Överklockning, rengöring eller felsökning av din dator (Stockholm)

Permalänk
Medlem

Överklockning, rengöring eller felsökning av din dator (Stockholm)

Har just återhämtat mig efter årets sista tenta och lär nu slutligen ha lite tid att överklocka eller för övrigt leka med hårdvara.

Skulle gärna hjälpa någon att förlänga livslängden på någon äldre (tänk DDR3) dator genom överklockning, men jag kan potentiellt ge mig på nyare saker också. Jag har en hel del erfarenhet av att överklocka Intel-processorer från 0-serien till 4000-serien.

För dig som bara har en smutsig dator kan jag även blåsa ren den med min (oljefria) kompressor.

Jag befinner mig i Nacka (Stockholm) och är ledig under mellandagarna.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Behöver ingen hjälp själv, men älskar gesten. God Jul på dig! 🎄🎅

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Fint av dig! God Jul!:)

Visa signatur

.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TMG:

Har just återhämtat mig efter årets sista tenta och lär nu slutligen ha lite tid att överklocka eller för övrigt leka med hårdvara.

Skulle gärna hjälpa någon att förlänga livslängden på någon äldre (tänk DDR3) dator genom överklockning, men jag kan potentiellt ge mig på nyare saker också. Jag har en hel del erfarenhet av att överklocka Intel-processorer från 0-serien till 4000-serien.

För dig som bara har en smutsig dator kan jag även blåsa ren den med min (oljefria) kompressor.

Jag befinner mig i Nacka (Stockholm) och är ledig under mellandagarna.

Läs hela annonsen här

Distansarbete?

Permalänk
Medlem

🙂 Bara på Sweclockers 🙂

Tack för ett mycket trevligt initiativ!

God Jul 🎅🎅🎅

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna få mer liv i en 4790k hade de vart trevligt. Gäller det endast på plats eller kan du göra någon form utav distanshjälp :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirerexx:

Skulle du kunna få mer liv i en 4790k hade de vart trevligt. Gäller det endast på plats eller kan du göra någon form utav distanshjälp :)?

Jag antar att du skulle kunna skicka moderkortet, processorn och minnet till mig, men det kostar kanske mer i frakt fram och tillbaka än vad det är värt.

Kommer eventuellt att skriva en överklockningsguide för äldre generationer under de kommande dagarna om du vill försöka själv. Går även utmärkt att skicka PM med frågor om det skulle vara någonting.