Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag är själv inte en gamer så jag kan inte hjälpa till. Men, vill bara applådera initiativet. Sådär gör en bra mamma!

Tack snälla Dom orden värmde ochså💕 Var lite orolig att lägga in inlägget! Men vill så gärna hjälpa honom om jag kan? Och tänkte att några förstående och hjärtegoda människor måste det finnas 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tyvärr spelar jag inget av dom spelen just nu spelade lite warzone ibland(fast i D2 Resurrected för tillfället)
Men önskar er lycka till.

Problemet om någon parat för mycket i vissa FPS spel så hör man inte fienden när den kommer så kan vara det dom tröttnar på en del är lite känsliga på det.
Har själv en son som har ADHD så jag vet hur det kan vara när dom pratar för mycket men då måste personen kunna ta till sig att man måste vara lite tyst ibland.

Så är det, sonen pratar gärna som en kommentator under spelet. Men tar till sig om någon bara säger till honom. Bättre det än bara strunta och sluta svara osv ja utesluta honom. Tror det är lätt att kanske prata lite för mycket osv när man har Autism och AdHD Men det är då man verkligen behöver få lära sig att Alla kanske inte uppskattar det? Och att man då kan säga till i stället Så man får en chans att lära sig 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@Sack

Trist att han inte kan få vara med men det är uppenbarligen något han gör som de andra stör sig på. Vissa spelar för att det är roligt, för andra kan det vara mycket tävling och viktigt att ingå i ett litet team med stor spelförståelse på hög nivå men det finns också spel där man bryr sig mindre. Spel på publika servrar med många spelare tex 20 mot 20 eller fler.
Gissar på att dem han spelat med är relativt unga som uteslöt honom. Att de spelade utan honom innebär inte enligt mig att de utesluter honom, om de däremot blockerar, nekar eller nonchalerar honom gör dem det. Jag känner med er men själv kan jag inte spela med någon högljudd som stör spelet då det stör uppfattningsförmågan. Jag vill kunna höra fiendens fotsteg tex.
Är man bra vill många spela med en och han verkar kunna ansluta sig till flera grupper. Blir man utesluten stör man helt enkelt de andra på något sätt. Antingen anpassar han sig genom att snacka mindre och kanske sänka volymen på sin mikrofon om den är hög. Är han väldigt duktigt som du skriver har han väl inget funktionshinder som påverkar eller menar du mental/psykisk funktionsnedsättning som gör att han är lite livlig?
Som du är inne på, det mesta kan lösas med kommunikation men det är också bäst från båda håll och föreslår att han börjar med att tala om som det är, att han är högljudd etc vilket skapar mer förståelse och acceptans.

Så sant det du skriver. Ja han har Autism och ADHD och tycker om att vara kommentator under spelen och kan vara högljud o livlig, och fått för sig att Andra förväntar sig Att han pratar på osv. Kan bero på att Dom han spelat med har själva varit sådana. Därför toppen om man kan säga till honom Om det stör? För han vill gärna det I stället för blocka, sluta svara frysa ut honom osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Vet du han blir utesluten pga av sociala kompetens eller hans spelskicklighet? Stör mig inte på folk som är sämre än mig men har svårt för elakheter, racism eller när någon tar upp allt utrymme och gör det svårt att kommunicera med andra. Jag är 50 och har varit i klaner med flera som mig och tom äldre som har haft några medlemmar med diverse olika mentala funktionshinder som vi stöttat och uppmuntrat. Jag spelar i princip bara Halo men jag tror att många äldre klaner har större empati och förståelse än andra ungdomar i hans ålder. Jag skulle också rekommendera dig att försöka spela med honom. Du kan köpa en Xbox Series S och så kan ni spela många spel tillsammans på Xbox Gamepass. Också ett bra sätt att lära dig vad som händer i hans interaktion med andra som gör att han blir utesluten. Jag spelar bara på Xbox men har han Gamepass så kan han lägga till mig (MartenKL) så kan vi köra Back4Blood tillsammans. Hursomhelst så önskar jag er allt väl och tycker detta är ett grymt bra initiativ.

Tack för fina och kloka ord 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

@Sack

Kan nog ställa upp och spela lite, men vore bra att veta varför han blir utesluten? Är det enbart pga taskiga smågrabbar som inte tål att förlora i ett spel? Eller står han och skriker rakt ut i mikrofonen och bankar på tangentbord å använder sig av könsord? Väsentlig skillnad liksom

Jag är 31 år, lugn och sansad och spelar inte för att vinna utan för att ha kul. Så spelar gärna med din grabb någon gång, om han inte är helt galen framför spelet. Sen har jag inte tid att spela varje kväll men någon gång per månad sätter jag mig ner och spelar lite olika spel.

Det tackar jag för 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Spelade med honom ett par timmar i kväll.
Supertrevlig kille.Förstår inte varför folk skulle exkludera honom.

Har ni någon tid över och ni behööer någon att lira med, lägg till honom.

Spelade med honom och två andra från Sweclockers.
Jag hade en supertrevlig kväll.

