Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ingen startmeny efter uppdatering

Tjabba!

Jag uppdsterade till win 11, inga problem och allt flöt på. Uppdaterade BIOS och nu saknas startfältet, får inte upp någon startmeny alls.
Någon som har en idé?

Permalänk
Medlem

Vad händer om du trycker på windows-tangenten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad händer om du trycker på windows-tangenten?

Ingenting, kommer inte år kontrollpanelen. Kommer endast in på de sakar jag har på skrivbordet. Men nu testar jag en lokal ominstallation så får vi se.

Permalänk
Avstängd

Tryck ctrl+shift+escape, fliken information. Kolla om explorer.exe är igång. Om inte startar du den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Tryck ctrl+shift+escape, fliken information. Kolla om explorer.exe är igång. Om inte startar du den.

Den var igång, försökte starta om utan resultat. Som sagt, nu återställer jag datorn och hoppas på bättre lycka.

Permalänk
Medlem

Problemet åtgärdades, men tillkom ett nytt problem. Internet försvann plötsligt på datorn, har en laptop jag startat och den har internet.

Så, hur uppdaterar man drivrutiner utan internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscaar92:

Problemet åtgärdades, men tillkom ett nytt problem. Internet försvann plötsligt på datorn, har en laptop jag startat och den har internet.

Så, hur uppdaterar man drivrutiner utan internet?

Du kan ladda ner drivrutiner från tillverkarens hemsida. Sedan flytta över med USB-minne.

Permalänk
Medlem

Är det en Asus ROG maskin behöver man kanske aktivera Armoury Crate i Bios.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Körde en: netsh winsock reset
Så gick det igång 🖐