LG OLED 2020 (BX/CX/GX/WX/ZX/RX), samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Min 48 cx dimmar ner sig efter en stund om jag tex tittar på ett youtube klipp i ett fönster eller liknande.. får då öppna en ljus sida typ google så "kickar" den igång igen. Finns det nått lätt sätt o stänga av det eller?

Har för mig att det fanns någon inställning som justerar ljuset i förhållande till rummet och har man det på Auto så kan det du beskriver uppstå. Jag har det på Auto men har iofs rätt så konstant ljusstyrka i rummet och har därför inte upplevt att ljusstyrkan går upp och ner under en sittning.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det är inget dåligt val, om du inte är en sån som oroar ihjäl dig för då kommer du aldrig kunna slappna av

Dock tycker jag att det blir konstiga artefacts i nästan-svarta områden, upplevt det i RDR2, Days Gone och Jedi Fallen Order. Svårt att förklara men det är som att det smälter ihop.

Beskrivs lite här med en snygg bild: https://www.reddit.com/r/OLED/comments/9izopn/lg_oled55c8pua_...

Det har pratats lite om det i tråden tidigare tror jag, men har aldrig hittat något som minskar det tillräckligt för att jag inte ska störa mig på det. @Laxpudding kanske kan svara vad fenomenet faktiskt heter

"It goes away when I raise my brightness to 52-53, or change black level to high. But then the black movie bars turn to kind of dark grey which I kind of don't want."

Det skulle bara kunnat vara dåligt källmaterial med kompressionsartefakter, men då det "goes away when I raise my brightness to 52-53" så vågar jag påstå att det är "black crush".

Dessa kan inte visa perfekt svärta och samtidigt perfekta mörka toner generellt. Ökar man brightness så får man bättre eller perfekt reproduktion av mörka nyanser men ingen oled-svärta.
Jag har testat en 55" och en 48" och båda hade oled-svärta tills 51 brightness, sedan blev det mörkt grå, mer likt plasma (jag lämnade min på 51 brightness).
Enlight vad någon skrev tidigare (alling, tror jag), så varierar detta något från enhet till enhet.

Mitt personliga subjektiva test för black crush är att den kvinnliga huvudpersonens svarta hår i altered carbon s1 inte skall smälta ihop och bli en svart blob i mörka scener
Och mer objektivt http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

Det verkar helt enkelt vara en avvägning man får göra. Testa öka brightness och se när det inte längre se helt svart ut för dig.

Jag hade min gamla VT60 plasma i samma rum som CX, och det är extremt tydligt hur mycket bättre den är på just mörka toner nära svart etc.

Dock är det ju fortfarande oändligt bättre än alla LCD utan tiotusentals dimmingzoner.
Skall man betygsätta mörka toner kanske det blir något i stil med:
Top-tier plasma: 10/10
lg oled: 8/10 (finns andra bättre men saknar då gamingfunktioner).
LCD: 2/10 (kan inte ens visa svart/mörkgrå)

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lagerlöf:

Det har pratats lite om det i tråden tidigare tror jag, men har aldrig hittat något som minskar det tillräckligt för att jag inte ska störa mig på det. @Laxpudding kanske kan svara vad fenomenet faktiskt heter

Kompressionsartefakter. Blockighet från källans komprimering. Kan förstärkas av att man ankrat svart på fel nivå. Alla LG OLED jag sett är olika i hur de ankrar signalen så Brightness-reglaget måste alltid ställas olika på olika exemplar. Och då kompromissa med teckningen av skuggtoner mot att behålla svartnivån på "OLED-svärtan" – som @JBE tar upp ovanför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Min 48 cx dimmar ner sig efter en stund om jag tex tittar på ett youtube klipp i ett fönster eller liknande.. får då öppna en ljus sida typ google så "kickar" den igång igen. Finns det nått lätt sätt o stänga av det eller?

du har energisparläge av?