Inget att anmärka på.

Tack för fin kommentar och så glad att du gav honom chansen 😊 Men säg till honom om han blir för livlig eller högljud under spelet? Det uppskattar han. Oh vad det värmer att du/ ni spelat med honom💕

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sack:

Beror nog på vilka han spelar med? Kan nog få ur sig svordomar osv Om dom andra kör sådant under spelet. Men han är en snäll kille Men lätt att leva sig in i spelet och köra som en kommentator Men därför jättebra om någon säger till honom och förklarar om det stör? Det uppskattar han. I stället för att bara utesluta/ skita i honom.

Härligt att höra. Låter som en helt normal gamer i mina öron
Kolla med grabben din om han är villig att testa Fortnite. Själv spelar jag inte så mycket men min son gör det
Skicka gärna hans nickname/vänkod på alla platformer (Steam, Origin, Epic, Battlenet etc) via pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Jag kan bara instämma! Jag hade tyvärr lite PC problem, men sitter fortfarande med Oskar och skall spelas lite Apex nu, kanonkille!

Blir så glad och tacksam💕😊Tusen tack

Permalänk
Medlem

Hittade en tråd (från 2019), men de kanske är aktiva än. Kanske kan vara något att titta närmare på.

https://www.fz.se/forum/trad/434340-handiplay-en-gemenskap-fo...

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Härligt att läsa att SweC medlemmar ställer upp. Som någon sa tidigare, världens bästa forum och världens bästa forums-medlemmar!

Nu spelar jag inte så mycket själv längre då jag inte har en dator, men önskar er lycka till i jakten!
Jag återkommer om en dator införskaffas i huset

Permalänk
Medlem

Så jävla fint, jag började böla direkt när jag läste inlägget!

Kör på Marie! ♥️

Permalänk
Medlem

Spelar killing floor 2 lite då och då så lägger till honom är mest back4blood jag lirar just nu dock 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av SotarnAnton:

Det är sådana här trådar som bevisar att Sweclockers är världens bästa forum

Jag kan inte annat än instämma!

Fasen vad fina ni är allihopa, @Sack inkluderat såklart! ♥️

Permalänk
Medlem

Årets mamma måste gå till Marie ♥️

Credd till att söka upp detta forum och regga dig för att hjälpa din son! ♥️

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

@Sack
Jag spelar några av de spelen och är själv funktionshindrad så jag vet hur det kan vara med det där. Tyvärr saknar jag vettig mikrofon i dagsläget, men lägger till honom på Discord ändå.

Tack för Din förståelse och att du lägger till honom💕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Årets mamma måste gå till Marie ♥️

Credd till att söka upp detta forum och regga dig för att hjälpa din son! ♥️

Nu blir jag verkligen rörd❤️ Var orolig att Dom flesta skulle tycka att jag var en knäpp mamma som lägger sig i och inte låter en 18-Åring fixa det hela själv. Men när man sett hur sitt barn blivit behandlad och utefryst Under hela sin uppväxt. Så försöker man göra allt man kan och vad som är möjligt. Även efter att ålders linjen passerat 18 års/ vuxen strecket. Ni vet det gamla talesättet! För föräldrar är man alltid ett barn Oavsett ålder😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Så jävla fint, jag började böla direkt när jag läste inlägget!

Kör på Marie! ♥️

Tack snälla ❤️😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Härligt att läsa att SweC medlemmar ställer upp. Som någon sa tidigare, världens bästa forum och världens bästa forums-medlemmar!

Nu spelar jag inte så mycket själv längre då jag inte har en dator, men önskar er lycka till i jakten!
Jag återkommer om en dator införskaffas i huset

Tackar 😊👍

Permalänk
Medlem

Tjena

Lägger till honom så kan vi lira lite B4B, Siege, eller Mordhau, eller annat vad han nu har o föredrar.

Visa signatur

Moderkort:Rog Strix x570F-Gaming l CPU: Ryzen 9 5950x l GPU: 4090 TUF Gaming OC l CPUkylare: NZXT Kraken X73 360 mm l RAM: Trident Z RGB 3200 4x8 GB l SSD: 2x WD BLACK SN850 NVMe 1TB, Samsung 860 Evo 1TB SSD l PSU: Seasonic Prime PX 1300W l Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO l Fläktar: 13x Lian Li UNI FAN AL l Skärmar: TUF Gaming 1x ASUS VG27AQ, 1x Acer Predator XB323QK NV l Tangentbord: Logitech G915 Lightspeed l Mus : Logitech G502 Lightspeed Wireless l Hörlurar: Steelseries Nova 7 l Win 11 Pro lllllll Steam Deck 512GB lllllll

Permalänk
Medlem

Hej!

Klart grabben skall få lira Jag kör WWZ "War world Z" Zombie skjutar spel lite från och till och saknar oftast någon att spela med.. Spelar han det så spelar jag gärna med honom.

Permalänk
Medlem

Som en NPF-pappa så hyllar och känner jag med dig @Sack. Min son älskar att spela tillsammans med andra, chatta och bara kommentera. Största drömmen är att bli en Youtuber och att ingå i någon Youtubers squad.

