Quizresultat i augusti 2021

Permalänk
Melding Plague

Quizresultat i augusti 2021

3dfx-nostalgi, TV-apparater, gräsrotsfinansiering och legendariska mobiltelefoner stod på schemat för quiz i augusti. Vi sammanställer resultaten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Misstänker att frågan om Snake var svårast eftersom alla svarsalternativ var fel innan den korrigerades.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kanariefågel:

Misstänker att frågan om Snake var svårast eftersom alla svarsalternativ var fel innan den korrigerades.

Hehe jo jag hade något vagt minne i bakhuvet av att det var något strul med den

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Angående avhopp, så har jag nog omedvetet ökat den statistiken. Pausar ibland mitt i ett quiz på telefonen och några gånger får man då börja om. Kan tänka mig att de räknas som avhopp. Blir lite snett i statistiken, för sen svarar jag inte medvetet fel på de jag lärt mig var fel/rätt, när jag måste börja om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Angående avhopp, så har jag nog omedvetet ökat den statistiken. Pausar ibland mitt i ett quiz på telefonen och några gånger får man då börja om. Kan tänka mig att de räknas som avhopp. Blir lite snett i statistiken, för sen svarar jag inte medvetet fel på de jag lärt mig var fel/rätt, när jag måste börja om.

Om jag måste börja om så väljer jag faktiskt självmant samma fel men finns inget fel att "fuska" heller

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Om jag måste börja om så väljer jag faktiskt självmant samma fel men finns inget fel att "fuska" heller

Hade jag sett det som att jag tävlade mot någon, hade jag sett det som fusk. Men nu när jag mog mest gör quizen för min skull, ser jag det som att jag lärt mig något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Hade jag sett det som att jag tävlade mot någon, hade jag sett det som fusk. Men nu när jag mog mest gör quizen för min skull, ser jag det som att jag lärt mig något.

Exactly my point, därför jag körde "fusk" inom citat. Jag anser det helt ok i dessa fall. Man kan ju alltid googla frågorna om man vill fuska så spelar ingen större roll.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Quizen hänger sig nästan alltid en gång innan jag kommer till sista frågan, vilket säkert räknas som ett "avhopp".
Vet ej vad som händer, quizet blir bara helgrått.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Pillertrillaren:

Quizen hänger sig nästan alltid en gång innan jag kommer till sista frågan, vilket säkert räknas som ett "avhopp".
Vet ej vad som händer, quizet blir bara helgrått.

Kopplar på våra teknikgurus @jreklund och @jotaprojects !

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Pillertrillaren:

Quizen hänger sig nästan alltid en gång innan jag kommer till sista frågan, vilket säkert räknas som ett "avhopp".
Vet ej vad som händer, quizet blir bara helgrått.

Blir den grå när du väljer ett svarsalternativ eller när du trycker på "Nästa fråga"?
Vad för enhet (dator eller mobil) använder du när Quizen blir grå?
Vad använder du för webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanariefågel:

Misstänker att frågan om Snake var svårast eftersom alla svarsalternativ var fel innan den korrigerades.

Jepp.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.