PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Hur kan man följa tråd ?

Skrivet av Cortrest:

Insåg för 2 dagar sen att man kunde följa tråden och lyckades få tag på ett PS5 idag på NoN, tack alla!

Valde standard frakt men hoppas verkligen att jag får leveransbesked redan idag

Hur kan man följa tråd ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inknown455:

Hur kan man följa tråd ?

Längst ner till höger i tråden, där du skriver svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cortrest:

Insåg för 2 dagar sen att man kunde följa tråden och lyckades få tag på ett PS5 idag på NoN, tack alla!

Valde standard frakt men hoppas verkligen att jag får leveransbesked redan idag

Jag följer, men får inga notiser så jag bara missar släppen hela tiden! Vad gör jag för fel??

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3dfeldt:

Jag följer, men får inga notiser så jag bara missar släppen hela tiden! Vad gör jag för fel??

Kolla dina inställningar i profilen så att du har email osv aktiverat för när det skrivs något i trådar som du följer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merta:

Ni som fick igenom en order idag på netonnet for gärna uppdatera när ni får leveransbesked. Jag själv fick igenom min beställning snart de hade i lager 2021-10-26 och fick några dagar senare ett Mail med besked att de sålt fler än de får in. Väntar fortfarande på leverans... Hoppas de har laget för att täcka sin backlogg damer alla dagens ordrar. Uppdaterar när min skickas (vilket jag hoppas är snart).

Jag får mitt PS5 i morgon. Levereras av PostNord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag får mitt PS5 i morgon. Levereras av PostNord.

Yes samma här, fick äntligen leveransbesked.

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cortrest:

Insåg för 2 dagar sen att man kunde följa tråden och lyckades få tag på ett PS5 idag på NoN, tack alla!

Valde standard frakt men hoppas verkligen att jag får leveransbesked redan idag

Jag fick inget leveransbesked igår Är det någon annan som lyckades få tag från NoN igår som också saknar leveransbesked?

Permalänk

Felskickat

Skrivet av Jonathanknet:

@webhallen
Pratade precis med webhallen..
Det finns tydligen inte en enda ps5 o få tag på tills antagligen slutet på nästa månad.
Snacka om otur att mitt paket försvinner och jag inte hinner få en innan jul..
Kanske kunde tyckt man borde bli kompenserad på något vis men visst det är ju inte webhallens fel.
Lagom frustrerad över det hela helt enkelt.

Jonathanknet, du borde ligga på Webhallen idag. Jag kom hem igår efter att ha varit bortrest och hade då fått min försändelse från Webhallen mottagen av en annan i huset. Väl hemma visar det sig att jag fått dubbla leveranser av Budbee trots att jag endast beställt ett PS5. Båda var utskickade i min orderreferens och mitt namn, men två olika kollin. Det ena var packat i samma kartong som det levereras i till Webhallen från fabrik, så på kartongen var det tydligt att det var ett PS5 i. Tog kontakt med Webhallen, som inte verkar ha vetat om att det skett, och frågade hur jag gör nu. Antar att det som inte var packat "korrekt" var mitt. Fick då till svar på mail av Webhallen att de skickar över en digital returblankett som jag ska skriva ut och lämna in med paketet.

Då blev jag lite förbannad, då misstaget ligger hos dem, jag hör av mig för att rätta till det och sedan förväntas jag cykla iväg med paketet trots att jag fick det levererat till dörren. Har heller ingen skrivare hemma. Fick tillslut idag en upphämtning bokad av Budbee så imorgon kväll kommer det att skickas tillbaka till deras lager.

Är dock riktigt besviken på Webhallen, hade faktiskt förväntat mig ett "Stort tack för att du hör av dig och det här ska vi verkligen se till att åtgärda på ett bra sätt" istället för "skriv ut och skicka tillbaka" utan att fråga om jag ens hade möjlighet till att göra det.

Men hoppas verkligen att det är ditt paket som kommit fel och att du nu kommer att få det levererat till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3dfeldt:

Jag följer, men får inga notiser så jag bara missar släppen hela tiden! Vad gör jag för fel??

