Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

https://www.bythjul.com/sok/bil/id/dack/MG/Marvel/2021-2022/R...

Bythjul har.

Annars så ser du att minsta är 215/55/18 så då kan du sen använda dem måtten på andra sidor.

Tack! Hittade till deras hemsida under gårdagen, men de verkar inte sälja kompletta hjul till min bil? Jag kommer behöva fälgar också.

Är lite förvirrad över däckdimensionerna också. Passar samtliga av dessa dimensioner: 215/55R18, 235/50R18, 235/45R19 och 235/40R20? De fyra kommer upp för mig på Bythjul åtminstone.

Jag förstår vad skillnaden är i dimensioner på däcken, undrar mest om alla kommer passa. Och om alla passar, vad är fördelaktigt? Större däck verkar kosta rejält mycket mer. Jag kommer ju bara köra med vinterdäcken några månader om året i 3 års tid, så är mindre sugen på att betala 20 000 kr för detta...

Edit: Jag önskar friktionsdäck med låg ljudvolym.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperspam:

Nu har även jag provkört EV6 som jag beställde redan i september. Lite tråkigt att alla demobilar är GT-line och AWD när man har beställt basmodellen med RWD, men ändå.

Kändes väldigt bra. Hann inte hitta så många funktioner (hade bara 30 min och sambon ville köra också), men lyckades få igång filhållningsassistenten och automatisk avståndshållare, vilka gjorde sitt jobb. Lyckades inte lista ut hur man bytte mellan Eco, sport osv. men den var riktigt pigg om än med viss fördröjning i gasresponsen. Styrkänslan var lagom tung och med bra återkoppling. Ratten är riktigt trevlig. Fjädringen kändes bra utan att vara för mjukt, svalde fartgupp osv. utan skrammel eller obehag, men höll sig ändå upprätt. Bra balans där. Kändes solid men inte tung.

För mig som kommer från en uråldrig bensinbil uppskattade jag att den kröp framåt när man släpper bromsen, men det är antagligen också inställbart. Gillade också snabb justering av regenering med paddlarna. HUDen var cool men känns inte nödvändig.

Stolarna är bekväma och nackstöden som ser lite märkliga ut gjorde sitt jobb och det absolut bästa är att det är elstol med minne även i basmodellen. Att ex. VW inte har detta är tragiskt.

Lite negativt: Backkameran eller snarare alla kameror var helt värdelösa i snöslasket, gick inte att se nånting. Detta kanske är normalt? Aldrig haft så pass modern bil innan, så ingen referens.

Läste ett test i en brittisk tidning precis och deras tanke var att det inte fanns någon anledning att betala mer för den fyrhjulsdrivna varianten i alla fall. Det blev bara kortare räckvidd och prestandan i basvarianten räcker gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Läste ett test i en brittisk tidning precis och deras tanke var att det inte fanns någon anledning att betala mer för den fyrhjulsdrivna varianten i alla fall. Det blev bara kortare räckvidd och prestandan i basvarianten räcker gott.

Försäkringen ökar i pris också när man har en bil som accelererar så snabbt. MGs egna försäkring ökade med ungefär 200 kr/månaden. Ingen aning hur det ser ut för "riktiga försäkringsbolag".

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Inte med 2000 mil per år, Performance + metallic + försäkring då närmar du dig 4500-5000 kr/mån

Marvel R kostar 3645 kr i grundutförande (1000 mil/36 månader) + aviavgift om 55 kr som man tyvärr inte verkar kunna få bort.

Följande tillval (blanda fritt)

• Performance: +250 kr

• +500/+1000 mil/år: +250/500 kr

• Metallic kommer jag tyvärr inte ihåg, men tror det var cirka +150 kr (grundfärgen var så pass snygg att jag aldrig övervägde detta ).

• Försäkring var en riktig scam, framförallt om man var yngre än 30 år. Då kunde den kosta cirka 700 kr/månaden! Men åtminstone Länsförsäkringar fixar samma försäkring för mellan 150-210 kr i månaden (beroende på ålder, motorstorlek och ifall du har andra försäkringar hos dem).

Så summa summarum för Performance 2000 mil/år och en vettig försäkring: 4 450 kr. Observera att detta är utan vinterdäck som verkar kosta strax under 500 kr i månaden om man inte är beredd att köpa dem själv.

Men nu min fråga till dig: Får man loss en Kia EV6 med samma miltal och utrustningsnivå som ovan för 4699 kr? Jag trodde det var för dess grundutförande. När jag bygger Kian via deras hemsida tar de extra betalt både för AWD och metalliclack. Sannolikt miltalen också.

