Ändrat beteende hos Messenger (på Android) när man delar bilder/länkar/nånting?

Permalänk
Hedersmedlem

Ändrat beteende hos Messenger (på Android) när man delar bilder/länkar/nånting?

Sen några veckor tillbaka upplever jag det som att Messenger är ganska förvirrat kring vilka man oftast delar material med.

Tidigare brukade det som dök upp överst vara senaste tre grupperna/personerna och därefter kom andra frekvent använda personer/grupper.

Numera verkar det bara vara två personer/grupper som ligger överst och nedanför som förslag slumpmässigt utvalda personer som jag inte ens har skrivit till på flera år/månader. Relevanta grupper saknas helt och hållet där.

Är det fler som lagt märke till liknande beteende?

Även sambon som kör iPhone upplever liknande förändring.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Sen några veckor tillbaka upplever jag det som att Messenger är ganska förvirrat kring vilka man oftast delar material med.

Tidigare brukade det som dök upp överst vara senaste tre grupperna/personerna och därefter kom andra frekvent använda personer/grupper.

Numera verkar det bara vara två personer/grupper som ligger överst och nedanför som förslag slumpmässigt utvalda personer som jag inte ens har skrivit till på flera år/månader. Relevanta grupper saknas helt och hållet där.

Är det fler som lagt märke till liknande beteende?

Även sambon som kör iPhone upplever liknande förändring.

Känner precis samma, den kanske får med den absolut senaste man skrev till, annars är det typ de som är aktiva på messenger just nu som hamnar överst...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Samsung Sverige

Varken jag eller sambo har upplevt detta. För oss är de dom 2 senaste man skrivit till 🤔

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Varken jag eller sambo har upplevt detta. För oss är de dom 2 senaste man skrivit till 🤔

//Daniel

Det är just det som är problemet, det är bara de två senaste som är relevanta... resten är blandat orelevant.

Tidigare var listan tre senaste och sen förslag på 95% relevanta personer.

Visa signatur

|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av OSkar000:

Det är just det som är problemet, det är bara de två senaste som är relevanta... resten är blandat orelevant.

Tidigare var listan tre senaste och sen förslag på 95% relevanta personer.

Aah då är jag med, var lite trög där😬 Men det stämmer, alla andra är totalt irrelevanta

Edit; skulle även säga att nästan alla i raden högst upp när man öppnar messenger-appen är irrelevanta.

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Aah då är jag med, var lite trög där😬 Men det stämmer, alla andra är totalt irrelevanta

Edit; skulle även säga att nästan alla i raden högst upp när man öppnar messenger-appen är irrelevanta.

//Daniel

Då är ju frågan om detta är en bugg eller en funktion... eller en buggrättning på en funktion.

Det är något störande beteende eftersom jag har tre grupper som jag skickar bilder till frekvent och risken för felskickningar ökar rejält när man behöver söka efter minst en av dem varje gång. Dyker ju upp allt möjligt folk och grupper i sökresultaten tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av OSkar000:

Då är ju frågan om detta är en bugg eller en funktion... eller en buggrättning på en funktion.

Det är något störande beteende eftersom jag har tre grupper som jag skickar bilder till frekvent och risken för felskickningar ökar rejält när man behöver söka efter minst en av dem varje gång. Dyker ju upp allt möjligt folk och grupper i sökresultaten tyvärr.

Ja, det kan jag hålla med om. Man kan ju hoppas på att det är en bugg, tror dock att detta är något de själva velat implementera och att det ej kommer gå att stänga av de heller, tyvärr

//Daniel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Android har också liknande problem med "Dela". Istället för de man oftast skickar saker till, så får jag helt random upp nån som jag skrev med på Twitter för några år sen. Hur fan kom dom på att den personen skulle få högst prioritet?

Jag har samma problem som dig på Messenger också. Sjukt irriterande.