Det jag gjorde som har gett mig flera chanser var att följa ps5kollen på twitter via luren. Sedan aktivera notiser på dom. De uppdaterar varje gång en hemsida (inte alla) släpper. Då får du ett litet pling i telefonen när de lägger ut ett inlägg. Sen när du ser om det är twitter så gäller det att vara snabb på fötterna. Det gjorde så att jag både på webhallens släpp förra veckan (kunde inte köpa då jag vart silver i helgen) och nu på NetonNet var i god tid att kunna beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greyleg_OSO:

Jonathanknet, du borde ligga på Webhallen idag. Jag kom hem igår efter att ha varit bortrest och hade då fått min försändelse från Webhallen mottagen av en annan i huset. Väl hemma visar det sig att jag fått dubbla leveranser av Budbee trots att jag endast beställt ett PS5. Båda var utskickade i min orderreferens och mitt namn, men två olika kollin. Det ena var packat i samma kartong som det levereras i till Webhallen från fabrik, så på kartongen var det tydligt att det var ett PS5 i. Tog kontakt med Webhallen, som inte verkar ha vetat om att det skett, och frågade hur jag gör nu. Antar att det som inte var packat "korrekt" var mitt. Fick då till svar på mail av Webhallen att de skickar över en digital returblankett som jag ska skriva ut och lämna in med paketet.

Då blev jag lite förbannad, då misstaget ligger hos dem, jag hör av mig för att rätta till det och sedan förväntas jag cykla iväg med paketet trots att jag fick det levererat till dörren. Har heller ingen skrivare hemma. Fick tillslut idag en upphämtning bokad av Budbee så imorgon kväll kommer det att skickas tillbaka till deras lager.

Är dock riktigt besviken på Webhallen, hade faktiskt förväntat mig ett "Stort tack för att du hör av dig och det här ska vi verkligen se till att åtgärda på ett bra sätt" istället för "skriv ut och skicka tillbaka" utan att fråga om jag ens hade möjlighet till att göra det.

Men hoppas verkligen att det är ditt paket som kommit fel och att du nu kommer att få det levererat till dig.

Det låter som att det kan ha varit min order som av någon konstig anledning hamnade hos dig.
Jag pratade med webhallen och dom har fixat så jag bör få min order nästa vecka.
Rekommenderar att prata med @webhallen här på sweclockers då dom verkar vara riktigt hjälpsamma.

Sedan kan jag också tycka att du kanske borde fått någon form av kompensation för det inträffade.
Det tycker jag också kanske borde få för min del också. Kanske något litet presentkort eller nån rabattkod eller något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det låter som att det kan ha varit min order som av någon konstig anledning hamnade hos dig.
Jag pratade med webhallen och dom har fixat så jag bör få min order nästa vecka.
Rekommenderar att prata med @webhallen här på sweclockers då dom verkar vara riktigt hjälpsamma.

Sedan kan jag också tycka att du kanske borde fått någon form av kompensation för det inträffade.
Det tycker jag också kanske borde få för min del också. Kanske något litet presentkort eller nån rabattkod eller något annat.

Har ps5 som önskelista och de står de har i lager men de ligger inte ute offentligt (så de går ej beställa). Dessa butiker ljuger o säger hela tiden de inte vet när de kommer i lager. De vet visst när det kommer i lager. Samma sak me maxgaming, fråga kt när de kommer? Inget bekräftat lev, 3 timmar senare i lager.

Önskelista 2021-01-24

Önskelista 2021-10-08

Permalänk

Följer nu ps5kollen, andra ställen där man kan få notiser? vill ha en ps5a innan jul så jag kan slippa frugan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigbenballer91:

Följer nu ps5kollen, andra ställen där man kan få notiser? vill ha en ps5a innan jul så jag kan slippa frugan...

Jag skulle tro, så länge du har koll på twitter notiser, att det skulle räcka. De har de flesta hemsidorna (de stora förutom Amazon). Se bara till att ha konton redo så det bara är att beställa, och om du har möjlighet se till att ha ett webbhallen konto som är minimum level 5.

Det finns säkert massa andra sätt att få notiser, som detta forum eller http://gpukollen.ingman.me/. Men jag ansåg att ps5kollen var det som hjälpte mig få tag på ett.

Permalänk
Medlem

Hur får man ett s.k level 5 konto på webhallen, hur mycket måste man spendera?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG99:

Hur får man ett s.k level 5 konto på webhallen, hur mycket måste man spendera?:)

Har level 5 utan att ha spenderat en spänn på det kontot.
Spela World of Webhallen så kommer du en bra bit på vägen, och med lite flax får du tillräckligt med XP i supply dropsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zear0x:

Har level 5 utan att ha spenderat en spänn på det kontot.
Spela World of Webhallen så kommer du en bra bit på vägen, och med lite flax får du tillräckligt med XP i supply dropsen.

