Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Svenska Teenage Engineering lanserar vikbart chassi

Permalänk
Medlem

TACK!

Det var den jag satt och tänkte på att den påminner om någon teknisk del i ett flygplan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av jan-banan:

Snyggt, hoppas sweclockers testar detta. De brukar ju testa alla svenska prylar

Jag pratade med dem i morse och ett chassi är på väg till @jonas som är åter från ledighet nu på måndag

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag pratade med dem i morse och ett chassi är på väg till @jonas som är åter från ledighet nu på måndag

Kul!

Permalänk
Medlem

Dom har missat det viktigaste, det som får människor att stå ut med miljoner skruvar och kassa instruktioner från IKEA är PRISET!
Skulle ju vara ett bra koncept om priset var hälften. Varför betala mer när jag ska göra jobbet och riskera skador...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ser ut som nån sämre byggradio.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Orisons:

Dom har missat det viktigaste, det som får människor att stå ut med miljoner skruvar och kassa instruktioner från IKEA är PRISET!
Skulle ju vara ett bra koncept om priset var hälften. Varför betala mer när jag ska göra jobbet och riskera skador...

Teenage Engineering är ju mer kända för rolig design och relativt småskaliga projekt, snarare än massproduktion och billiga priser.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Orisons:

Dom har missat det viktigaste, det som får människor att stå ut med miljoner skruvar och kassa instruktioner från IKEA är PRISET!
Skulle ju vara ett bra koncept om priset var hälften. Varför betala mer när jag ska göra jobbet och riskera skador...

Men folk är villiga att lägga flera tusen på ett custom hard tube vattenkylningssystem som man måste mäta, böja och såga själva? Var går gränsen för vad som är en "okej" arbetsinsats för en entusiast?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Teenage Engineering ligger ju bakom IKEAs numera nerlagda Frekvens-serie. Den fick reas ut ganska hårt i varuhusen men har ibland haft ganska bra andrahandsvärde på Tradera.

Permalänk
Medlem

Tilltalar mig inte

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Proffsmoddare

Kul med nytt, vore spännande att kika på ett ex framöver

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming

Coolt chassi men att bara stödja grafikkort med två kortplatser är ett issue idag. Har svårt att köpa nytt grafikkort till mitt ghost S1 som det är, typ bara 3070 Founders som passar. Detta lär inte vara bättre här, vilket begränsar kraftigt möjligheterna till kraftfulla komponenter.

Permalänk
Medlem

Kul idé

Men det får till synes underkänt i alla kategorier som är viktiga för mig med ett chassi, och ögondräpande fult + snordyrt hjälper ju inte.

Dold text
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Vad är det för missfoster till skärm som huserar på andra bilden?

Min kompis bodde i kollektiv tidigare med killen som äger skärmen. Han jobbar på teenage engineering och använder den dagligen 🙂

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

2000kr, bygga själv?!

Trodde vitsen med flatpack skulle vara effektivitet och priser... kul med lokala projekt, men jag är inte med i deras kundgrupp

Flatpack tar ner kostnaden på frakten, men eftersom de inte masstillverkar chassit och inte använder sig av plast och stål så blir tillverkningen dyr. Visserligen ska det inte kosta mycket att skära ut fem paneler, speciellt inte när två av dem bara har hål i sig.

Permalänk
Medlem

Designen är väldigt tilltalande, men avskyr att det bara är en enda USB-C-kontakt på framsidan. Den kontakten är mycket ömtålig och det är uppenbart att den enbart designades för att ladda mobiltelefoner, den är bara marginellt tåligare än USB Micro.
De kunde iallafall inkluderat skruvarna till den låsbara kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Dom har missat det viktigaste, det som får människor att stå ut med miljoner skruvar och kassa instruktioner från IKEA är PRISET!
Skulle ju vara ett bra koncept om priset var hälften. Varför betala mer när jag ska göra jobbet och riskera skador...

Det är bara besöka närmaste datoraffär och kolla hur designen ser ut där så märker man snabbt att det mest bygger på blingbling, RGB-led och annat smaklöst. Dator entusiaster är inte kända för att ha bra smak eller design utan istället handla det om att sätta på extra LED lite här och där. Tycker detta är ett av de få chassin som är snyggt och tilltalar någon med god smak. Finns en anledning till att många designers och annat löst folk har en mac för att den är snygg och stilren. Det jag är skeptist till det är hur bra chassit är med kylning, ljud och montering osv osv. Är det bra så kommer jag bygga med detta nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Det är bara besöka närmaste datoraffär och kolla hur designen ser ut där så märker man snabbt att det mest bygger på blingbling, RGB-led och annat smaklöst. Dator entusiaster är inte kända för att ha bra smak eller design utan istället handla det om att sätta på extra LED lite här och där. Tycker detta är ett av de få chassin som är snyggt och tilltalar någon med god smak. Finns en anledning till att många designers och annat löst folk har en mac för att den är snygg och stilren. Det jag är skeptist till det är hur bra chassit är med kylning, ljud och montering osv osv. Är det bra så kommer jag bygga med detta nästa gång.

Ja, precis. Jag funderar på att lära mig CAD och designa något liknande Teenage Engineerings lösning som bara består av några plåtar och skruvar, fast i större format och så.

Permalänk
Medlem

Som vanligt släpper de något intressant som borde kostat 1/3 av priset, alltid en letdown :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730