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Kompressionsartefakter. Blockighet från källans komprimering. Kan förstärkas av att man ankrat svart på fel nivå. Alla LG OLED jag sett är olika i hur de ankrar signalen så Brightness-reglaget måste alltid ställas olika på olika exemplar. Och då kompromissa med teckningen av skuggtoner mot att behålla svartnivån på "OLED-svärtan" – som @JBE tar upp ovanför

Är exemplar olika bra på teckning av skuggtoner (utan att ljusa upp svartnivån) eller är det bara att exemplaren behöver annan inställning på brightness reglaget för att uppnå samma sak?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Squallie:

Är exemplar olika bra på teckning av skuggtoner (utan att ljusa upp svartnivån) eller är det bara att exemplaren behöver annan inställning på brightness reglaget för att uppnå samma sak?

Exemplaren är olika bra och behöver olika inställningar och man får ta till olika kompromisser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Exemplaren är olika bra och behöver olika inställningar och man får ta till olika kompromisser.

Har du sett/kalibrerat många? "binar" de så g-serien har bättre paneler?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av JBE:

Har du sett/kalibrerat många? "binar" de så g-serien har bättre paneler?

Sett minst problem med B-seriens paneler och att G- (och E-) modellerna ofta har mest black crush från början. Kan finnas en plan bakom att i butik få dessa modeller att se mer kontrastrika ut? Men mitt underlag är färre än kanske 30 olika exemplar genom åren som jag pillat med dessa inställningar på.

Vad jag sett på de "finare" modellerna är att de varit mindre problematiska med avvikande uniformitet och att det möjligtvis där finns en sorteringsprocess. Men återigen - ingen statistik.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum iakttagelse, nu har jag fått upp min 65" CX på väggen efter att den fått stå typ 3 månader i kartong efter inköp pga lathet Men jag får liksom ingen WOW-känsla av den? Kör mestadels Cinema Bright Room-läget och nu tittar jag ju bara på strömmande tjänster men kan inte direkt påstå att jag tycker dolby vision osv är så häpnadsväckande som man vill sälja in det som? Var det för att jag redan gick från en 2016 LG Oled som hela wow-faktorn uteblev?

Trodde liksom HDR osv skulle blow my mind, men visst större skärm är väl alltid trevligt 🤣

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Def_Dog:

Kanske en dum iakttagelse, nu har jag fått upp min 65" CX på väggen efter att den fått stå typ 3 månader i kartong efter inköp pga lathet Men jag får liksom ingen WOW-känsla av den? Kör mestadels Cinema Bright Room-läget och nu tittar jag ju bara på strömmande tjänster men kan inte direkt påstå att jag tycker dolby vision osv är så häpnadsväckande som man vill sälja in det som? Var det för att jag redan gick från en 2016 LG Oled som hela wow-faktorn uteblev?

Trodde liksom HDR osv skulle blow my mind, men visst större skärm är väl alltid trevligt 🤣

Skulle absolut säga det är därför, att du gick från OLED till OLED. Visst är de nya bättre och har mer oumpf i highlights, men du hade fortfarande absolut svärta. Testa i ett mörkt rum med något vältrimmat HDR-material så borde du i alla fall märka skillnad med dynamiskt omfång, tänker jag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Bildexpert 📺

Dolby Vision är häpnadsväckande när man ser problemen det löser.

Så hade du haft en annan 65-tummare bredvid som inte har Dolby Vision utan tonemappar HDR10 godtyckligt med klippta nivåer, uppljusad bild eller vad det nu är och kunnat jämföra bilden hade du reagerat på att DV-bilden alltid är kontrastrikare och innehåller mer information.

Du lär också ha regerat på hur den andra TV:n tonemappar in SDR än mer godtyckligt i den redan godtyckliga HDR10-tonemappingen och därför får SDR-material att bli alldeles fel. Så pass fel att man alltid vill köra HDR som HDR10 och SDR som SDR där TV:n måste synka om bilden varje gång du växlar mellan formaten. Om det nu ens är möjligt. Inbyggda Appen kanske alltid körs SDR felaktigt tonemappat till felaktigt tonemappad HDR10.