Hoppas att din son får känna sig inkluderad.

Permalänk
Medlem

@Sack du borde redigera ditt trådskapande-inlägg så det innehåller kontaktuppgifter/namn etc så slipper de läsa igenom alla poster för att hitta det. (eller är jag blind?)

Har Oskar en discordgrupp? Om inte kanske han borde skapa en sådan nu när han blivit populär och kan därmed få alla nya kompisar på samma ställe.

Och så klart en applåd för bra initiativ!

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

[quote postid="19355121" userid="120520" name="eatme@live"]
Hej!

Klart grabben skall få lira Jag kör WWZ "War world Z" Zombie skjutar spel lite från och till och saknar oftast någon att spela med.. Spelar han det så spelar jag gärna med honom.
[/

Låter toppen 😊👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krezuba:

Tjena

Lägger till honom så kan vi lira lite B4B, Siege, eller Mordhau, eller annat vad han nu har o föredrar.

Underbart 😊👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

@Sack du borde redigera ditt trådskapande-inlägg så det innehåller kontaktuppgifter/namn etc så slipper de läsa igenom alla poster för att hitta det. (eller är jag blind?)

Har Oskar en discordgrupp? Om inte kanske han borde skapa en sådan nu när han blivit populär och kan därmed få alla nya kompisar på samma ställe.

Och så klart en applåd för bra initiativ!

Ja jag har lagt till hur man kontaktar honom😊 Är inte så bra på det här med Dator och trådar m.m jag😳 För gammal för att lära mig allt nytt. Men ska försöka lägga till hans kontakt uppgifter i första inlägget 👍/ Marie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Som en NPF-pappa så hyllar och känner jag med dig @Sack. Min son älskar att spela tillsammans med andra, chatta och bara kommentera. Största drömmen är att bli en Youtuber och att ingå i någon Youtubers squad.

Hoppas att din son får känna sig inkluderad.

Tack för förståelse💕 Din beskrivning av Din son Är exakt liknande med min son! Enda skillnaden Är att Hans dröm är att få arbeta med att göra spel och filmer om spel osv😊/ Marie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sack:

Tack för förståelse💕 Din beskrivning av Din son Är exakt liknande med min son! Enda skillnaden Är att Hans dröm är att få arbeta med att göra spel och filmer om spel osv😊/ Marie

Underbart, håller tummarna för att når sitt mål!

Permalänk
Medlem

Lirar inte spel själv längre men måste flika in och säga att detta gjorde mig gråtfärdig. Har själv autism & ADHD så förstår vilka svårigheter Er son går genom dagligen, dessutom har jag också blivit utesluten mer eller mindre hela mitt liv från olika gemenskaper på grund av de funktionshinder som jag har.

Du är en underbar mor som förtjänar all credit för detta. All kärlek till dig! @Sack

Permalänk
Medlem

Då jag inte klarar av att redigera mitt inlägg. Så att jag kan lägga till sonens kontakt uppgifter och några av alla dom spel han spelar. Så får jag göra det här.

Men först vill jag tacka Er Alla, Som lagt till Honom, Hunnit spela med honom, och Alla fina och värmande kommentarer. Oskar är jätteglad och riktigt strålar 😊 Ni är helt underbara ❤️Stort 🙏/ Marie
Här kommer kontakt uppgifter och lite info om spel.

Han spelar Team fortress 2. Apex Legends. Morthau. Killing floor2. Over Watch. Terraria. Shellshock live.Left 4 dead2. Raingow six siege. m.m ( jag kan ha stavat något fel) Men hoppas det är till hjälp. Vill Ni spela med Oskar Så når ni honom på Discord triple_xr#7471 Hoppas att några vänliga själar vill vara spel kompisar med honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Lirar inte spel själv längre men måste flika in och säga att detta gjorde mig gråtfärdig. Har själv autism & ADHD så förstår vilka svårigheter Er son går genom dagligen, dessutom har jag också blivit utesluten mer eller mindre hela mitt liv från olika gemenskaper på grund av de funktionshinder som jag har.

Du är en underbar mor som förtjänar all credit för detta. All kärlek till dig! @Sack

Stort tack för Dina fina ord💕 Jag är bara en helt vanlig mor som älskar mina barn och vill Deras bästa. Din berättelse om hur Du blivit utesluten ur olika gemenskaper gör mig ont😔 Så har det även varit för min son, genom hela skolgången m.m. Trots att man som förälder kämpar och försöker göra Allt som står i ens makt. Så kan man inte ordna eller ersätta kompisar. Eller hur människor fryser ut Dom som uppfattas lite Annolundare. Jag blir både ledsen och arg Över hur människor kan vara. Jag hoppas innerligt att Du har haft stöd från någon/ några närma dig. Jag tycker att Ni med Dessa Funktionshinder är fantastiska och så mycket klokare. Än vi så kallade Normalstörda. Ni Äger och är bäst❤️/ Marie