Permalänk
Medlem

Setup – Ny lgh

Flyttade in i lägenheten 2019 och renoverade alla ytskikt, behöll nästan inget från gamla bostaden. Under ca 2 år har jag fyllt på med saker, känner mig nöjd nog för att dela med mig 😊

Eftersom hörnan är i mitt vardagsrum har jag försökt göra det så stilrent som jag bara kan och känner att det blev rätt bra. Det finns saker kvar att göra (tavlor ska upp, saknar lite möbler som försenats) men grunden är nu lagd.

Samlade på mig delar under 2021 och byggde ihop en ny server, migrerade till unraid från windows vilket jag är mycket nöjd med.

randomfrankp hade med mitt galleri för några veckor sedan i room tour project, kul!

pc
Cooler Master NR200P ITX
Intel 10700K
MSI Suprim RTX 3070
32GB Corsair LPX 3200MHz
MSI MEG Z490I UNIFY
Noctua U12A
Noctua NF-A12x25
SF600 Platinum
Samsung 970 Evo 1TB M.2 NVMe

unraid-server
FD Define R5
Intel 11500 (pga Intel Quicksync som avlastar uppspelning från Plex)
16GB Corsair LPX 3200MHz
MSI MAG B560M BAZOOKA
Noctua NH-D15
Noctua NF-A12x25
Corsair RM650x
Lagring
4x 16TB WD/HGST White label (3x i array, 1x paritet)
Cache
1x Kingston KC2500 M.2 SSD 1TB appdata
1x WD Black SN750 NVMe SSD M.2 1TB nedladdning/VMs

tillbehör
Bildskärm Samsung C49RG90
Förstärkare Loxjie A30
Hörlurar Sennheiser RS-185
Högtalare Revel Concerta2 M16
Högtalarstativ Norstone Stylum
Skrivbord i valnöt och stål med egengjord datorhållare i trä
Kontorsstol Herman Miller Embody
Mikrofon RODE NT-USB Mini (monterad på monitorarm med hjälp av smallrigs-klämma)
Monitorarm Multibrackets M VESA Gas Lift Arm Single HD
Mus Logitech G403 Prodigy Wireless
Tangentbord GMMK PRO - smorda Gat Reds/ Durock Stabilizers/ Melgeek cable /Varmilo caps
Musmatta skinn

Besök galleriet här

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vet du om Herman miller embody går att få i helt vit? Vita dynor med.

Permalänk

Tjusigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajoxx:

Vet du om Herman miller embody går att få i helt vit? Vita dynor med.

Det verkar finnas en version som är mer åt det hållet: https://www.hermanmiller.com/resources/images/embody-chair/7e...

Köpte min refurbished för ca 3 år sedan och då var tyget bytt, hade hellre haft vitt!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Det verkar finnas en version som är mer åt det hållet: https://www.hermanmiller.com/resources/images/embody-chair/7e...

Köpte min refurbished för ca 3 år sedan och då var tyget bytt, hade hellre haft vitt!

Där ja! Kan dock inte hitta den som produkt :/

Permalänk
Medlem

Snyggt! Fråga: Vad är anledningen till att den högra CPU-fläkten ser ut att blåsa mot chassits front istället för ut i bak?

Edit: Kom på att chassit är så litet att det kanske inte ens finns någon intagsfläkt i fronten och att det blir lättare att ta in från bakre delen. Men berätta gärna hur det ligger till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Snyggt! Fråga: Vad är anledningen till att den högra CPU-fläkten ser ut att blåsa mot chassits front istället för ut i bak?

Edit: Kom på att chassit är så litet att det kanske inte ens finns någon intagsfläkt i fronten och att det blir lättare att ta in från bakre delen. Men berätta gärna hur det ligger till

Precis, bäst temp/ljudnivå för min del är rear intake och top exhaust!

Skrivet av Zajoxx:

Där ja! Kan dock inte hitta den som produkt :/

HM har gjort om modellerna under åren och börjat andra färger, så finns risk att det inte finns med vitt/grått något mer :/

----

Kul att ni övriga verkar gilla galleriet, uppskattas!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Lite avis på allt måste jag säga, embodyn är grymt snygg och hade bytt min aeron alla dagar i veckan mot en! 10/5 poäng!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ser att du inte kör originalhjulen till stolen, är det några du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

@PyzzeN Jag kan starkt rekommendera hjulen från L33T som finns på MediaMarkt för 349. Passade iaf min Aeron utan ingrepp & gör inte en skråma på mitt trägolv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Grymt snyggt! Lite avis på allt måste jag säga, embodyn är grymt snygg och hade bytt min aeron alla dagar i veckan mot en! 10/5 poäng!

Tackar! Ej testat aeron men gillar den breda sitsen på Embody 😊

Skrivet av PyzzeN:

Ser att du inte kör originalhjulen till stolen, är det några du kan rekommendera?

Absolut! Tidigare hade jag en matta men tycker det var besvärligt och blev smutsigt. Ville inte riskera att golvet skulle repas.

Dom flesta är nog ganska lika, gissar på att dom länkade ovan är typ samma som de jag har: https://paracon.se/shop/paracon-rubber-casters-140021p.html

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Tänker inte flytta in i det kvarteret

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt! Snyggt rakt igenom.
Önskar jag kunde hålla liknande minimalism med ändå ha så mycket saker.