Permalänk
Medlem

Du har rätt i uträkningen och nej du får ingen awd Kia för det priset utan rwd möjligtvis med pluspaket för under 5500 kr. Men oavsett så tycker jag Kia är värd att överväga om man enbart utgår från priset. Den är rätt bra utrustad i standardutförande också ev6an

Edit:
Snabb check på förenade bil

Rwd 2000 mil - 5245 kr
https://shop.forenadebil.com/privat/product/bil/kia/ev6/77.4-...

Rwd plus 2000 mil - 6500+ kr
https://shop.forenadebil.com/privat/product/bil/kia/ev6/77.4-...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hittade 150 kr månaden för halvförsäkring hos Länsförsäkringar Vagnskadegaranti ingick från MG så det blir som helförsäkring om jag förstått det rätt.

Har dock svårt att hitta vinterdäck till MG Marvel R. Abswheel och många andra verkar inte ha modellen inskriven än. Grip500 öste en mängd däck över mig men med reservation för att dimensionerna inte var rätt så kändes lite sådär

Någon som beställt odubadde vinterdäck till Marvel R? Min bilhandlare vill ha 18 000 kr för att leasa däck vilket kändes ovärt. Vill gärna ha bra däck med låg ljudnivå.

Hmm, 18 000 kr? Min försäljare (Hedin i Segeltorp) räknade på ca 360kr per månad för odubbade vinterdäck. Alltså cirka 13 000 kr på tre år.

Skrivet av Red Onion:

Marvel R kostar 3645 kr i grundutförande (1000 mil/36 månader) + aviavgift om 55 kr som man tyvärr inte verkar kunna få bort.
Försäkring var en riktig scam, framförallt om man var yngre än 30 år. Då kunde den kosta cirka 700 kr/månaden! Men åtminstone Länsförsäkringar fixar samma försäkring för mellan 150-210 kr i månaden (beroende på ålder, motorstorlek och ifall du har andra försäkringar hos dem)

Så summa summarum för Performance 2000 mil/år och en vettig försäkring: 4 450 kr. Observera att detta är utan vinterdäck som verkar kosta strax under 500 kr i månaden om man inte är beredd att köpa dem själv.

Det här med försäkring blir jag fundersam över. Jag valde deras försäkring, och säljaren lade automatiskt på 695kr (Performance modellen). Men du säger alltså att 695kr endast gäller kunder under 30 år? Jag är ju för fasiken 39 Har jag blivit lurad?

Om man nu kan få en försäkring för 200kr istället för 700 så tänker jag definitivt ändra på min beställning. Frågan är om det går, sådär en månad efter att jag gjort min beställning?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Hmm, 18 000 kr? Min försäljare (Hedin i Segeltorp) räknade på ca 360kr per månad för odubbade vinterdäck. Alltså cirka 13 000 kr på tre år.

Det här med försäkring blir jag fundersam över. Jag valde deras försäkring, och säljaren lade automatiskt på 695kr (Performance modellen). Men du säger alltså att 695kr endast gäller kunder under 30 år? Jag är ju för fasiken 39 Har jag blivit lurad?

Om man nu kan få en försäkring för 200kr istället för 700 så tänker jag definitivt ändra på min beställning. Frågan är om det går, sådär en månad efter att jag gjort min beställning?

Kanske är bilförsäljarna själva som ombesörjer däcken då. Jag fick betala 481 kr/månaden för friktionsdäck från Kumho.

Försäkringen beror på var du bor också. Jag har inte prisuppgifter på samtliga varianter. MGs försäkring kostar 350 kr/mån >30 år och i "övriga landet" för icke performance. Är man <30 år kostar samma spec 520 kr/mån. För performance har jag inga exakta siffror men vill minnas att det blev ca 250 kr dyrare på grund av motorstorleken. Vad övriga landet innebär har jag ingen aning, men jag bor i ett villaområde i södra Sverige.

Läs ditt leasingavtal i detalj, där bör det framgå vilken försäkring du har.

Oavsett vilket rekommenderar jag byte till egen halvförsäkring (vagnskadegaranti ingår från MG i 3 år vilket tillsammans blir helförsäkring)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Försäkringen beror på var du bor också. Jag har inte prisuppgifter på samtliga varianter. MGs försäkring kostar 350 kr/mån >30 år och i "övriga landet" för icke performance. Är man <30 år kostar samma spec 520 kr/mån. För performance har jag inga exakta siffror men vill minnas att det blev ca 250 kr dyrare på grund av motorstorleken. Vad övriga landet innebär har jag ingen aning, men jag bor i ett villaområde i södra Sverige.

