Nedgradering - min oöppnade RTX 3070 mot sämre

Permalänk
Avstängd

Nedgradering - min oöppnade RTX 3070 mot sämre

Tja
Köpte en oöppnad RTX 3070 från en annan medlem här och vill byta mot ett "sämre" i prestanda då jag fick höra att det inte är värt att ha med min processor.

Byter från 1660 Super till RTX 3060.
För att slippa hat kommer jag värdera alla kort i MSRP men då gäller det att det kortet du vill byta är oöppnat också annars utgår jag från ett lägre värde.

Byter endast då jag bottleneckar med 9% och inte ute efter vinst så jag är inte ute efter vinst. Kommentera eller skicka PM med vad du har.

Sker på plats eller frakt.
Byte kommer absolut inte ske med nya konton, om du nu inte kan påvisa legitimitet i eg. Tradera och dylikt.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kan byta mot ett EVGA GeForce GTX 1660 SUPER SC Ultra GAMING 6GB som jag köpte i April om det är intressant?
Hör av dig via pm i så fall.

André

Permalänk

Antar att denna är LHR?

Hur långt ner vill du byta?

Permalänk
Avstängd

Kan byta som lägst: 1660 Super

Permalänk
Medlem

Har ett 6700 XT om det inte bara är Nvidiakort du är ute efter. Snäppet sämre än ditt 3070.

Permalänk
Medlem

Har ett 6700xt i nyskick om det skulle vara av intresse? Inte oöppnat alltså.

Jag har bara 5/5 i marknadsreferens tråden.

Mvh

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Avstängd

d

Oöppnade förmodar jag?
@morronrost @Dannema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Oöppnade förmodar jag?
@morronrost @Dannema

Som jag skrev är mitt i nyskick, men det har blivit öppnat.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Tja
Köpte en oöppnad RTX 3070 från en annan medlem här och vill byta mot ett "sämre" i prestanda då jag fick höra att det inte är värt att ha med min processor.

Byter från 1660 Super till RTX 3060.
För att slippa hat kommer jag värdera alla kort i MSRP men då gäller det att det kortet du vill byta är oöppnat också annars utgår jag från ett lägre värde.

Byter endast då jag bottleneckar med 9% och inte ute efter vinst så jag är inte ute efter vinst. Kommentera eller skicka PM med vad du har.

Sker på plats eller frakt.
Byte kommer absolut inte ske med nya konton, om du nu inte kan påvisa legitimitet i eg. Tradera och dylikt.

Läs hela annonsen här

Tja , jag har ett RTX 2070 Super om det skulle vara intressant?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannema:

Har ett 6700 XT om det inte bara är Nvidiakort du är ute efter. Snäppet sämre än ditt 3070.

Skrivet av morronrost:

Som jag skrev är mitt i nyskick, men det har blivit öppnat.

Skrivet av Bugzii:

Tja , jag har ett RTX 2070 Super om det skulle vara intressant?

Yes skickar pm

Permalänk

rog strix 1070ti intressant?

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk

Rtx 3060 ti, EVGA. Det är också helt nytt, bruten förpackning men ej använt. All plast sitter kvar även på kylaren, kortet är uthämtat för 1 vecka sedan ungefär.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottomanslap:

Rtx 3060 ti, EVGA. Det är också helt nytt, bruten förpackning men ej använt. All plast sitter kvar även på kylaren, kortet är uthämtat för 1 vecka sedan ungefär.

För starkt kort tyvärr :/
Annars är det väl endast 1k emellan?

Permalänk

Själv söker jag en uppgradering. Har ett 1080 som är använt men fungerar hur bra som helst om det är av intresse. Kan såklart lägga pengar emellan.

Permalänk

Har ett 2070 super som jag är intresserad av att byta med lite pengar emellan också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alex_eken:

Har ett 2070 super som jag är intresserad av att byta med lite pengar emellan också

pm

Permalänk
Medlem

jag har ett 1070 jag kan tänka mig byta + 6000:-. enligt länken är det bättre än 1660 super
https://versus.com/sv/evga-geforce-gtx-1070-ftw-hybrid-vs-nvi...

Permalänk
Medlem

Missade LHR skylten. (idiotiskt av mig) ber om ursäkt.

Permalänk

2070 super här med.

Permalänk

Har ett 6600 XT att byta med. Presterar i samma klass som 3060.

Permalänk
Medlem

Har ett (långt ifrån oöppnat) GTX 1080 TI. Normal mängd användning och aldrig använt för mining.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Rx 5700 som också finns i Norrköping?

Permalänk
Skrivet av Bareyle:

För starkt kort tyvärr :/
Annars är det väl endast 1k emellan?

Ja, jag tänkte det kanske 1k emellan och du får ett kort som i princip är lika bra

Men jag förstår, du kanske är ute efter ~2060 prestanda?

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Sjusovarn

Vad har du för processor?

Permalänk
Medlem

Jag har även ett RTX 2060 FE med mindre än 15 timmars upptid om det skulle vara intressant.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Har ett 1080-Ti som jag skulle kunna byta med pengar imellan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PatrikNystrom:

Rx 5700 som också finns i Norrköping?

Skrivet av ottomanslap:

Ja, jag tänkte det kanske 1k emellan och du får ett kort som i princip är lika bra

Men jag förstår, du kanske är ute efter ~2060 prestanda?

Skrivet av My2nd:

Vad har du för processor?

Skrivet av Hugashaka:

Jag har även ett RTX 2060 FE med mindre än 15 timmars upptid om det skulle vara intressant.

Skrivet av Xyccia:

Har ett 1080-Ti som jag skulle kunna byta med pengar imellan.

Förmodligen såld till @Mizccc
Återkommer om den kvarstår!

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Bareyle:

Förmodligen såld till @Mizccc
Återkommer om den kvarstår!

Vad har du för prolle och vad för program säger att du bottleneckar 9%?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av My2nd:

Vad har du för prolle och vad för program säger att du bottleneckar 9%?

i7 6700k, inget program fick bara höra det av en polare att jag borde sälja den så kom på denna idé.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Bareyle:

i7 6700k, inget program fick bara höra det av en polare att jag borde sälja den så kom på denna idé.

Din kompis är inte speciellt bra på datorer då. Ska du spela grafikkrävande spel så spelar ändå inte processorn speciellt stor roll och behöver du många fps så duger din prolle ett tag till. Jag hade behållit din GPU och uppgraderat din processor längre fram. Då slipper du sälja din GPU och uppgradera den samtidigt. Är du inte i behov av pengarna så finns det absolut ingen anledning till att byta.