Permalänk
Medlem

Installation av AMD Athlon XP2000+

Jag har detta moderkort http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7ZX... och min nuvarande processor är AMD Duron 1,1 GHz men har skaffat en ny nu som är AMD Athlon XP2000+ Thoroughbred som jag inte lyckas få igång. Har uppgraderat till den senaste BIOS och min PCB är 1.1 ...det som händer är att jag inte får nån bild, nåt som är fel i BIOS? Eller något annat jag kan göra?

Permalänk
Medlem

clear Cmos.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad

Jag har provade att clear cmos men det hjälpte inte, du vet inget annat man kan göra?

Permalänk
Medlem

Byt till 133 fsb genom en jumper på moderkortet

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

Enligt listan så behövs det rev 2.1 för att stödja Thoroughbred. Thoroughbred är 0.13µm. Palomino är 0.18µm.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

retur

Så det är lika bra att jag skickar tillbaka processorn till dom jag köpte den av eller?

Permalänk
Avstängd

Men snälla. står ju t.o.m på sidan du gav vilke cpuer den klarar:
Socket A for AMD Athlon™ /Duron™ 266/200MHz FSB processors
Står det något om XP där?

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

frank_pe: eller så kan du köpa ett nytt moderkort för under 1000 kr

Permalänk
Medlem

Athlon XP, moderkort

Det står att mitt moderkort ska klara upp till 2100+ AMD Athlon XP, bara det att jag köpte med beteckningen (.13u) i stället för (.18u) som ska passa. De flesta moderkort nu för tiden som ligger på under 1000:- klarar bara DDR-minnen men jag har SDRAM och jag é inte gjord av pengar!

Permalänk

men alltså - du kommer typ tjäna på att köpa nytt moderkort om du måste betala frakten för att skicka tillbaka processorn

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Frakt m.m.

Jag har redan skickat tillbaka processorn och 2 frimärken tycker jag inte är så farligt, dessutom blir jag ju tvungen att skaffa DDR minne också om jag köper nytt moderkort.