LG 27GP850 - inne på skärm 2 med lysande/fasta pixlar

Permalänk
Medlem

LG 27GP850 - inne på skärm 2 med lysande/fasta pixlar

Detta är en skärm med fin potential. Den har mycket positivt (se t ex Hardware Unboxed recension) - men jag har tyvärr åkt på även en andra panel med samma fel. En grön pixel som vägrar slockna. Bytte den första inom ångerrätt - och kommer sannolikt att lämna tillbaka även denna inom denna. Vilket är jättesynd, då jag annars är nöjd. Testat "skärm-flashar-appar" för att försöka få denna att släppa - men utan framgång. Vill inte pilla på skärmen för mycket "fysiskt".

Någon med liknande erfarenheter? Finns det någon liknande skärm, med lite mer pålitlig panel? Jag vet att det kan vara lite lotteri - men.

Permalänk
Medlem

Köpte denna skärmen för 1 vecka sedan. Några pixel-defekter har jag turligt nog inte, däremot så stör jag mig väldigt på glowen på mitt exemplar. Trots ljusstyrkan på 10% så är det klart synligt i båda vänstra hörnen vid mörkare scener. Lite glow är jag självklart beredd på med alla ips paneler, men då det är som att ha en reflektion i skärmens nedre vänstra hörn, samt en del förvrängda färger så är det väldigt irriterande. Otroligt bra skärm i övrigt, och färgerna framför allt är klart bättre än dom tidigare IPS jag haft.

Om du inte vill chansa igen på ett nytt exemplar så kanske MSI mag274qrf-qd är en kandidat. Efter GP850'n så tycker jag att MSI skärmen är den som blivit mest prisad.

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // Skärm: AOC Q24G2A/BK

Permalänk
Medlem

Fick idag skärm nr 3 av denna modell fr LG - även denna med samma fel. Blir inte mer skärmar fr dem nu iaf. Tack för MSI-tipset!

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt. Bytade min till ett nytt exemplar. Denna gången var det glapp mellan panelen och bakstycket i överkanten, som resulterade i kraftig BLB. Det verkar som om vi båda har haft extrem otur med denna skärmen. Tyvärr ger jag inte den fler chanser heller utan letar efter något annat nu.

Är framför allt sugen på Acer'n nedan. Deras Agile splendor IPS låter lovande baserat på dom recensioner jag sett.
https://www.inet.se/produkt/2218733/acer-27-predator-xb273unv...

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // Skärm: AOC Q24G2A/BK