Samsung S7 svart skärm, komma åt data?

Permalänk
Medlem

Samsung S7 svart skärm, komma åt data?

En bekant gav mig en S7 som har svart skärm.
Kan jag få ut data ur den på något sätt?
Den verkar starta utan problem annars.
Försöker komma åt download mode men det verkar inte lyckas, svårt att se om den är helt avstängd eller ej, kör jag Vol Down + Power så startar den om, inte stänger av sig.
Den känns igen i Windows utan problem, men kan inte göra något med den.
USB Debugging är inte på.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Testa detta verktyg!
https://www.mobikin.com/android-recovery/recover-data-from-br...
Bör fungera för dig.
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noelpersson12:

Testa detta verktyg!
https://www.mobikin.com/android-recovery/recover-data-from-br...
Bör fungera för dig.
Lycka till.

S7 finns inte med där tyvärr, har redan testat detta program och 10 i princip likadana.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

En bekant gav mig en S7 som har svart skärm.
Kan jag få ut data ur den på något sätt?
Den verkar starta utan problem annars.
Försöker komma åt download mode men det verkar inte lyckas, svårt att se om den är helt avstängd eller ej, kör jag Vol Down + Power så startar den om, inte stänger av sig.
Den känns igen i Windows utan problem, men kan inte göra något med den.
USB Debugging är inte på.

Det är väldigt svårt att få ut någon data på en telefon, där skärmen är död/svart om telefonen också har ett skärmlås tyvärr.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

S7 har väl så pass ny Androidversion att data är krypterat även om du kommer åt download mode?

Men beroende på vad datan är värd så köp en ny display från ebay för runt 500:-