Läs ditt leasingavtal i detalj, där bör det framgå vilken försäkring du har.

Oavsett vilket rekommenderar jag byte till egen halvförsäkring (vagnskadegaranti ingår från MG i 3 år vilket tillsammans blir helförsäkring)

Intressant, tack för svar. Har leasat 2 andra bilar innan och alltid valt deras inbakade försäkring, så jag har noll koll Ska läsa på och ringa de också. Väljer ju såklart hellre mer mil per år än att betala onödigt dyr försäkring ..

Skrivet av Red Onion:

Kanske är bilförsäljarna själva som ombesörjer däcken då. Jag fick betala 481 kr/månaden för friktionsdäck från Kumho.

Han valde också Kumho friktion åt mig. Dock 18 tummare för vintern, inte 19 såsom sommardäcken. Kanske det som är skillnaden i pris.

Förresten, det här var ju roligt precis när man går över till elbil...
https://www.dagensps.se/motor/elprischocken-dyrare-kora-elbil...

Tillägg..
Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Intressant, tack för svar. Har leasat 2 andra bilar innan och alltid valt deras inbakade försäkring, så jag har noll koll Ska läsa på och ringa de också. Väljer ju såklart hellre mer mil per år än att betala onödigt dyr försäkring ..

Han valde också Kumho friktion åt mig. Dock 18 tummare för vintern, inte 19 såsom sommardäcken. Kanske det som är skillnaden i pris.

Vinterdäcken är typ aldrig värda sina pengar. Det som är gött är att man får det utsmetat över tid men en vettig däckfirma kan erbjuda avbetalning, man får mycket mer för pengarna när man köper själv. Lite mer omständigt såklart men värt det ur ett ekonomiskt perspektiv. Plus att man kan sälja allt efter leasingen och få en slant tillbaka…

Hade kumho vinterdäck på en bil, aldrig mer. Sämsta greppet… inte helt vetenskapligt att döma ut alla Kumho däck men ja..

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Vinterdäcken är typ aldrig värda sina pengar. Det som är gött är att man får det utsmetat över tid men en vettig däckfirma kan erbjuda avbetalning, man får mycket mer för pengarna när man köper själv. Lite mer omständigt såklart men värt det ur ett ekonomiskt perspektiv. Plus att man kan sälja allt efter leasingen och få en slant tillbaka…

Hade kumho vinterdäck på en bil, aldrig mer. Sämsta greppet… inte helt vetenskapligt att döma ut alla Kumho däck men ja..

Ja det kan jag tänka mig att Kuhmo inte är nå high-end märke. Kan säkerligen också spara en del pengar (eller få bättre däck) om man köper de själv. Nu sitter jag dock i en sits där jag helt enkelt inte kan lägga 13-15tkr kontant på däck, eller dra på mig ytterligare en avbetalning. Sen är jag väl kanske lite lat också (och okunnig när det gäller bilar)... betalar alltid för däckbyte och däckhotell då jag helt enkelt inte orkar göra det själv.

Jag körde nästan en hel vinter på 19 tums sommardäck med min fyrhjulsdrivna VW Arteon innan jag fixade vinterdäck. Gick utan problem, dock inget att rekommendera förståss då det kan bli dyrt om man åker fast. Men jag tänker bara, om DET funkade, varför skulle inte Kuhmo med fyrhjulsdriven Marvel R räcka för att bara glida runt Stockholms-området när det snöar? Har inte vart upp i fjällen på många år nu, och vintrarna här nere är sällan så hårda ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Ja det kan jag tänka mig att Kuhmo inte är nå high-end märke. Kan säkerligen också spara en del pengar (eller få bättre däck) om man köper de själv. Nu sitter jag dock i en sits där jag helt enkelt inte kan lägga 13-15tkr kontant på däck, eller dra på mig ytterligare en avbetalning. Sen är jag väl kanske lite lat också (och okunnig när det gäller bilar)... betalar alltid för däckbyte och däckhotell då jag helt enkelt inte orkar göra det själv.