För att då upptäcka att inställningarna ger väldigt olika bild där du för optimal HDR10-bild måste ta en sämre SDR-bild. Likt att du för HDR10 behöver mycket ljusflöde som gör SDR-bilden hård och märklig. Och att optimal inställning för SDR gör HDR-bilden alldeles kraftlös. Så att du måste växla bildinställning manuellt varje gång beroende på ifall du tittar på SDR eller HDR. Och att det inte är uppenbart alla gånger när man får SDR eller HDR. Hela tiden med den gnagande känslan av att något inte är riktigt rätt. Ja, då förutsätt att TV:n har inställningar som låter dig växla på det sättet. Det kanske bara finns ett "Film"-läge samt sju stycken Kalle Anka-lägen. Vilket Kalle Anka-bildläge ska du optimera för SDR och vilket för HDR?

Eller så kör man Dolby Vision och undrar what the fuzz was all about.

Permalänk
Medlem

Lite OT men hur tror ni Denna Sony OLED ställer sig mot nya LG B1?

Tänkte eventuellt uppgradera från min gamla Samsung KS7005 QLED, men LGn har ju en värdelös fot där en soundbar blockerar bilden (hänga upp på väggen ej aktuellt, samt osugen på att lägga tid på andra fixar).

Mest PS5 samt Apple TV 4K streaming gäller. Vad tror ni?

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av nikwhatsup:

Har inte sett Sony A80J men om historien upprepar sig, vilket den ofta gör här, är det samma historia som innan. LG:n är extremt bekräftad som spelskärm för främst PC-bruk. Sony har övertaget kring färg- och bildkvalitet. Spelfunktionerna är obeprövade men de matchar det Sony trycker in i PS5:n idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har inte sett Sony A80J men om historien upprepar sig, vilket den ofta gör här, är det samma historia som innan. LG:n är extremt bekräftad som spelskärm för främst PC-bruk. Sony har övertaget kring färg- och bildkvalitet. Spelfunktionerna är obeprövade men de matchar det Sony trycker in i PS5:n idag.

Toppen! Blir nog eventuellt en Sony då.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Tänkte eventuellt uppgradera från min gamla Samsung KS7005 QLED, men LGn har ju en värdelös fot där en soundbar blockerar bilden (hänga upp på väggen ej aktuellt, samt osugen på att lägga tid på andra fixar).

Mest PS5 samt Apple TV 4K streaming gäller. Vad tror ni?

Hur är mjukvaran på din KS7005? Min har verkligen ballat ur med appar som hänger sig och tex SVT Play som stänger av hela TVn efter 5-30 minuter. Får ofta dra ur kontakten och starta om TVn vilket är jobbigt.

Angående LGn och soundbar, har en löjlig lösning som kan funka, köp dubbla skärmstöd som du sätter bredvid varandra :
https://www.ikea.com/se/sv/p/elloven-skaermstoed-med-lada-vit...

Har köpt två som jag ännu inte installerat men det kanske blir bra. Maxvikt är dock 20kg per låda så det är inte värst mycket direkt, min 55CX väger 23kg med stativ.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur är mjukvaran på din KS7005? Min har verkligen ballat ur med appar som hänger sig och tex SVT Play som stänger av hela TVn efter 5-30 minuter. Får ofta dra ur kontakten och starta om TVn vilket är jobbigt.

Angående LGn och soundbar, har en löjlig lösning som kan funka, köp dubbla skärmstöd som du sätter bredvid varandra :
https://www.ikea.com/se/sv/p/elloven-skaermstoed-med-lada-vit...

Har köpt två som jag ännu inte installerat men det kanske blir bra. Maxvikt är dock 20kg per låda så det är inte värst mycket direkt, min 55CX väger 23kg med stativ.

