Tror ni att vi kommer få gå på Dreamhack winter 2021?

Permalänk
Inaktiv

Tror ni att vi kommer få gå på Dreamhack winter 2021?

Jag tror Dreamhack Winter 2021 kommer bli verklighet, pga av alla som blir vaccinerade nu. Även om fler vaccinleveranser blir försenade kanske, då kommer alla ändå ha fått båda doserna, eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Tvek, även om det hade varit otroligt roligt

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Tveksamt då det är flera miljoner som inte ens fått sin första vaccindos ännu och det senaste utspelet från ansvariga var att alla i Sverige skulle ha fått vaccinet till halvårsskiftet, det är ju troligt. Det är ju bara två månader dit Men dom kanske menade halvårsskiftet 2030...

Permalänk
Medlem

Det blir tydligen av i alla fall. Biljetterna släpps imorgon:

https://dreamhack.com/

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puttefnasket:

Tveksamt då det är flera miljoner som inte ens fått sin första vaccindos ännu och det senaste utspelet från ansvariga var att alla i Sverige skulle ha fått vaccinet till halvårsskiftet, det är ju troligt. Det är ju bara två månader dit Men dom kanske menade halvårsskiftet 2030...

Det måste väl vara folk som valt att inte ta i så fall?

Är väl bara väldigt unga som inte fått vaccin, de är ju iofs ganska många också totalt Men är kanske ingen åldergräns på DH heller?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det måste väl vara folk som valt att inte ta i så fall?

Är väl bara väldigt unga som inte fått vaccin, de är ju iofs ganska många också totalt Men är kanske ingen åldergräns på DH heller?

Puttefnasket skrev det i april så det här hänt lite sedan dess.

Men det stämmer tyvärr att det framförallt är unga som är både ovaccinerade och överrepresenterade på DH. De kanske kommer kräva vaccinpass eller snabbtest? Ta bort varannan BYOC-plats? Skall bli intressant att se imorgon.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Puttefnasket skrev det i april så det här hänt lite sedan dess.

Men det stämmer tyvärr att det framförallt är unga som är både ovaccinerade och överrepresenterade på DH. De kanske kommer kräva vaccinpass eller snabbtest? Ta bort varannan BYOC-plats? Skall bli intressant att se imorgon.

Sveriges Radio P4 Jönköping meddelar följande:

Men det kommer vara en del restriktioner. Alla besökare över 16 år och äldre måste ha tagit två vaccindoser och alla yngre än 16 år måste testa negativt, vid ett test som görs på plats.

Dessutom måste alla som känner av symptom stanna hemma och dessutom säljs inga dagsbiljetter utan renodlade LAN-biljetter.

https://sverigesradio.se/artikel/dreamhack-blir-av-men-du-mas...

Permalänk
Samsung Sverige

Jag kommer självklart åka dit! Jag var något less på dreamhack senaste gången jag var där men nu har jag faktiskt saknat det under denna tråkiga tid. Att sitta och lana med folk är bland det mysigaste man kan göra
Dendär lukten med omlott av svett och gammal mat gör mig alldeles mysig i kroppen när jag tänker tillbaka på det. Jag undrar när Dreamhack börjar dela ut deoderant vid inträdesdagen?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Lär ju bli rejäl smittspridning hur mycket de än försöker.
Tusentals barn o tonåringar i trånga lokaler.

Jag kommer inte åka dit iaf, inte värt det.

Och "- A mandatory Covid-19 test will be taken uppon arrival"
Dessa snabbtesterna är ju knappast direkt tillförlitliga vad jag vet, om de inte helt plötsligt blivit betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Det verkar bli väldigt mycket färre folk, 3000 platser mot 50 000 besökare ett normalår.

Men visst blir det en riskmiljö. Fast jag kommer åka ändå. 😊

Visa signatur