Jag körde nästan en hel vinter på 19 tums sommardäck med min fyrhjulsdrivna VW Arteon innan jag fixade vinterdäck. Gick utan problem, dock inget att rekommendera förståss då det kan bli dyrt om man åker fast. Men jag tänker bara, om DET funkade, varför skulle inte Kuhmo med fyrhjulsdriven Marvel R räcka för att bara glida runt Stockholms-området när det snöar? Har inte vart upp i fjällen på många år nu, och vintrarna här nere är sällan så hårda ändå.

Intressant att du fokuserar på att det kan bli dyrt att åka fast. Jag hade personligen fokuserat mer på risken du utgör för alla andra. Alla är vi olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Riskera livet på sig själv och andra för att man snålar och skiter i att köpa vinterdäck. Vad gjorde du för pengarna som du inte la på vinterdäck?

Permalänk
Medlem

Vet att det var dumt, så jag gör nog aldrig om det Dessutom handlade det inte om pendlande till jobbet då jag jobbar hemifrån, utan mest sporadiska resor till affärn mm. Men jag håller helt klart med, vinterdäck SKA man ha på vintern...

Min poäng här var att Kumho friktionsdäck kan väl inte vara SÅ dåliga, trots allt?

Inte för att glida ur ämnet eller så, men är inte ni också lite oroliga över utvecklingen av elpriserna på sistone? Som det ser ut just nu så kan det till och med bli dyrare att köra elbil än en bensinare/diesel i vinter. Skrämmande tycker jag.

Nu får jag ändå inte Marveln förrän i mars/april, och jag tänker absolut inte ångra mitt val, men vad är det som säger att priserna ens kommer gå ner igen till rimliga nivåer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon här som äger en el-bil men inte har möjlighet att ladda hemma(än)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Förresten, det här var ju roligt precis när man går över till elbil...
https://www.dagensps.se/motor/elprischocken-dyrare-kora-elbil...

Känns bra att mitt fastprisavtal börjar på onsdag 1a december. 76,5 öre / kwh ink allt enligt elskling.

Hade F.Ö. elektriker hemma nu på morgonen som monterade en Zaptec Go + Watty från tibber

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

@stgr förefaller ha så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Får min E-niro imorgon. Ingen möjlighet att ladda hemma än. Blir kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Beror på vad du menar med möjlighet, jag har ingen laddstolpe vid min garageplats. Bor dock i Stockholms innerstad så det finns en hel del stolpar utspritt (och 50 kW laddare). Brukar koppla in mig när jag åkt någonstans det finns stolpe eller kopplar in 20-30 minuter på en 50 kW laddare när jag kommer hem med bilen och ändå skall gå och handla något.

Hade jag orkat flytta bilen hade jag kunnat parkera några minuter bort på gatan vid en stolpe när jag kommer hem med bilen ibland men jag är för lat för det. Innan vi flyttade så fanns det ett garage med laddstolpar 6-7 minuters gångväg bort där vi ställde oss en natt i veckan om vi behövde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Beror på vad du menar med möjlighet, jag har ingen laddstolpe vid min garageplats. Bor dock i Stockholms innerstad så det finns en hel del stolpar utspritt (och 50 kW laddare). Brukar koppla in mig när jag åkt någonstans det finns stolpe eller kopplar in 20-30 minuter på en 50 kW laddare när jag kommer hem med bilen och ändå skall gå och handla något.

Hade jag orkat flytta bilen hade jag kunnat parkera några minuter bort på gatan vid en stolpe när jag kommer hem med bilen ibland men jag är för lat för det. Innan vi flyttade så fanns det ett garage med laddstolpar 6-7 minuters gångväg bort där vi ställde oss en natt i veckan om vi behövde.

Jag åker förbi de som finns på Valhallavägen emellanåt som är 22 kW och någon 50 kW och det är ju oftast mer eller mindre fullt på de 22 kW som fungerar på nätterna, men det är väl rätt mycket laddhybrider. Dagtid är det någon tidsbegränsning har jag för mig, så då är det inte fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag åker förbi de som finns på Valhallavägen emellanåt som är 22 kW och någon 50 kW och det är ju oftast mer eller mindre fullt på de 22 kW som fungerar på nätterna, men det är väl rätt mycket laddhybrider. Dagtid är det någon tidsbegränsning har jag för mig, så då är det inte fullt.

Japp, Valhallavägen är dock parkeringskaos i allmänhet, brukar vara rätt lätt att hitta plats på någon stolpe där jag bor om man vill. Dagtid får man stå 3 timmar max så antingen måste jag flytta bilen efter en natt eller efter 3 timmar om jag kommit hem dagtid, därav orkar jag oftast inte använda de stolparna. Det fungerar som sagtbra ändå utan att behöva sitta och vänta på att bilen skall laddas utan jag laddar bara när jag uträttar ärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Nä det köper jag, det kräver lite ekonomiskt och inte lika bekvämt heller.

