Family Safety - sonen har tagit över administratörskapet

Permalänk
Medlem

Family Safety - sonen har tagit över administratörskapet

Har haft ett fungerande Family Safety som perfekt kunde begränsa sonens användning av dator och mobil. Han spelar lätt för mycket annars när vi inte är hemma. Nu har något hänt, det går inte längre att styra. Han har en egen stationär dator och när jag loggar in i Family Safety står det:

"Theo är administratör på DESKTOP-SOKE9B1 så vissa Family Safety-funktioner kommer inte att fungera.
Åtgärda det:
Logga in på Windows med ditt eget administratörskonto.
Gå till Inställningar
Välj Konton > Familj och andra användare.
Välj Theos konto > Ändra kontotyp
Välj Standardanvändare i dialogrutan och klicka på OK för att spara ändringen."

Mitt problem är att jag inte kan ändra kontotyp i Family Safety. Anvisningen ovan går helt enkelt inte att följa. Familj finns (inte familj och andra användare) och under det står han som familjemedlem, inte som organisatör eller administratör. Vad är det jag inte fattar?
Jag och mannen står som organisatör. Sonen står som medlem.

Snälla ni kunniga hjälp mig att ordna till detta igen. Varmt tack på förhand till den som kan lösa vårt problem.
Alternativa tips om andra sätt/system att begränsa emottages tacksamt. Dotterns nya laptop fick installerat Family Link, men då verkar det inte gå att begränsa mobilen i amma veva. Andra bra enkla program för oss som inte är kunniga inom detta? Som det är nu kan han sitta typ hela dagarna och det mår han inte bra av, 11 år gammal. Vi borde kunna styra det genom avtal och samtal, men tyvärr behövs det mer effektiva alternativ som komplement.

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men det låter som du försöker ändra hans kontotyp via Family Safety. Han är administratör på sin stationära dator så det är där du behöver logga in och ändra honom till standardanvändare.

Permalänk
Medlem

Gissar att ni måste ändra så att sonen inte är administratör på själva datorn, det är just på den enheten som det klämmer tror jag

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood