfönster (lr vad man nu ska kalla det) gå upp till namnlisten och klicka på "Ändra storlek", justera nu hur stort du vill ha fönstret, håll nere Ctrl och stäng fönstret.
Nästa gång du startar datorn/IE kommer länkade fönster att öppnas i den nya storleken.

Detta funkar för mig nu iaf, finns säkert en smidigare lösning.. men den är det ingen som kan tydligen för jag har troligtvis frågat alla som kan tänkas kunna detta.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.