PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Order: 1
Hur: I butik
Var: Media Markt Torpavallen (Göteborg)
När: 2021-11-23 10:20
Status: Innan nyår

FYI: Tvungen att betala halva priset dvs 3000 kr. Köpt Standard Edition.

Tack för tips i denna tråd!

Permalänk

Ps5 mediamarkt

Bokade mitt Ps5 i butiken på mediamarkt idag.
Går inte att beställa online pga köpbotarna

Permalänk
Medlem

Bokade på Mediamarkt Umeå idag. Nån som fick prognos på leveranstid när dom boka. Fick ingen själv när jag fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurkal:

Bokade på Mediamarkt Umeå idag. Nån som fick prognos på leveranstid när dom boka. Fick ingen själv när jag fråga.

Fick svar som mest 4 veckor, men det är kanske bara något de säger för att få folk att teckna sig.
Fick också infon att Sony krävde bevis på bokning och förbetalningar för att de överhuvudtaget skulle skicka ut konsoler till butikerna, vilket jag tycker låter lite märkligt, tippar på att det är något Media Markt hittar på.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis mitt ps5 från netonnet på postombud idag, beställde igår. Riktigt snabb leverans.

Tack alla för tips och gemenskap!

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag fick email om att min ps5 ifrån Netonnet är nu skickad med postnord.
Beställde den igår kl ~10.15, så nu när den är i postnords klor får jag den förmodligen om 2-3 veckor

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Beställde också igår från NoN men inte blivit levererad ☹

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Hämtade precis mitt ps5 från netonnet på postombud idag, beställde igår. Riktigt snabb leverans.

Tack alla för tips och gemenskap!

Valde du express?

Permalänk
Medlem

Beställt från mediamarkt idag I sthlm, beräknad leveranstid 3-4v, fick betala fullpris i förhand

Permalänk
Medlem

Till er som tänkt hämta en för att sälja

Frågat befintliga på blocket, fick detta svar:

Idag 13:11
Lyckats sälja din ps5? Isf för hur mkt? Funtar på att hämta ut en egen digital för att sälja

Idag 13:12
nej det är helt omöjligt att få sålt den

Permalänk
Medlem

Stockholmare: tipsar om Inet

Bokade digital och disc edition en månad sen, idag fick jag meddelande om att båda finns att hämtas, tror man måste boka i butik.

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Hämtade precis mitt ps5 från netonnet på postombud idag, beställde igår. Riktigt snabb leverans.

Tack alla för tips och gemenskap!

Har sökt på NetonNet men hittar inte ens konsolen. Är den bara sökbar när den finns i lager?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Har sökt på NetonNet men hittar inte ens konsolen. Är den bara sökbar när den finns i lager?

Yes det är så det funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag fick email om att min ps5 ifrån Netonnet är nu skickad med postnord.
Beställde den igår kl ~10.15, så nu när den är i postnords klor får jag den förmodligen om 2-3 veckor

Samma här, beställde då också.

Hahah antar att du är ironisk (eller?). För mig skulle det ta 5-8 dar enligt netonnet, eller har du fått andra uppgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG99:

Samma här, beställde då också.

Hahah antar att du är ironisk (eller?). För mig skulle det ta 5-8 dar enligt netonnet, eller har du fått andra uppgifter?

Om man valde expressleverans så är det 1-3 dagar.
Beställde min igår ca 10.30 och den skickades idag så har den förmodligen imorgon.

Permalänk

MM nacka

Gick in på MM i nacka forum 7/11 och beställde.
Betalade halva i förskott.
Skulle ta 1,5v - 6v att få den.

När jag var inne och beställde berättade dom att en kille hade beställt 4/11 och fått hämta ut den 7/11.
Verkar som att det inte kommit in så många fler efter det.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av LinusG99:

Samma här, beställde då också.

Hahah antar att du är ironisk (eller?). För mig skulle det ta 5-8 dar enligt netonnet, eller har du fått andra uppgifter?