Min KS7005 har fått sin panel utbytt två gånger när jag hade garanti pga helt sjuk backligor bleed. Använder inte apparna då jag har Apple TV men UIt är rätt segt nu alltså. Har problem med att den stänger av sig själv också samt enorm backlight bleed i nederkanten.

Tack för tips ang soundbarlösning! Kan inte förstå hur LG tänkte här… ge oss åtminstone en alternativ fot eller möjlighet att justera höjd. 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Min KS7005 har fått sin panel utbytt två gånger när jag hade garanti pga helt sjuk backligor bleed. Använder inte apparna då jag har Apple TV men UIt är rätt segt nu alltså. Har problem med att den stänger av sig själv också samt enorm backlight bleed i nederkanten.

Tack för tips ang soundbarlösning! Kan inte förstå hur LG tänkte här… ge oss åtminstone en alternativ fot eller möjlighet att justera höjd. 😂

Säkert Samsung som slängt in denna "feature" att den stänger av sig själv bara för att man ska köpa en ny Nåja, vi använder inte Samsungen så ofta längre så det är inte hela världen men hade vart gött att ha en Chromecast eller liknande.

Lycka till med soundbarlösningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enligt HDTVtest så skall hastigheten om man kör sin LG CX trådad via en av USB-portarna vara oslagba (krävs USB till LAN adapter naturligtvis). Någon som testat detta? Kör själv vår CX uppkopplad trådlöst till routern i dagsläget och det fungerar väldigt varierande från dag till dag. Om vi ändå skall köra den trådad så kan det ju inte skada att ta den varianten som funkar allra bäst, om HDTVtests variant nu gör det för gemene man.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Izak80:

Enligt HDTVtest så skall hastigheten om man kör sin LG CX trådad via en av USB-portarna vara oslagba (krävs USB till LAN adapter naturligtvis). Någon som testat detta? Kör själv vår CX uppkopplad trådlöst till routern i dagsläget och det fungerar väldigt varierande från dag till dag. Om vi ändå skall köra den trådad så kan det ju inte skada att ta den varianten som funkar allra bäst, om HDTVtests variant nu gör det för gemene man.

Du får betydligt högre hastighet än med inbyggda LAN-porten, ja. Testade för skojs skull. Men å andra sidan, jag märker exakt noll skillnad IRL för materialet jag kör från nätet (streamat). Så, jag pluggade i vanliga 100 Mbit-porten igen. 🤷

Kan tänka mig det gör skillnad om man strömmar saker med väldigt hög bandbredd lokalt, men för mig är det en ickefråga utöver ren sifferexercis.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Du får betydligt högre hastighet än med inbyggda LAN-porten, ja. Testade för skojs skull. Men å andra sidan, jag märker exakt noll skillnad IRL för materialet jag kör från nätet (streamat). Så, jag pluggade i vanliga 100 Mbit-porten igen. 🤷

Kan tänka mig det gör skillnad om man strömmar saker med väldigt hög bandbredd lokalt, men för mig är det en ickefråga utöver ren sifferexercis.

Ja, jag har ju bara 100/100-mbit ändå så det kvittar väl då egentligen. Det kommer hursomhelst bli bättre än den trådlösa uppkopplingen vår CX har idag.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan vara ABL eller ABSL...

ABSL mörkar ner skärmen lite efter viss upplevd inaktivitet för att vara snäll mot panelen (lite likt en "skärmsläckare light" och går att stänga av i servicemeny om man vågar, mer info här:

ABL är automatiskt ljusjusterare som dämpar ljusstyrkan löpande hela tiden för att inte panelen eller panelstyrningen ska bli för varm eller slita för mycket på pixlarna. Den går inte att stänga av såvitt jag vet, men går att anpassa beteendet lite.

ASBL och inte ABSL om man nu ska vara petnoga. För vad det är värt brukar jag ofta stava fel på det själv men tror jag äntligen lärt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Jag hade min gamla VT60 plasma i samma rum som CX, och det är extremt tydligt hur mycket bättre den är på just mörka toner nära svart etc.