Vad kör du för receiver/steg till M8:orna och var har du gömt undan den anläggningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Mycket stiligt! Snyggt rakt igenom.
Önskar jag kunde hålla liknande minimalism med ändå ha så mycket saker.

Vad kör du för receiver/steg till M8:orna och var har du gömt undan den anläggningen?

Har en enkel Onkyo 676E som är gömd bakom gardinerna till höger, ett gammalt skoställ agerar rack för den och mediaspelare osv Lite sugen på nya Onkyo eller Pioneer i höst som får Dirac room correction inbyggt. Har haft steg tidigare (Emotiva) men på dom ljudnivåerna jag spelar märks det knappt någon skillnad, högtalarna är trots utseendet relativt lättdrivna (Känslighet: 91,2 dB)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Är inte "minimalist/stilrent" av mig för fem öre i vanliga fall, men riktigt snyggt får jag tillstå!

Men högtalarna till tv'n, istället för helsvart tror jag t ex Klipsch med deras brons skulle passa in klockrent till resten o_0 T ex en rp-450c center under tv'n och ett par RF-7'or om man nu vill gå lite overkill
(Kör själv den centern med med ett par rp-280f vilket är total overkill för en lägenhet )

Edit:
Bild på hur kopparfärgen ser ut... och ja, jag vet att jag borde uppdatera min tv
Den har dock förbannat bra bild och har inte råd med en 4k modell som ger bättre.
Bild på Klipschen

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Är inte "minimalist/stilrent" av mig för fem öre i vanliga fall, men riktigt snyggt får jag tillstå!

Men högtalarna till tv'n, istället för helsvart tror jag t ex Klipsch med deras brons skulle passa in klockrent till resten o_0 T ex en rp-450c center under tv'n och ett par RF-7'or om man nu vill gå lite overkill
(Kör själv den centern med med ett par rp-280f vilket är total overkill för en lägenhet )

Edit:
Bild på hur kopparfärgen ser ut... och ja, jag vet att jag borde uppdatera min tv
Den har dock förbannat bra bild och har inte råd med en 4k modell som ger bättre.
Bild på Klipschen

Fast när det kommer till ljud anser jag att man bör välja funktion före estetik

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk

Nöjd med g9an?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Nöjd med g9an?

Absolut! Detta är dock gen2 så 5120x1440@120Hz och inte lika krökt som G9 / Neo G9. Av dom skärmlösningar jag testat (48" 4K, 38" ultrawide, 34" ultrawide, multimonitor m fl..) är det den bästa kompromissen i min mening. När jag spelar gör jag det i en ruta i mitten av skärmen som blir ca 27" @ 1440p

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vad är det för musmatta? Hur är glider jämfört med en traditionell i tyg?

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oppna:

Vad är det för musmatta? Hur är glider jämfört med en traditionell i tyg?

Det är i skinn, inget speciellt märke utan beställd från Etsy! Det finns massor att välja på där. Efter drygt ett års användande är glidet bättre, men jag skulle rekommendera en som är behandlad eller att man smörjer in skinnet på något vis. Min har inte lika bra som en tyg eller plastmatta.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Läckert! Får man fråga var du köpt skänken och golvlampan vid soffan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amaterasu:

Läckert! Får man fråga var du köpt skänken och golvlampan vid soffan?

Golvlampan är By Rydéns Captain, skänk/sidobordet är Lugano från Boconcept!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Golvlampan är By Rydéns Captain, skänk/sidobordet är Lugano från Boconcept!

Får lägga till frågan vart fåtöljen med fotpallen kommer ifrån, ser bara förjäkla bekväm ut!

Permalänk
Skrivet av Qubeista:

Får lägga till frågan vart fåtöljen med fotpallen kommer ifrån, ser bara förjäkla bekväm ut!

Fåtöljen är en Conform Timeout från Mio tycker jag det ser ut som. Fruktansvärt skön fåtölj! Går att anpassa materialen i den också.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Får lägga till frågan vart fåtöljen med fotpallen kommer ifrån, ser bara förjäkla bekväm ut!

Conform Timeout, säljs b la hos Mio

Skrivet av TobiasStockholm:

Fåtöljen är en Timeout från Mio tycker jag det ser ut som. Fruktansvärt skön fåtölj!

EDIT: Tobias hann före, visst är det rätt modell.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Fåtöljen är en Conform Timeout från Mio tycker jag det ser ut som. Fruktansvärt skön fåtölj! Går att anpassa materialen i den också.

Skrivet av KniFF:

Conform Timeout, säljs b la hos Mio

EDIT: Tobias hann före, visst är det rätt modell.

Tusen tack för svaren båda Det var ingen dålig fåtölj heller. Herren har god smak!

Permalänk

Snyggt inrett förresten, det kan du vara nöjd med (även om jag hade gjort några detaljer annorlunda, håller med om att högtalarna skär sig lite mot övriga inredningen).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Snyggt inrett förresten, det kan du vara nöjd med (även om jag hade gjort några detaljer annorlunda, håller med om att högtalarna skär sig lite mot övriga inredningen).

Smaken är ju som bekant som baken! Några Klipsch kommer dock aldrig finnas i min ägo.. 😅

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt