Permalänk
Medlem

Hörlurar till konsolgibb

Är nu dags för ett par nya lurar och jag tänkte prova något nytt.

Brukar alltid köra headset och märkte av på de senaste par lurar att varken ljud eller mikrofon är något att ha. Tänkte nu istället köra ett par lurar + ModMic.

Har ni något tips på bra lurar ljudmässigt? Tänkte köra Sonys Wh-1000XM3 och ModMic på det? Någon som har koll på dessa lurar i spelmiljö? Eller har ni andra förslag?

Kollat runt lite överallt men inte hittat något som förklarar för mig.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Är nu dags för ett par nya lurar och jag tänkte prova något nytt.

Brukar alltid köra headset och märkte av på de senaste par lurar att varken ljud eller mikrofon är något att ha. Tänkte nu istället köra ett par lurar + ModMic.

Har ni något tips på bra lurar ljudmässigt? Tänkte köra Sonys Wh-1000XM3 och ModMic på det? Någon som har koll på dessa lurar i spelmiljö? Eller har ni andra förslag?

Kollat runt lite överallt men inte hittat något som förklarar för mig.

Tack

Jag har kört Bose QC35 och ModMic; fungerar toppenbra.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag har kört Bose QC35 och ModMic; fungerar toppenbra.

Tusen tack för snabbt svar. Läste lite om dom nu och de verkar vara betydligt mer komfortabla.

Finns möjligheten att ändra ljudinställningar (exempel bas) som XM3 eller hur ser det ut där?

Ska köra dessa med mitt Series X var det tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tusen tack för snabbt svar. Läste lite om dom nu och de verkar vara betydligt mer komfortabla.

Finns möjligheten att ändra ljudinställningar (exempel bas) som XM3 eller hur ser det ut där?

Ska köra dessa med mitt Series X var det tänkt.

undvik modmic om dui kan har gått igenom två dom har ingen bra livslängd, speciellt för det premiumpriset.

om du ska endå ha extern mic kan du nog prova v-boom pro eller vad det nu hette.

EDIT: V-Moda BoomPro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

undvik modmic om dui kan har gått igenom två dom har ingen bra livslängd, speciellt för det premiumpriset.

om du ska endå ha extern mic kan du nog prova v-boom pro eller vad det nu hette.

EDIT: V-Moda BoomPro

Ska kika på den. Är den brusreducerande osv? Jag spelar i vardagsrummet och vill helst inte att folk ska behöva höra andra i bakgrunden, så gott det går såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Finns möjligheten att ändra ljudinställningar (exempel bas) som XM3 eller hur ser det ut där?

Det fixar man väl i datorns mjukvara?

Skrivet av Bobiri:

Ska köra dessa med mitt Series X var det tänkt.

Vet inte var Series X är för något, men lycka till!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ska kika på den. Är den brusreducerande osv? Jag spelar i vardagsrummet och vill helst inte att folk ska behöva höra andra i bakgrunden, så gott det går såklart.

Har ej köpt den ännu men jag vägrar röra en modmic efter kabelbrott/glap knappt halvår på mina ex.

Den verkar inte vara så pass kompatibel med mina sennheiser då det verkar vara något unikt med porten så jag kör med mina trogna pc 363 is spel för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Vet inte var Series X är för något, men lycka till!

Senaste Xbox hehe. Tack ska du ha

Skrivet av Buulaa:

Har ej köpt den ännu men jag vägrar röra en modmic efter kabelbrott/glap knappt halvår på mina ex.

Den verkar inte vara så pass kompatibel med mina sennheiser då det verkar vara något unikt med porten så jag kör med mina trogna pc 363 is spel för tillfället.

Litar på dig. Ger dom ett försök istället. Mer prisvärda också tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Senaste Xbox hehe. Tack ska du ha

Litar på dig. Ger dom ett försök istället. Mer prisvärda också tydligen.

Hoppas på det bästa