förstärkare till beyerdynamic DT990- 600ohm

Permalänk
Medlem

förstärkare till beyerdynamic DT990- 600ohm

Tjena!

Har införskaffat mig ett par DT990 som titeln lyder, jag testade dessa i en hifi butik med en förstärkare för hörlurar.
Eftersom jag redan har en förstärkare ( ONKYO TX-8270 ) hemma så tänke jag testa dessa i den för att se hur det blir.
Och det var inte ens i närheten av samma ljud bild som jag fick borta i butiken.

Jag kommer endast använda mina DT990 ihop med min vinylspelare ( audio technica LP5 ) som sitter ihop med min Onkyo förstärkare.

Jag har absolut noll koll på vad som gäller när det kommer till HiFi ljud och vad som är bra och mindre bra. Så därav vänder jag mig hit till er som kanske har lite bättre koll på vad jag är ute efter?
Finns det något vettigt för runt 1500-2000:-?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

DT990 är ett utmärkt val som insteg in i djungeln av ljud! haha, har ett par själv och de är fina på sitt sätt!

Allt beror självklart på vad för slags nivå du vill hamna på, en sak jag lärt mig i audiofilernas värld är att det alltid finns något nytt att spendera pengar på, men om det är värt det eller inte är en helt annan femma.

Sen är ljud oerhört personligt, så prov lyssna är alltid att rekommendera!

I din budget, under 2k, skulle jag säga att du inte kan gå fel på med Schiit stack, de består alltså utav:

- Schiit MODI
- Schiit MAGNI

Dessa två kallas oftast för Schiit Stack, det är en DAC samt en AMP, behandling och förstärkning av ljudet i korta drag.

Denna kombo är väldigt hyllad för sitt låga pris men höga värde, jag driver än idag många av mina lurar med hjälp av precis den kombon, och det är bland annat DT990, Fostex TH-X00, Sennheiser HD800s, etc..

Så jag tror inte du kan gå fel där, däremot kan det vara något svåra att få tag på, men under 2k borde vara möjligt!

https://www.schiit.com/
https://www.schiit-europe.com/

Lycka till!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.