Nvidia shield pro. Ingen bild via pioneer vsx-430

Permalänk
Medlem

Nvidia shield pro. Ingen bild via pioneer vsx-430

Hej! Jag försöker få bild till projektorn via min pioneer vsx-430 från en nvidia shield pro. Det funkade ett tag men efter omstart av shielden så lyckas jag inte längre få ut någon bild. Kopplar jag projektorn direkt ut på shielden fungerar det. Men inte via recieverns hdmi. Kan det vara kabelproblem trots att det fungerade ett tag?

Permalänk
Medlem

Vet inte om du försöker skicka 4k eller full HD. Men kolla i recivern i fall det går att aktivera enhanst mode på hdmi in portarna, många recivrar har det avstängt från fabriken.

Kan va så att någon inställning som ändrats vid om starten, om du inte har så mycket ljort på schelden så kan du ju tästa att sätta den i projektorn och återställa den till fa
fabrikinstälning och börja om på nytt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vet inte om du försöker skicka 4k eller full HD. Men kolla i recivern i fall det går att aktivera enhanst mode på hdmi in portarna, många recivrar har det avstängt från fabriken.

Kan va så att någon inställning som ändrats vid om starten, om du inte har så mycket ljort på schelden så kan du ju tästa att sätta den i projektorn och återställa den till fa
fabrikinstälning och börja om på nytt.

Projektorn stödjer endast fullhd. Ej 4k. Men jag får bild som sagt om jag kör direkt till projektorn.

Permalänk
Medlem