Permalänk
Medlem

Gaming laptop för ca 15000?

Min gamla gaming laptop har gett upp andan Hade en gammal Asus Rog med ett GeForce 980m kort som jag var nöjd med fram tills den dog.
Så nu behöver jag en ny.

Budgeten är runt 15 000..

Önskemål:
IPS skärm (Tror det heter så. Vill ha en skärm som man ser bra på oavsett vinkel. )
Minst 500Gb helst 1Tb SSD hårddisk.
Gärna med en funktion som låter en manuellt stänga av laddning av batteriet. (Medveten om att detta är osannolikt då det skulle negativt påverka tillverkarnas försäljningssiffror men man kan ju drömma. )
Minst 16gb ram.
Ska kunna klara av följande spel på High setting.
Warthunder,
Mount and Blade 2 Bannerlord,
Hunter Call of the Wild,
Total War Warhammer 3.

Total War: WARHAMMER III system requirements
Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2060
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
File Size: 40 GB
OS: Windows 10

Helst kunna köpas från en fysisk butik i Stockholms området. (Amerikanska militären lär ha en laptop som överlever att bli överkörda av en tank. Det är fortfarande för klent för att klara sig oskadd igenom PostNords pakethantering. )

Permalänk
Medlem

Den här kanske kan vara något? Bra CPU och GPU etc.

https://www.webhallen.com/se/product/330645-Acer-Nitro-5-17-3...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryckan:

Min gamla gaming laptop har gett upp andan Hade en gammal Asus Rog med ett GeForce 980m kort som jag var nöjd med fram tills den dog.
Så nu behöver jag en ny.

Budgeten är runt 15 000..

Önskemål:
IPS skärm (Tror det heter så. Vill ha en skärm som man ser bra på oavsett vinkel. )
Minst 500Gb helst 1Tb SSD hårddisk.
Gärna med en funktion som låter en manuellt stänga av laddning av batteriet. (Medveten om att detta är osannolikt då det skulle negativt påverka tillverkarnas försäljningssiffror men man kan ju drömma. )
Minst 16gb ram.
Ska kunna klara av följande spel på High setting.
Warthunder,
Mount and Blade 2 Bannerlord,
Hunter Call of the Wild,
Total War Warhammer 3.

Total War: WARHAMMER III system requirements
Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2060
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
File Size: 40 GB
OS: Windows 10

Helst kunna köpas från en fysisk butik i Stockholms området. (Amerikanska militären lär ha en laptop som överlever att bli överkörda av en tank. Det är fortfarande för klent för att klara sig oskadd igenom PostNords pakethantering. )

Rekommenderar att du kollar in gpu TDP på laptop du köper. 3070 vs 3070 på gaming laptops kan skilja sig en hel del.

https://www.youtube.com/watch?v=RwIL4EQYpc8 för lite mer info.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Fråga Webhallen så hjälper de dig att hitta en lämplig Webhallen Config. Har massor vänner som rekommenderar dem. Lenovo och HP har även rätt bra deals för tillfället. Ofta varierande kvalitet på märkesdatorer men nya Lenovodatorerna ska enligt utsago vara bra.