Hehe nej det stod samma för mig, men det är postnord så jag antar att det tar 8+ dagar iaf

*Torsdag 25te säger postnords app att paketet ska vara hos mig, vi får väl se hur det blir med det.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

MM Högsbo 421
Beställde idag, betalade 2000 på plats.
4 veckor sa personalen.

Tack för tips!!

Permalänk
Skrivet av Kurkal:

Bokade på Mediamarkt Umeå idag. Nån som fick prognos på leveranstid när dom boka. Fick ingen själv när jag fråga.

Likadant på MM Sundsvall. Vill dom inte skicka PS5or norr?

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat titta efter ett PS5 och vill ha era tips. Ska jag gå in på mm och förboka ett och hoppas på att jag får ett inom några månader eller hur har övriga med utlottningar mm ? Hur ofta har de varit ? och får nätföretag in Ps5 med jämna mellanrum ?

Permalänk
Medlem

Jag var inne på MM på Drottninggatan igår. Blev lite sur då dom ville ha fullt betalt på en gång med en oviss leveranstid. I gårkväll blev jag uppringd och fick ett meddelade att den var klar för upphämtning😄

Permalänk
Medlem

Det som är sjukt är att jag än idag inte stött på någon från MM som sagt samma sak som sin andra kollega, utan ALLA säger olika, och då har jag vänner, kollegor, en bror som bokat. Samma sak när det kommer till handpenningen som skall betalas, ingen butik har densamma som den andra haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det som är sjukt är att jag än idag inte stött på någon från MM som sagt samma sak som sin andra kollega, utan ALLA säger olika, och då har jag vänner, kollegor, en bror som bokat. Samma sak när det kommer till handpenningen som skall betalas, ingen butik har densamma som den andra haha

Handpenning känns väldigt gammalmodigt. Förstår inte en vitsen med det. Men antar att de vill binda upp kunder innan de ens har någon vara att leverera.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Tycker MM känns sjukt luddiga ju mer jag läser i tråden. :/
Nästan fult att ta handpenning/fullt pris på något man inte kan leverera, eller ens ge besked om leverans.

Vågar ändå inte avboka, kanske ringer dom imorgon…

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Men det är ändå imponerande. MM och Webhallen är de som levererat flest ps5or. Skulle gissa att Netonnet är på tredjeplats tillsammans med Elgiganten?

Men alla de andra aktörer som inet, komplett, har knappt fått in alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton82:

Jag har precis börjat titta efter ett PS5 och vill ha era tips. Ska jag gå in på mm och förboka ett och hoppas på att jag får ett inom några månader eller hur har övriga med utlottningar mm ? Hur ofta har de varit ? och får nätföretag in Ps5 med jämna mellanrum ?

Jag hade nog följt denna tråd och till exempel ps5kollen på twitter. När jag började leta i slutet av oktober (började leta efter droppen 28/29 oktober) efter ett ps5 så tog det fram till förra veckan innan jag hade den vid dörren. Har även haft chansen att köpa 4 gånger redan. Jag hade ju väntat på ett drop och försökt köpa på det sättet då det låter som att MM är väldigt oklara och jag hade även inte velat betala i förskott. Men sen har man ju inte heller någon garanti på att det släpps något drop och att man hinner köpa när det väl släpps.

Permalänk
Skrivet av zitox_sthlm:

Gick in på MM i nacka forum 7/11 och beställde.
Betalade halva i förskott.
Skulle ta 1,5v - 6v att få den.

När jag var inne och beställde berättade dom att en kille hade beställt 4/11 och fått hämta ut den 7/11.
Verkar som att det inte kommit in så många fler efter det.

Fick samtalet nyss om att min bokning går att hämta!
Strax under 3 veckor.
Helgen är räddad!

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Likadant på MM Sundsvall. Vill dom inte skicka PS5or norr?

Well, well...

Dom ringde idag och frågade om polaren hade hämtat sin PS5:a. Han svarade nej, och på personen som ringde så lät det som att PS5an hade varit i affären ett bra tag, men att dom hade glömt och kontakta honom... lyckat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Missade det tyvärr.