Permalänk
Medlem

Väcker tråden istället för att skapa en ny vilket kändes lite onödigt.
Nu har Bankid släppt en uppdatering av sin app med beskrivningen:
Anpassningar för iOS 15 BETA Kanske innebär det att problemen med spärrade är fixade?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av RVX:

Väcker tråden istället för att skapa en ny vilket kändes lite onödigt.
Nu har Bankid släppt en uppdatering av sin app med beskrivningen:
Anpassningar för iOS 15 BETA Kanske innebär det att problemen med spärrade är fixade?

Låte rju onekligen som om det bör vara fixat då.

Jag fick en rolig notifikation idag:
Att iOS har aktiverat ett relä för att dölja mitt IP när jag surfar.
Klickar man på notifikationen för att försöka hitta inställningen så kommer man till iclouds-menyn där ingen inställning för reläet existerar (ännu, antar jag).
När det aktiverades så slutade också alla appar att ansluta till internet, förutom gmail och safari. Var tvungen att starta om telefonen för att komma ut på nätet igen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väcker tråden istället för att skapa en ny vilket kändes lite onödigt.
Nu har Bankid släppt en uppdatering av sin app med beskrivningen:
Anpassningar för iOS 15 BETA Kanske innebär det att problemen med spärrade är fixade?

De vore ju trevligt för bank id får jag lägga in på nytt varje vecka.

Permalänk
Medlem

@Sper Ja, jag copypastar ang vad jag skrev om ämnet på swedroids forum:
Är bankid grejen som hållit mig undan denna hittills. Man är mer beroende av Bankid än man tror när man tänker efter, tror jag är slutsatsen många skulle komma till om dom fick sina spärrade gång på gång med några dagars...eller i värsta fall timmars mellanrum.
Kan endast spekulera, men jag tror att intresset för iOS 15 är större än tidigare releaser. Antagligen har dom väl fått mycket feedback och förfrågningar från användarna, inget jag kan bevisa. Men är vad jag skulle tro ligger bakom detta. Att dom nämner betan så specifikt tyder ju på nånting.

Får hoppas det funkar nu då, har själv inte hoppat på betan än pga detta. Men har du fått den nya och testat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Sper Ja, jag copypastar ang vad jag skrev om ämnet på swedroids forum:
Är bankid grejen som hållit mig undan denna hittills. Man är mer beroende av Bankid än man tror när man tänker efter, tror jag är slutsatsen många skulle komma till om dom fick sina spärrade gång på gång med några dagars...eller i värsta fall timmars mellanrum.
Kan endast spekulera, men jag tror att intresset för iOS 15 är större än tidigare releaser. Antagligen har dom väl fått mycket feedback och förfrågningar från användarna, inget jag kan bevisa. Men är vad jag skulle tro ligger bakom detta. Att dom nämner betan så specifikt tyder ju på nånting.

Får hoppas det funkar nu då, har själv inte hoppat på betan än pga detta. Men har du fått den nya och testat?

Nej inte fått den ännu. Men ska lägganden bank id direkt å se. Nån gång tog de bara några timmar för mitt BankID att bli spärrat. Rätt viktigt att ha de för man gör rätt mycket med bank id idag

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bekräfta att senaste versionen av bankID funkar nu med beta 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Kan bekräfta att senaste versionen av bankID funkar nu med beta 5

Jepp, kan också intyga detta.
Kört på betan sen imorse 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bank id med iOS 15 betan har funkat för mig med hela dagen i alla fall

Permalänk
Medlem

Kommer bli svårt att vänja sig vid att adressfältet är flyttat till nedre botten i safari.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Men

Skrivet av RVX:

Kommer bli svårt att vänja sig vid att adressfältet är flyttat till nedre botten i safari.

Tog mig fram till i förrgår att helt vänja mig. Trots att jag använt det sedan dag ett av betan.
Nu gillar jag det då det är lättare att navigera med enhandsfattning.
Men det satt ju djupt i muskelminnet.

Beta 5 ute nu btw. Borde närma sig release om det ska följa deras vanliga mönster

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av UndaC:

Tog mig fram till i föregår att helt vänja mig.
Nu gillar jag det då det är lättare att navigera med enhandsfattning.

Jag citerar dig så att du inte kan ändra ditt inlägg. Hur kul som helst, även med context

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tog mig fram till i förrgår att helt vänja mig. Trots att jag använt det sedan dag ett av betan.
Nu gillar jag det då det är lättare att navigera med enhandsfattning.
Men det satt ju djupt i muskelminnet.

Beta 5 ute nu btw. Borde närma sig release om det ska följa deras vanliga mönster

Hehe Jepp. Muskelminnet får jobba hårt nu 😅
Vart några felt ryckningar....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nån som använder Outlook och upplever problem med syncen? Får en notis om ett mail, öppnar mailet antingen via notisen eller via appen från grunden. Mailet syns inte i inkorgen eller nånstans, dock som vanligt på webben.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu har ios 15 varit ute något dygn för allmänheten. Tankar?

Någon som sitter med en 6S och kan säga om den upplevs slöare jämfört med ios 14?