Hellblade: Senua's Sacrifice uppdateras med ray tracing

Permalänk
Melding Plague

Hellblade: Senua's Sacrifice uppdateras med ray tracing

En grafiskt omdanad version är lanserad till Xbox Series X/S, men studion arbetar även på en PC-uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om det även gäller VR-versionen 🤔

Permalänk
Medlem

Har bara spelat VR-delen av detta spel om jag ska vara ärlig.

Hoppas verkligen det kommer uppgraderingar till VR-delen, för det har potential att se riktigt bra ut.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

OBS OBS OBS. Spelar nu detta så ha för tusan hörlurar på er. Ni missar enormt mycket av själva spelet utan.
Ta fram dom bästa hörlurarna ni har och njut.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Undrar om det även gäller VR-versionen 🤔

Tvek. Det krävs ju dubbelt så många rays för bibehållen kvalitet eftersom du har två "kameror".

Permalänk
Medlem

Ååh! jag har redan sagt att jag måste spela om Hellblade, så detta är en välkommen nyhet! Återstår bara att se om jag kan hitta en duglig kombination av grafikinstälningar med mitt 3060..

Permalänk
Medlem

Började spela lite smått på Gamepass men återkom inte efter första sessionen, har sedan fått det i en Humble Bundle så ska nog testa det igen efter att RT kommer till PC-versionen. Förhoppningsvis klarar ett 6800xt 60fps i 1440p med RT, 30fps är dessvärre inte acceptabelt för mig längre annat än på Switch i portabelt läge.

Permalänk
Medlem

Intressant att de byter enhet från FPS till Hz i enbart Xbox Series X Performance läge. Förstår nog vad de menar, att i performance läget så kan bildskärmsanslutningen köras i 120Hz och FPS kan variera därunder, men iaf visa över 60 gentemot de andra alternativen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Började spela lite smått på Gamepass men återkom inte efter första sessionen, har sedan fått det i en Humble Bundle så ska nog testa det igen efter att RT kommer till PC-versionen. Förhoppningsvis klarar ett 6800xt 60fps i 1440p med RT, 30fps är dessvärre inte acceptabelt för mig längre annat än på Switch i portabelt läge.

Spelet håller sig iaf över 130-140fps med ett rtx3070 i 1440P med allt på max.
Men ärligt talat så har grafiken daterats rejält i mina ögon från när man spelade det för första gången för några år sedan,
och har svårt att se att raytracing kommer göra någon större skillnad.

Fann dock spelet ganska långtråkigt tyvärr, men kan spela igen om grafiken är bra i VR.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Tvek. Det krävs ju dubbelt så många rays för bibehållen kvalitet eftersom du har två "kameror".

Det är ju låg upplösning istället. Oavsett så tror ja inte ett 30fps läge är så lukrativt i vr.

Permalänk
Medlem

Kanske bra att jag fortfarande inte har spelat det då, trots att jag köpte det för ett bra tag sen, så får jag lite extra godis när jag väl gör det (om uppdateringen nu kommer till pc också alltså).

Men ... att välja mellan prestanda, upplösning eller godis? Fniss. Alla tre, annars får det vara, jag är ingen konsolbonde.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Härligt spel och håller med om hörlurs-tipset. Kul att det hålls uppdaterat grafiskt medan vi väntar på uppföljaren. (Funtar på att spela om det)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Måste köra vidare i det här spelet, bara spelat nån timme. Synd att vi PS-spelare inte får ta del av förbättringen, men men.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Spelet håller sig iaf över 130-140fps med ett rtx3070 i 1440P med allt på max.
Men ärligt talat så har grafiken daterats rejält i mina ögon från när man spelade det för första gången för några år sedan,
och har svårt att se att raytracing kommer göra någon större skillnad.

Fann dock spelet ganska långtråkigt tyvärr, men kan spela igen om grafiken är bra i VR.

jag tycker fortfarande att det är grymt snyggt.

Permalänk

Jag har spelat igenom kanske halva spelet. Kom av mig och hade tänkt köra klart men nu när man får uppdateringen gratis (och med DLSS) så kör jag gärna om det från början med allt ögongodis aktivt.

Permalänk
Testpilot

Har suttit på den där titeln sedan släppet på PC, men har inte blivit något lir av precis samma anledning som vanligt att man har mer spel i sitt bibliotek, än tid att spela. Det jag hoppas på utöver RT är framförallt DLSS eller AMD:s dito (och att Nvidia sedan ger stöd för det i större kapacitet) - RT är enligt mig oanvändbart utan uppskalning, inte värt att droppa 50%+ i FPS:en för snyggare pölar och glas-reflektioner.

Blev grymt förvånad efter att ha spelat igenom The Ascent – Kunde köra det spelet i 4K utmaxat med RT igång och fortfarande bibehålla 60FPS+ merparten av spelet på ett RTX 3060Ti, detta utan DLSS. Väldigt imponerad av optimeringen från en ny liten indie/AA-studio

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Började spela Hellblade via Xbox Game pass. Men har problem med att spelet kraschar hela tiden. Funderar om det är ett allmänt problem, kanske något med Windows 11?

Spelet fryser. Ett ställe gick inte att ta sig förbi förrens jag tillslut drog ner grafikinställningarna från very high till high. Men man vill ju köra maximalt när flytet annars finns.

Har ett 3080 och en 5950x.