Nära svart var väl så nära man kunde komma på en plasma

Men jo, nog finns det fortfarande säker som plasma/CRT gör eller iaf gjorde bättre än OLED även om det totalt sett är ett rätt enkelt val vad iaf jag totalt sett föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nära svart var väl så nära man kunde komma på en plasma

Kontrast på 30-40000:1 rörde det sig väl om ca på VT60. I totalmörker är det ju inte svart men i alla andra ljussättningar upplevde jag det som svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Jag gick från 2011-2013 års modell (vet ej exakt) av LG LCD 55” dvs en utan ”smart”-funktionalitet till LG CX 65 OLED och skillnaden där är iallafall som natt och dag 😄

Jag var orolig för att OLED skulle vara riktigt dåligt i ljusa tittarmiljöer (med tanke på vad man läst om OLED vs QLED), men så fort jag slagit igång tv:n och sett bilden så inser man att alla jämförelser är relativa. OLED må säkert vara sämre än QLED där men det är ändå sjukt mycket bättre (mer än tillräckligt bra) än förra tv:n

Jag jämförde specs/reviews med en kollegas LG OLED från 2016. Det var inget som stod ut som häpnadsväckande bättre på CX rent bildkvalitetmässigt, däremot var risken för inbränningar obefintlig i jämförelse. Rtings gav 1.2/10 i betyg för 2016-modellen jämfört med 10/10 för CX gällande inbränningar.

Mao så är det nog din referensTV som redan var riktigt bra

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Utvecklingen tog väl ett jättehopp i och med OLED men sen har det väl gått lite långsammare rent bildmässigt utan förbättringarna har väl främst varit input lag osv. Skulle ens @Laxpudding kunna skilja en C7 från en C1 i ett blindtest utan verktyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Utvecklingen tog väl ett jättehopp i och med OLED men sen har det väl gått lite långsammare rent bildmässigt utan förbättringarna har väl främst varit input lag osv. Skulle ens @Laxpudding kunna skilja en C7 från en C1 i ett blindtest utan verktyg?

Specifika testfall som peak brightness och HDR skulle märka skillnad

Permalänk
Medlem

Jahopp, efter 8 månaders ansvändning beslutade sig min 65CX att tacka för kaffet.

Under TV-tittande i helgen så dök från ingenstans ett lodrät pixelsträck från botten till toppen mitt på skärmen, med olika färgfel runt linjen som följd.
Själva sträcket (som lyser vitt så fort pixlarna faktiskt lyser) är nog bara en pixelrad men den totala bredden på artifakterna som följd var 6-8cm bred.

Har precis lämnat tillbaka den för service, så får hoppas att det går smärtfritt.

Någon som har varit med om liknande saker? Karln bakom mig i servicekön muttrade lite om att han också hade haft liknande bekymmer med en LG OLED-Tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jahopp, efter 8 månaders ansvändning beslutade sig min 65CX att tacka för kaffet.

Under TV-tittande i helgen så dök från ingenstans ett lodrät pixelsträck från botten till toppen mitt på skärmen, med olika färgfel runt linjen som följd.
Själva sträcket (som lyser vitt så fort pixlarna faktiskt lyser) är nog bara en pixelrad men den totala bredden på artifakterna som följd var 6-8cm bred.

Har precis lämnat tillbaka den för service, så får hoppas att det går smärtfritt.

Någon som har varit med om liknande saker? Karln bakom mig i servicekön muttrade lite om att han också hade haft liknande bekymmer med en LG OLED-Tv.

LG kommer väl hem och byter panelen åt dig på plats om du kontaktar dem?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Sorry om frågan redan ställts men behöver jag ha en chromecast ultra för att köra 4k på tv'n? Vilka tjänster stödjer 4k idag i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Sorry om frågan redan ställts men behöver jag ha en chromecast ultra för att köra 4k på tv'n? Vilka tjänster stödjer 4k idag i Sverige?

Nädå, finns flera appar i tvn som, fungerar. Netflix och YouTube bla.