Första bokstaven lägger sig sist på fb??

Permalänk
Medlem

Första bokstaven lägger sig sist på fb??

Hej!
Lite irriterande men jag råka nicka till vid tangentbordet när jag satt på fb och råka trycka ner nåt kortkommando tror jag det stod nån ruta när jag kikade opp men fattade inget.
Problemet är att jag skall kommentera någon grupp så första stora bokstaven lägger sig sist då jag skriver. Och ser det och måste redigera meningen o radera bokstaven som lägger sig sist efter meningen till först istället. Hur får jag tillbaka det normala?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Insert?

Är det specifikt problem med fb?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har samma problem sen några dagar. Händer bara på första bokstaven på ny rad. Enbart webbversionen.

Om jag t ex skriver ordet "Hejsan", så blir det så här:
H
eH
ejH
ejsH
ejsaH
ejsanH

Tydligen blir det så här ibland, förmodligen i samband med nån intern uppdatering av Fb, men har försvunnit förr, enligt flera år gamla inlägg jag sett.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Har samma problem sen några dagar. Händer bara på första bokstaven på ny rad. Enbart webbversionen.

Om jag t ex skriver ordet "Hejsan", så blir det så här:
H
eH
ejH
ejsH
ejsaH
ejsanH

Tydligen blir det så här ibland, förmodligen i samband med nån intern uppdatering av Fb, men har försvunnit förr, enligt flera år gamla inlägg jag sett.

Ja exakt så e det för m ig på min dator, men det var en ruta om nåt kortkommando men orkade inte läsa var trött o svara bara nånting dumt nog

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Ja exakt så e det för m ig på min dator, men det var en ruta om nåt kortkommando men orkade inte läsa var trött o svara bara nånting dumt nog

Nog bara en slump. Jag har inte fått upp nån ruta eller ändrat nåt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inget man kan göra åt detta eller är det bara att vänta o se om det reparerar sig själv bara?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Eländet håller på fortfarande på samma sätt

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Ja, det lär fortsätta tills nästa gång Fb uppdateras.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Eländet håller på fortfarande på samma sätt

Det finns ett enkelt sätt att lösa detta och det är att börja skriva allt baklänges, då blir det rätt i facebook.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

I dag blev det ännu konstigare! Jag skrev nyss ett inlägg i en tråd, och först gick det som vanligt att skriva, sen var det helt plötsligt som om tangentbordet var urkopplat (fungerade fint, skrev utan problem på andra ställen), för att sen helt balla ur och skriva allt HELT baklänges, och dessutom på en helt ny rad, under där markören stod!

Om jag tar mitt exempel igen och jag skulle skriva "Hejsan" (det vertikala strecket symboliserar inmatningsmarkören):

|
nasjeH

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Var exakt händer det här? Det händer inte för mig när jag (utan att publicera något) skriver ett inlägg, kommentar eller chatt. Jag använder Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Var exakt händer det här? Det händer inte för mig när jag (utan att publicera något) skriver ett inlägg, kommentar eller chatt. Jag använder Firefox.

För mig händer det uteslutande när jag skriver inlägg/kommentarer i trådar i grupper på Fb. Inte när jag skriver egna inlägg på min tidslinje, och inte i privata meddelanden i Messenger.

W10, Firefox.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Samma här endast på fb

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

W10, Firefox.

https://support.mozilla.org/bm/questions/1066151

Fem sekunder med Google ger att åtminstone just Firefox byter textriktning med kortkommando Shift-Ctrl-X, vilket ligger extremt nära Ctrl-X för klipp ut…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

https://support.mozilla.org/bm/questions/1066151

Fem sekunder med Google ger att åtminstone just Firefox byter textriktning med kortkommando Shift-Ctrl-X, vilket ligger extremt nära Ctrl-X för klipp ut…

Möjligt, men jag använder aldrig den kombinationen. Men jag ska inte utesluta att jag strax innan försökte användas CTRL+C för att kopiera och råkade hamna fel med båda fingrarna. Det förklarar i så fall att det blev baklänges, men inte att texten hamnade på en annan rad än markören va?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inte jag heller då skulle det väl bli överallt i webbläsaren Firefox eller? Det är endast i fb detta sker.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Har ni testat Firefox i felsäkert läge? Har ni gjort några ändringar i about:config? Att ändra dom.event.clipboardevents.enabled till false har haft negativ påverkan på Facebook bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av towhatend:

Har ni testat Firefox i felsäkert läge? Har ni gjort några ändringar i about:config? Att ändra dom.event.clipboardevents.enabled till false har haft negativ påverkan på Facebook bland annat.

Nej jag har inte gjort nånting utan det bara blev bara så plöttsligt, så jävvla irriterande att behöva backa radera sista bokstaven o sätta markören först igen o börja om med den stora bokstaven.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

När öppnar Facebook igen? Rätt stängt där just nu.

Skriva direkt på FB är buggigt. Jag kör med Notepad först.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nytt beteende i detta. Sen tidigare i dag har det ändrat sig igen. Nu försvinner andra tecknet som skrivs! Jag återanvänder mitt exempel från tidigare i tråden för att visa hur det "funkar" nu.

Om jag t ex skriver ordet "Hejsan", så blir det så här:
H
H
jH
jsH
jsaH
jsanH

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S