Permalänk
Medlem

Semi nytt grafikkort

Hej, jag köpte nyligen ett grafikkort (1060 6GB) från en kompis. Allt verkade fungera bra tills datorn "frös" skärmarna blev svarta och någon fläkt i datorn började snurra riktigt snabbt så de lät högt från datorn. Har aldrig tidigare haft detta problem och har haft 2 tidigare grafikkort. Problemet inträffar när jag spelar och när jag skulle benchmarka. Övriga Specs: i7 6700k, 16GB ddr4 ram, 750w PSU, MSI bazooka mb.

Permalänk
Expertgissare

Har du provat avinstallera gamla drivrutiner och installerat nya?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

som sagt några olika anledningar det kan bero på.

1. Trasig drivrutin.
2. Glömt plugga in strömförsörjningen eller felkopplad strömförsörjning (y-kopplade kontakter) så kortet inte får tillräckligt med ström.
3. Trasigt grafikkort.
4. för klent nätaggregat (inte speciellt troligt med ett 750Wagg dock borde gå att dra runt på typ 400w utan problem om inte agget är nå skitagg med väldigt saltade specar).

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

som sagt några olika anledningar det kan bero på.

1. Trasig drivrutin.
2. Glömt plugga in strömförsörjningen eller felkopplad strömförsörjning (y-kopplade kontakter) så kortet inte får tillräckligt med ström.
3. Trasigt grafikkort.
4. för klent nätaggregat (inte speciellt troligt med ett 750Wagg dock borde gå att dra runt på typ 400w utan problem om inte agget är nå skitagg med väldigt saltade specar).

Hur "lagar" man en trasig drivrutin eller kollar om den e trasig. Jag använder samma kontakt som jag använt tidigare till grafikkort. Den förra ägaren spelade och använde kortet utan problem. Nätaggregatet är ett fractal design 750w brons vilket borde vara mer än tillräckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bj0rck:

Hur "lagar" man en trasig drivrutin eller kollar om den e trasig. Jag använder samma kontakt som jag använt tidigare till grafikkort. Den förra ägaren spelade och använde kortet utan problem. Nätaggregatet är ett fractal design 750w brons vilket borde vara mer än tillräckligt.

1. https://www.wagnardsoft.com/content/display-driver-uninstalle...
2. Prova drivrutin 466.77. Det är många på Nvidias forum som rekommenderar den som stabil.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har testat 466.77 vilket inte gjorde någon skillnad. Jag försökte också ladda ner ddu via länken men hittar inget Interface utan bara en fil.