Nvidias kryptospärr i Geforce 3000-serien kringgås till hundra procent

Permalänk
Melding Plague

Nvidias kryptospärr i Geforce 3000-serien kringgås till hundra procent

Genom att bryta två kryptovalutor samtidigt blir det möjligt att kringgå Nvidias artificiella spärr hos nya grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Well, man har ännu inte lyckats uppnå 100% Etherium-brytning. Som ju är den valuta som ger mest.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

grattis ytterligare ett kort man bara kommer få se på bild nästan fånigt å kalla det för grafikkort nu för tiden när det bara är en svindyr miniräknare

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Mycket märklig definition av 100% kringå spärr, man har alltid kunnat bryta andra valutor än ETH på LHR kort.

Kom tillbaka den dagen man kan bryta ETH utan LHR spärr.

Permalänk
Medlem

Ett 3060 v1 (upplåst med dev drivers) skulle dra in ca 3.5$ per dag, medans ovan länkade skulle precis som nu dra in ca 2.5$ per dag. Snälla läsa igenom källor, pröva använda miniräknaren och dubbelkolla fakta, för dom finns där ute och är superlätta att hitta. Inget av detta stämmer. Du multiminar, men är fortfarande inom samma begränsning som förut, jag tjänar prinsip samma med ett låst v2 kort utan att behöva multimina på det här viset.

Gillar T-rex, men detta är tydligen ett påhitt bara för att få folk att använda deras miner, med dom siffrorna dom uppgett kommer du inte tjäna extra.

Vad dom har dock lyckats med är att låsa upp så Ergo är i princip fullt upplåst (93%+ för mig), vilket kommer vara av nytto när folk migrerar ifrån Ethereum andra coins.

Permalänk
Medlem

Sedvanlig aftonbladet-rubrik.

Skrivet av Lussarn:

Mycket märklig definition av 100% kringå spärr, man har alltid kunnat bryta andra valutor än ETH på LHR kort.

Kom tillbaka den dagen man kan bryta ETH utan LHR spärr.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det där med att övergå till proof-of-stake för Eth tycker jag mig ha hört i flera år nu. Händer det nån gång?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av KillerTofu:

Ett 3060 v1 (upplåst med dev drivers) skulle dra in ca 3.5$ per dag, medans ovan länkade skulle precis som nu dra in ca 2.5$ per dag. Snälla läsa igenom källor, pröva använda miniräknaren och dubbelkolla fakta, för dom finns där ute och är superlätta att hitta. Inget av detta stämmer. Du multiminar, men är fortfarande inom samma begränsning som förut, jag tjänar prinsip samma med ett låst v2 kort utan att behöva multimina på det här viset.

Gillar T-rex, men detta är tydligen ett påhitt bara för att få folk att använda deras miner, med dom siffrorna dom uppgett kommer du inte tjäna extra.

Vad dom har dock lyckats med är att låsa upp så Ergo är i princip fullt upplåst (93%+ för mig), vilket kommer vara av nytto när folk migrerar ifrån Ethereum andra coins.

Måste fråga dig, är det verkligen värt att hålla på med detta för c:a 30 kr om dagen? Är det vinst efter elförbrukning och värdeminskning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson66:

Måste fråga dig, är det verkligen värt att hålla på med detta för c:a 30 kr om dagen? Är det vinst efter elförbrukning och värdeminskning?

1000 kort gånger 30 kr är 30 000. Om dagen

Eller cirka 11 000 000 kr per år, om du så vill, utan att lyfta ett finger. Värt det? Upp till dig.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

1000 kort gånger 30 kr är 30 000. Om dagen

Med dagens elpriser? Ligger väl runt 2.5-4 kr per kWH i elområde 3 och 4 denna månaden.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

1000 kort gånger 30 kr är 30 000. Om dagen

Eller cirka 11 000 000 kr per år, om du så vill, utan att lyfta ett finger. Värt det? Upp till dig.

Jag förmodar att OP inte har 1000 kort, därav min fråga.

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

1000 kort gånger 30 kr är 30 000. Om dagen

Eller cirka 11 000 000 kr per år, om du så vill, utan att lyfta ett finger. Värt det? Upp till dig.

Du skojar? 1000 × 8000 = 8mkr. Bara för korten. Räkna med övrig utrustning och infrastruktur så blir det ännu mer. Och sjunker valutan dessutom i värde så är du välkommen till nästa års lyxfällan. Att folk lägger energi på detta.
Som liknelse kan du jobba en halvtimme extra om dagen och få ut cirka 1000-2000kr netto beroende på månadslön. Investera dessa pengar i indexfonder och efter 5 år kan du le åt mining-ambitionerna.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt ofta folk är fåniga och gnäller på rubriken bara för att de läser slarvigt och missförstod. Men denna gången tycker jag faktiskt det är legit. Att säga att spärren är lyft "till hundra procent" känns direkt fel i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det där med att övergå till proof-of-stake för Eth tycker jag mig ha hört i flera år nu. Händer det nån gång?

Det verkar faktiskt vara på gång på riktigt snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Du skojar? 1000 × 8000 = 8mkr. Bara för korten. Räkna med övrig utrustning och infrastruktur så blir det ännu mer. Och sjunker valutan dessutom i värde så är du välkommen till nästa års lyxfällan. Att folk lägger energi på detta.
Som liknelse kan du jobba en halvtimme extra om dagen och få ut cirka 1000-2000kr netto beroende på månadslön. Investera dessa pengar i indexfonder och efter 5 år kan du le åt mining-ambitionerna.

Det är inte så svårt att förstå. Du slipper jobba 10 timmar extra i månaden och tjänar mer än vad du tjänar på indexfonder.

Permalänk
Skrivet av Persson66:

Måste fråga dig, är det verkligen värt att hålla på med detta för c:a 30 kr om dagen? Är det vinst efter elförbrukning och värdeminskning?

Han kanske bor hemma 🙂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Jag tycker det är väldigt ofta folk är fåniga och gnäller på rubriken bara för att de läser slarvigt och missförstod. Men denna gången tycker jag faktiskt det är legit. Att säga att spärren är lyft "till hundra procent" känns direkt fel i detta fallet.

Click-bate-deluxe! Man kopplar till att lhr eth som knäcktes upp till 70% nu kringgås till 100%. Så tolkade jag det, men när man klickar in på artikeln så blev det en besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson66:

Måste fråga dig, är det verkligen värt att hålla på med detta för c:a 30 kr om dagen? Är det vinst efter elförbrukning och värdeminskning?

Det är väl alltid en vinst. Elen och värdeminskningen kostar ju inte 30kr om dagen. Oavsett om det är små kronor man tjänar så är det pengar du tjänar utan att behöva röra på arslet. Har en vän som bor i lägenhet med gratis el, som sålt sina tidigare grafikkort med vinst. I många fall är det en rätt duktig vinst, det vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det där med att övergå till proof-of-stake för Eth tycker jag mig ha hört i flera år nu. Händer det nån gång?

Det är för att man har planerat och utvecklat detta i flera år. Första stegen på huvudnätet har redan tagits. Någon gång nästa år beräknas vi gå över helt till ETH 2.0 och PoS.

Det är endast bra att man är så pass försiktig och tar detta i flera steg.

Permalänk
Medlem

ETH är det enda värda att mina atm samt att TI/LHR korten är dyrare vid inköp så inget att rekommendera mining på direkt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persson66:

Måste fråga dig, är det verkligen värt att hålla på med detta för c:a 30 kr om dagen? Är det vinst efter elförbrukning och värdeminskning?

Exemplet jag gav var omsättningen för ett 3060 kort.

Med dom priser som vi ser nu på grafikkort så tar det rätt lång tid att få tillabaka pengarna man lägger ut. Det är stor skillnad mot i våras då du kunde få igen pengarna på 1-3 månader beroende på hur dyrt kort du köpte, nu är det närmare ett år.

Köpte du t.ex ett Radeon 7 för 4500:- i december, hade det betalt sig på 45 dagar i början av året, nu kostar korten runt 15000 och drar inte in mer än ca 55:-/dag istället för 100:- som dom gjorde då, och då är man helt plötsligt uppe i över 270 dagar för break even, och då räknar jag inte ens med minskad inkomst per månad pga fler som minar.

Det kommer bli extremt intressant när tillgången blir bättre och vad som kommer att hända. Beg marknaden just nu är helt galen, folk köper defekta kort på tradera för tusentals kronor i hopp att det är ett enkelt fel, andra köper 3år gamla kort för samma pris som när dom lanserades, och vi andra, vi hittar inga nya kort till rimliga priser.

Ser fram emot Intels intågande, och vad det kommer att göra med marknaden då dom troligtvis bygger upp inventory för tillfället för att få till den första riktiga lanseringen på år och dar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Du skojar? 1000 × 8000 = 8mkr. Bara för korten. Räkna med övrig utrustning och infrastruktur så blir det ännu mer. Och sjunker valutan dessutom i värde så är du välkommen till nästa års lyxfällan. Att folk lägger energi på detta.
Som liknelse kan du jobba en halvtimme extra om dagen och få ut cirka 1000-2000kr netto beroende på månadslön. Investera dessa pengar i indexfonder och efter 5 år kan du le åt mining-ambitionerna.

Men du kan ju jobba, investera OCH ha en mining farm

Permalänk
Medlem

När samhället kollapsar, vill du vara idioten som har två 20l hinkar med frystorkad mat samt 40l vatten på flaska i skafferiet, eller killen med 1 miljon i bitcoin som man inte ens kan torka sig i arslet med.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag kan ändå tycka att rubriken är helt hundra.

Skämt åsido. Lugn med högaffeln. Det är en rubrik och om man sitter på lite konstruktiv kritik så är det alltid välkommet att kontakta redaktionen via länken längst ner på sidan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av rymdriddaren:

När samhället kollapsar, vill du vara idioten som har två 20l hinkar med frystorkad mat samt 40l vatten på flaska i skafferiet, eller killen med 1 miljon i bitcoin som man inte ens kan torka sig i arslet med.

Akta så att inte foliehatten trillar av

Permalänk
Samsung Sverige

Hoppsanhejsan, nu lär det troligen bli lite mer fart på vissa LHR-kort Dags att inhandla asap om man inte bestämt sig ännu

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av KillerTofu:

Exemplet jag gav var omsättningen för ett 3060 kort.

Med dom priser som vi ser nu på grafikkort så tar det rätt lång tid att få tillabaka pengarna man lägger ut. Det är stor skillnad mot i våras då du kunde få igen pengarna på 1-3 månader beroende på hur dyrt kort du köpte, nu är det närmare ett år.

Köpte du t.ex ett Radeon 7 för 4500:- i december, hade det betalt sig på 45 dagar i början av året, nu kostar korten runt 15000 och drar inte in mer än ca 55:-/dag istället för 100:- som dom gjorde då, och då är man helt plötsligt uppe i över 270 dagar för break even, och då räknar jag inte ens med minskad inkomst per månad pga fler som minar.

Det kommer bli extremt intressant när tillgången blir bättre och vad som kommer att hända. Beg marknaden just nu är helt galen, folk köper defekta kort på tradera för tusentals kronor i hopp att det är ett enkelt fel, andra köper 3år gamla kort för samma pris som när dom lanserades, och vi andra, vi hittar inga nya kort till rimliga priser.

Ser fram emot Intels intågande, och vad det kommer att göra med marknaden då dom troligtvis bygger upp inventory för tillfället för att få till den första riktiga lanseringen på år och dar.

Tack för exemplen. det gör det lättare för oss icke gruvarbetare att förstå :).

Permalänk
Medlem

Ja detta var ju helt oväntat.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Är det här på riktigt?
Man slänger in en quickfix som tar 1 min att utföra och annonserar att man löst problemet, rena skämtet ju. 🤣🤣🤣