Evenemangsbiljetten är Årets julklapp 2021

Permalänk

En annan pryl som borde bli årets julklapp är offerkoftan som många på olika sidor idag använder emot meningsmotståndare som klagar på något. Borde inte offerkoftan då bli årets julklapp när så många pratar om att de tänker köpa en sådan?

Satt framför några på tåget igår, där den ena sa vilken snygg offerkofta du har köpt var köpte du den? Personen med koftan nämnde butiken och sa att det var rea och det fanns i olika färger, varvid den andra personen genast tog upp telefon och ringde dit så att de la undan en kofta innan de tog slut.

Permalänk
Medlem

Jag gick förbi Werlabs dropin test vid Sergel. Det såg ut som en 50 meter kö, med 4 st bredvid varandra per rad packade som sillar. Inga munskydd... Var de inte sjuka innan, så lär de bli smittade där.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rapidact:

Jag gick förbi Werlabs dropin test vid Sergel. Det såg ut som en 50 meter kö, med 4 st bredvid varandra per rad packade som sillar. Inga munskydd... Var de inte sjuka innan, så lär de bli smittade där.

Kan inte förstå hetsen och själviskheten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nya corona-tråden?

Permalänk
Medlem

Frugan fyller 40 i början av januari, så jag köpte biljetter till ett evenemang som hon (och jag också, turligt nog) gärna vill gå på. Vi har alla rimliga-att-köpa-som-present-prylar vi vill ha redan, så ett evenemang är en bra present. Blir bra kombinerad julklapp och födelsedagspresent och förhoppningsvis är det lugnt med pandemin då. Lade hur som helst till avbeställningsskydd utifrån att det är en pandemi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det beror på när du tränar. Jag tränar tidigt på mornar så det är jag, pensionärerna och andra dedikerade tidiga gymmare. Förhoppningsvis är alla av oss "skyddade" och förnuftiga (inte träna när man känner sig hängig).

Dessutom finns det en lösning på det hela, men det verkar vara olagligt att prata om saker som fungerar: det börjar på V och slutar på N. Sedan har vi nästa fantastiska lösning: antiviraler. Jag hoppas dessa fungerar även på dem som har tagit V----N.

Observera att jag har varit den här på forumet sedan mars 2020 som sagt åt folk att stanna hemma dygnet runt och bete sig som BSL-4-forskare när de befinner sig utomhus...

Jag går till gymmet fem på morgonen. Då är det väldigt lugnt.

Permalänk
Medlem

Årets julklapp har väl aldrig varit relevant ur en kommersiell synvinkel? Hälften av gångerna är grejerna alldeles för dyra för att överhuvudtaget ge till någon annan än ens partner eller bästa vän, och andra hälften har varit för nischad för att tilltala mer än 5% av befolkningen.

HUI är som den där personen som försöker hänga med i trenderna men missuppfattar vad det egentligen handlar om eller hakar på alldeles för sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Håller med att vi måste acceptera att viruset är här för att stanna, och att vi måste släppa det, men det är inte rätt tid helt ännu. Vi behöver fortfarande välfungerande antiviraler som finns tillgängligt för bruk vid behov för de fullvaccinerade som mot alla odds blir kritiskt sjuka, och mer precisa tester som kan utföras hemma.

Jag snackar inte om lockdown, som ni i Sverige oavsett aldrig fick uppleva på riktigt, utan att vi under de kommande par åren visar extra hänsyn och antingen håller oss hemma om vi har symptom eller åtminstone slänger på en mask innan vi går ut, och helt avstår från konserter och liknande, om vi har symptom.

Folk har släppt taget helt nu och är tillbaka till att sitta och hosta rätt ut på en buss, och det gynnar ingen och kan bara skada. Jag hade till och med en dam nysa i sätet bakom mig så jag kände droppar landa på min flintskalle. Sådant skal inte hända år 2021.

Håller med i stort.

Vad vi dock vet i nuläget så fungerar ju inte vaccinet så som det var tänkt och sas från början. FHM har ju till och med så sent som idag dragit tillbaka beslutet om att fullvaccinerade inte ska behöva testas. Nu ska de testas igen. Samtidigt vill de nu införa vaccinpass för sammankomster inomhus med över 100 personer. Presskonferens snart.

