Äntligen(?) visar YouTube reklam trots blockering!

Permalänk
Medlem

Ett problem är att YouTube bla visar reklam från bla "invest2day(2021)" som lurar folk att sätta in pengar som ska växa flera 100% per dag. Finns ingen moral alls över vilken reklam som Google släpper igenom. Mitt exempel slank till och med igenom på slutet fast jag har Premium efter att jag kollat på en video om Rocky Marciano.

PS- Sök på Facebook om invest2day och alla goda betyg de fått sedan 2014 (sin investeringsalgoritm påstår de är ny hi-tech). Sedan går ni vidare till personernas startsidor och kollar om någon blivit snuskigt rik. Jag hittade ingen. Dock mådde man rätt illa när vissa var antivaxer och rå-rasister.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ett problem är att YouTube bla visar reklam från bla "invest2day(2021)" som lurar folk att sätta in pengar som ska växa flera 100% per dag. Finns ingen moral alls över vilken reklam som Google släpper igenom. Mitt exempel slank till och med igenom på slutet fast jag har Premium efter att jag kollat på en video om Rocky Marciano.

PS- Sök på Facebook om invest2day och alla goda betyg de fått sedan 2014 (sin investeringsalgoritm påstår de är ny hi-tech). Sedan går ni vidare till personernas startsidor och kollar om någon blivit snuskigt rik. Jag hittade ingen. Dock mådde man rätt illa när vissa var antivaxer och rå-rasister.

Fick reklam om mail-order brides som ”älskar européer”. Anmälde till Google

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Ett problem är att YouTube bla visar reklam från bla "invest2day(2021)" som lurar folk att sätta in pengar som ska växa flera 100% per dag. Finns ingen moral alls över vilken reklam som Google släpper igenom. Mitt exempel slank till och med igenom på slutet fast jag har Premium efter att jag kollat på en video om Rocky Marciano.

PS- Sök på Facebook om invest2day och alla goda betyg de fått sedan 2014 (sin investeringsalgoritm påstår de är ny hi-tech). Sedan går ni vidare till personernas startsidor och kollar om någon blivit snuskigt rik. Jag hittade ingen. Dock mådde man rätt illa när vissa var antivaxer och rå-rasister.

Du får se det som positivt att de visar den reklamen för dig då de förstås betalar för visningen och du inte går på deras skitsnack, så pengar i sjön för bluffmakarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsarn:

Fick reklam om mail-order brides som ”älskar européer”. Anmälde till Google

Anmälde också vad nu det ska göra för nytta. Google måste ju få in pengar till sitt fattiga företag 😲

Skrivet av snajk:

Du får se det som positivt att de visar den reklamen för dig då de förstås betalar för visningen och du inte går på deras skitsnack, så pengar i sjön för bluffmakarna.

´

Tycker istället synd om alla som går på det och sedan snyftar i Media. Glömmer aldrig det äldre paret som satsade hela sina besparingar på någon miljon hos bedragare för att tjäna tusenfalt och gråter blod efteråt. Varför satsa pengar när man kan leva gott på de man fått ihop. Förstår inte gnidenheten efter ännu mer?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag märker att Chrome på min dator visar reklam på YT när jag startat om datorn.. Men det försvinner rätt fort, kanske har att göra med att uBlock inte hinner aktivera direkt man startar Chrome.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Har inga problem med uBlock Origin och Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har egentligen inget emot att betala för YT, men jag vill kunna göra det helt anonymt, dvs ingen möjlighet för YT att kunna koppla min identitet till kontot. Men det finns inga sätt att betala anonymt, så därför fortsätter jag att blockera reklamen.

Förstår inte riktigt detta spår, gör du något kriminellt på Youtube kommer du ju inte använda din dator och din internetförbindelse, de VPN du brukar använda eller liknande. Kriminella använder ju dessutom målvakter...

Tänker du på riktad reklam tror jag inte ett kortnummer från varken din bank med ditt namn eller Paygoo utan ditt namn gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Förstår inte riktigt detta spår, gör du något kriminellt på Youtube kommer du ju inte använda din dator och din internetförbindelse, de VPN du brukar använda eller liknande. Kriminella använder ju dessutom målvakter...

Jag gör inget kriminellt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Förstår inte riktigt detta spår, gör du något kriminellt på Youtube kommer du ju inte använda din dator och din internetförbindelse, de VPN du brukar använda eller liknande. Kriminella använder ju dessutom målvakter...

Tänker du på riktad reklam tror jag inte ett kortnummer från varken din bank med ditt namn eller Paygoo utan ditt namn gör någon skillnad.

Skrivet av cyklonen:

Jag gör inget kriminellt.

Jag redigerade samtidigt som du svarade. Är det det senare du oroar dig för?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon910:

För min del handlar det inte om snålhet, jag skulle bara aldrig betala ens 5kr för att bli av med reklam på nätet, men nu har jag inte det problemet då jag slipper all reklam. Jag avskyr all denna stojreklam på swec, blocket, tuben osv osv osv men jag skulle aldrig ge dom en ettöring bara för att slippa den.

Men vad är alternativet då? Du måste ju inse att det kostar att driva en site som SweC eller Youtube? Om folk vägrar betala och blockerar reklam, varifrån ska intäkterna komma? Att jag har köpt en t-shirt och en mugg kommer inte hålla liv i servrarna många minuter.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Lyssnar mycket på ASMR på YT, och där är plötsliga reklamavbrott med +400% volym något som det borde införas skottpengar på.

Där ska du nog skylla på den som lagt upp videon då de valt reklamavbrott.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2