Men det är väl där vi skiljer oss, jag glider inte runt på B däck med barn i bilen…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Helt normalt att kameror blir skitiga, försnöade eller nedslaskade. 😊

Vet inte vad du pratar om...

/Passatägare med kamera bakom emblemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

@stgr förefaller ha så.

Det stämmer, ska ladda på CK i Skärholmen idag, snabbladdaren ur funktion, så det kommer ta minst en timma att ladda på slöladdaren bredvid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Ända till skiten går sönder och fastnar i endera läget.

Jag var faktiskt på väg att skriva tidigare att det finns vissa VW som har den lösningen. Dock är det kanske inte direkt något som är helt tillämpbart på döda vinkeln-kameror eller rena kamerabackspeglar. Det finns väl några bilmodeller som försöker sig på att spola kameran också, har jag för mig. Med tanke på den begränsade effekten av dagens strålkastarspolare utan tillhörande torkare kan man anta att detta i bästa fall fördröjer problemet något, snarare än löser det.

Permalänk
Medlem

På tal om däck så överväger jag för första gången i mitt liv att inte göra bytet själv utan låta verkstaden kränga om gummit på befintliga fälgar. Är måttligt sugen på att lägga 6k på en uppsättning nya fälgar för 2½ vintersäsong. Känner mig också lite osäker på allt varningssnack om hur känsligt underredet är och har inte längre någon vettig domkraft sedan den förra pensionerades innan pandemin.

Vi bor i södra Sverige och åker aldrig norrut på vinterhalvåret. Antalet dagar på ett år som jag åker i vinterväglag kan räknas på ena handens fingrar. Blir det snö eller än värre is så kan jag låta bilen stå, har inga dagliga rutiner som tvingar mig att lämna uppfarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Fick plats mer än jag trodde dock när jag läste detta inlägg från en herre i en fb-grupp.

https://ibb.co/ZzJbmT3

Skrivet av Bankai:

Både ja och nej? Har nämligen ingen lastbalansering i Zaptec Go så det är ju lite si och så med att vilja ladda just nu innan vi kan schemalägga laddningstiderna

Överväger att skaffa en Watty för det ändamålet. Men Tibber verkar vara dyrare än vårt befintliga avtal från Greenely, så jag drar mig lite för att göra det bytet. Gungorna och karusellen etc.

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Japp, bor i bostadsrätt utan möjlighet till laddning. Dock borde föreningen inom en relativt snar framtid löst detta (det börjar bli lite momentum nu när 8 av 50 i föreningen kör laddbart). Vi brukar oftast ladda samtidigt som vi gör något annat som handlar eller tränar. Har också en hel del laddare i närområdet ifall vi exempelvis inte laddat i veckan men ska iväg över helgen.

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Både ja och nej? Har nämligen ingen lastbalansering i Zaptec Go så det är ju lite si och så med att vilja ladda just nu innan vi kan schemalägga laddningstiderna

Överväger att skaffa en Watty för det ändamålet. Men Tibber verkar vara dyrare än vårt befintliga avtal från Greenely, så jag drar mig lite för att göra det bytet. Gungorna och karusellen etc.

Jag har exakt samma setup som dig och du kan köra watty som ren lastbalanserare oavsett elleverantör, det har jag testat nu på förmiddagen, funkar galant. Har telge energi nu och på onsdag går jag över till eon fastpris så man slipper oroa sig för vad det kostar per kw närmsta året iaf.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Inte med 2000 mil per år, Performance + metallic + försäkring då närmar du dig 4500-5000 kr/mån

Ja men då går ju såklart EV6 priset upp samtidigt med de tilläggen.

Så då ligger ju skillnaden i pris kvar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Jag hade en golf för några år sedan med backkameran bakom emblemet, det är nog bara golf och passat som har den så, gjorde inte ren den en enda gång på de 3 åren jag hade bilen. 😊

Men nu med 360-graders kamerorna så sitter de lite här och där och de går inte att gömma bakom ett emblem tyvärr, dels används de ju under körningen, vid svängar så ser man en bild från kameran åt håller man svänger.
När man ska parkera sätter den ihop alla bilder och man ser en virtuell bil uppifrån så man får se hur det ser ut överallt runt bilen, jäkligt smidigt, så länge linserna är rena…🤣