Målstolparna flyttas. Cirkusen tar ju aldrig slut. Vad är det som håller på att hända? Vad håller vi på med? Varför ser nästan ingen att kejsaren är naken?

Jag står fast vid att vi måste släppa det här nu, i någon mening. Istället ser vi fler onödiga åtgärder som i det stora hela inte kommer förändra något utan bara skapa mer polarisering och splittring i samhället.

Att nysa på någon annan i bussen har väl aldrig setts som okej. Vett och etikett.

Permalänk
Medlem

vilket skit

Permalänk
Medlem

Märklig PR kampanj att sätta årets julklapp som evenemang med tanke på Covid.

2000 talets största lögn är att innehållet i sprutorna får kallas vaccin.
Hade det varit ett vaccin hade inte så många "fullvaccinerade" blivit sjuka.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

2000 talets största lögn är att innehållet i sprutorna får kallas vaccin.
Hade det varit ett vaccin hade inte så många "fullvaccinerade" blivit sjuka.

Vaccin ger ju inte 100% skydd mot sjukdom? Det är inte så vaccin fungerar. Det har gjort att många inte har dött eller blivit allvarligt sjuka däremot, precis som väntat.

Permalänk
Medlem

Så fel, det pågår en pandemi, och smittofallen förväntas öka i Sverige

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av pine-orange:

Vaccin ger ju inte 100% skydd mot sjukdom? Det är inte så vaccin fungerar. Det har gjort att många inte har dött eller blivit allvarligt sjuka däremot, precis som väntat.

Precis så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser inga som helst problem med detta, ett bra sätt att få fart på både kultur och sport igen

Jag antar att rätt många har missat att vaccinpass införs från och med 1:a december för inomhus evenemang för fler än 100 personer? Kanske lätt hänt då det precis tycks ha blivit klart ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ser inga som helst problem med detta, ett bra sätt att få fart på både kultur och sport igen

Jag instämmer.
Så årets julklapp blir evenemangsbiljett för vaccinerade.
Jag tycker att de/vi som är vaccinerade förtjänar det.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Bra timat med vaccin-pass kravet visar väl att de lever lite under en sten. Kan dock gissa att eventbolag var "lite" delaktiga i beslutet.

Permalänk
Hjälpsam

Utan krav på vaccinationspass hade det känts fel, nu är det kanske inte så dumt.
Obegripligt att man inte inför krav tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Årets julklapp borde vara vaccin till alla ovaccinerade.

Vadå ska du tvinga i oss något vi inte vill ha?

On-topic: Jättebra julklapp med evenemangsbiljetter. Något som vi behöver nu när många suttit hemma i onödan pga våra politiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Märklig PR kampanj att sätta årets julklapp som evenemang med tanke på Covid.

2000 talets största lögn är att innehållet i sprutorna får kallas vaccin.
Hade det varit ett vaccin hade inte så många "fullvaccinerade" blivit sjuka.

Är väl någon ny sorts vaccin, men känns ju vettigt att *beta testa* på miljarder människor..
Men är väl typ som Windows brukar vara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag är suberbra på rebus och såg direkt vad du ville skriva.
V----N = Vanten, Ja det är känsligt men om alla hade vantar på gymmet så gick vi säkrare.

Jag som faktiskt gick med kol- & partikelfilter för flera månader sedan (innan jag fick vetenskapens välsignelse - två gånger) så tycker jag att folk håller på med för mycket "hygienteater" på gymmet där jag är.

Jag tänker mig att om någon faktiskt har skiten eller något annat skit så är det redan i luften och flödar runt och då lär man få det eller ej. Inte kommer någon torkning av maskiner eller vikter att göra något så tillvida inte personerna slickar på allt de använder vilket åtminstone jag inte gör.

Visst, att rengöra på grund av överdriven svett, det är en sak. Men att torka enbart i hopp om att minska smittspridningen är idioti enligt mig: ta vetenskapens två välsignelser och gå vidare! Återigen: Det ÄR en lämplig "Årets julklapp - om Du har tagit vetenskapens två välsignelser" för att signalera att "det är dags att återgå till det nya normala".

Det nya normala är att vi numera kommer att leva med i princip "två olika slags influensor" året om där ena är mycket värre än andra.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag som faktiskt gick med kol- & partikelfilter för flera månader sedan (innan jag fick vetenskapens välsignelse - två gånger) så tycker jag att folk håller på med för mycket "hygienteater" på gymmet där jag är.