Haha om man inte spelar wow då 🥲

Permalänk
Skrivet av LinusG99:

Haha om man inte spelar wow då 🥲

Då missar du något rätt då roligt! Det är alltså inte om World of Warcraft som det handlar, utan ett eget spel. Ganska kort men underhållande.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG99:

Haha om man inte spelar wow då 🥲

Du kan också som flera nämnt här tidigare:

  • Öppna din drop varje onsdag för chans på exp, allt från 10 - flera tusen

  • Spela World of Webhallen (inte world of warcraft)

  • Events kan du racka upp mycket exp för små summor pengar. (black friday?)

  • Achievements! Kan du få för en hel drös olika aktiviteter, även om de flesta kräver köp, gäller det inte alla.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5_disc_ed...

Anledningen till att det är så dyrt är eftersom det inte tillverkas fler ps5or förrän 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5_disc_ed...

Anledningen till att det är så dyrt är eftersom det inte tillverkas fler ps5or förrän 2023

Nu var du väl lite väl optimistisk? 2032 är det ju som gäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5_disc_ed...

Anledningen till att det är så dyrt är eftersom det inte tillverkas fler ps5or förrän 2023

Dom lär ju inte få dom sålda ändå för dom priserna. Blocket blev glada o fick sig en liten peng iaf

Permalänk

Är det någon som fortfarande väntar på MediaMarkt bokningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garlicbread7:

Är det någon som fortfarande väntar på MediaMarkt bokningen?

Jag väntar, var inne i butik så sent som 15/11 och bokade en PS5. Dom sa det var sista dagen att göra detta men osäker på om det verkligen är så?

2-3 veckors väntetid sa dom till mig då.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/playstation_5_disc_ed...

Anledningen till att det är så dyrt är eftersom det inte tillverkas fler ps5or förrän 2023

Förespråkar det inte, men måste man ha en ps5 till Jul så finns de för halva priset på cdon:
https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-standard-edi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange_221:

Förespråkar det inte, men måste man ha en ps5 till Jul så finns de för halva priset på cdon:
https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-standard-edi...

Kan alla sluta tipsa om dessa små lokala butiker som säljer ps5or? Skulle aldrig litat på sådan butik som mobileshop. Jag skulle hellre köpa en ps5 på blocket i sådana fall, där den är köpt via netonnet, webhallen osv. För där får du garanti ifall något händer, oavsett vem som står på kvittot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Kan alla sluta tipsa om dessa små lokala butiker som säljer ps5or? Skulle aldrig litat på sådan butik som mobileshop. Jag skulle hellre köpa en ps5 på blocket i sådana fall, där den är köpt via netonnet, webhallen osv. För där får du garanti ifall något händer, oavsett vem som står på kvittot.

Fast garanti är mot tillverkaren, så man vänder sig till Sony.

Vänder man sig till återförsäljaren så går istället de till tillverkaren åt en. Det kan man lika gärna sköta själv.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Vore väl i så fall bättre om stora plattformar /leverantörer jobbade för att minska på scalping.
Biljetter blir ofta ogiltiga om det upptäcks att de sålts vidare tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Fast garanti är mot tillverkaren, så man vänder sig till Sony.

Vänder man sig till återförsäljaren så går istället de till tillverkaren åt en. Det kan man lika gärna sköta själv.

Garanti är något frivilligt som alla butiker erbjuder. Tror du syftar på reklamation mot tillverkaren. Men som sagt, även om lagen säger att garantin endast gäller ursprungsköparen, så gör de flesta butiker undantag när det kommer till elektronik som konsol, telefoner, och erbjuder garanti så länge du har kvittot.

Permalänk
Medlem

Tips är att ha koll på Netonnet under dagen då jag har en PS5 i kundvagnen där och det står en grön bock samt "i lager", men att produkten ej längre säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tips är att ha koll på Netonnet under dagen då jag har en PS5 i kundvagnen där och det står en grön bock samt "i lager", men att produkten ej längre säljs.

Tack för tipset! Finns det någon bättre taktik än att hela tiden uppdatera sidan, någon typ av bevakning eller dyl hos Netonnet ?