Jag tänker mig att om någon faktiskt har skiten eller något annat skit så är det redan i luften och flödar runt och då lär man få det eller ej. Inte kommer någon torkning av maskiner eller vikter att göra något så tillvida inte personerna slickar på allt de använder vilket åtminstone jag inte gör.

Visst, att rengöra på grund av överdriven svett, det är en sak. Men att torka enbart i hopp om att minska smittspridningen är idioti enligt mig: ta vetenskapens två välsignelser och gå vidare! Återigen: Det ÄR en lämplig "Årets julklapp - om Du har tagit vetenskapens två välsignelser" för att signalera att "det är dags att återgå till det nya normala".

Det nya normala är att vi numera kommer att leva med i princip "två olika slags influensor" året om där ena är mycket värre än andra.

Man ska rengöra maskiner och vikter efter att man har använt dom. Pandemi eller inte.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Är väl någon ny sorts vaccin, men känns ju vettigt att *beta testa* på miljarder människor..
Men är väl typ som Windows brukar vara.

Alltså alla vaccin börjar ju någonstans. Är ju inte så att mRNA vaccin är något de kommit på förra året. Det har varit under utveckling under flera deceiner men accelererades onekligen av covid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ser inga som helst problem med detta, ett bra sätt att få fart på både kultur och sport igen

Jag antar att rätt många har missat att vaccinpass införs från och med 1:a december för inomhus evenemang för fler än 100 personer? Kanske lätt hänt då det precis tycks ha blivit klart ^^

Annonserades på en presskonferens lagd till 15:20, med lite föregående läckor av typen "[medieföretag] erfar att". Fast det hade kanske inte HUI räknat med när de kom med denna nyhet på morgonen.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Vänligen konvertera inte tråden till en ny covid-tråd!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Årets julklapp är givetvis Sweclockers Julskiva 2021. Förväntan är skyhög. 🎅

Permalänk
Medlem

Oj, vilka upprörda känslor i inläggen. Och samtidigt bor minst hälften av oss i storstäder och de flesta åker kollektivt som packade sillar. Tror knappast några evenemang gör till eller från när kollektivtrafiken existerar. En droppe i havet.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Så gick livet vidare, snart är julen över. Undra hur många evenemang som kommer ställas in ifall det blir skärpta restriktioner igen och hur många som inte får tillbaka sina pengar.

Årets julklapp borde vara att ge bort ett års prenumeration på någon streamingtjänst.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Oj, vilka upprörda känslor i inläggen. Och samtidigt bor minst hälften av oss i storstäder och de flesta åker kollektivt som packade sillar. Tror knappast några evenemang gör till eller från när kollektivtrafiken existerar. En droppe i havet.

Såklart det finns, vore väl konstigt annars. Kollektivtrafik i all ära kompis men jag tror inte det får plats 25000 personer som på en Maiden-konsert 😜

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Årets julklapp brukade vara nåt vettigt som trendade. Men det var typ 10-15 år sen. Nu har de fått helt hål i huvet Typ som ge fredspriset till George Bush eller liknande.

Jag kan inte gå på varken evenemang eller bio än iaf. Inte för jag egentligen är rädd men för att jag vet jag inte kommer njuta av filmen/teatern utan sitta var skitsur hela tiden på nåt jävla spånhuvud som sitter hostar/nyser och kommer ägna hela tiden åt att tänka -"Jag borde gå dit och säga till personen att FHM rekommenderar man stannar hemma när man är sjuk." Troligen kommer jag inte säga till men jag kommer vara såååå jävla sur efter bion/pjäsen osv så det är värt 1000 spänn inte gå dit. Så, ge mig en "evenemangsbiljett" är värre en en påse bajs Vet inte om jag är ensam om just det, men "årets julklapp"? ge mig ett psykbryt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Såklart det finns, vore väl konstigt annars. Kollektivtrafik i all ära kompis men jag tror inte det får plats 25000 personer som på en Maiden-konsert 😜

LoL? Skojar du? Du bevisar bara min poäng ännu mer. Bara i Västtrafiks regi så sker det 444000 resor varje dag! Så med Stockholm och Skånes trafik inräknat så är det 1 miljon kollektiva resor om dagen. Så... 25000, en droppe i havet som jag sa.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3