Permalänk

Spilla vätska på tangentbordet

Hur många tangentbord har ni förbrukat p.g.a. vätska?

Jag har varit försiktig och endast förstört två tangetbord med vätska. Det första, som fick läsk över sig, strök med direkt. Det andra krävdes det vattenspill tre gånger innan det gav upp. Annars har jag räddat flera tangetbord som släktingar och vänner spillt på genom att skruva upp dem och torka av dem.

Permalänk
Medlem

Förstört ett tangentbord egnom att välta ett glas innehållande 3dl päronsoda rakt över det.

Permalänk
Medlem

Inga tangenbord förstörda med vätska, aldrig ens spillt någon vätska på t-bordet.

Permalänk
Medlem

Det händer lite då och då att jag spiller ut morgonkaffet över t-bordet men det har klarat sig bra än så länge..

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

4 st, ett vanligt och 3 st ms natural keybord av olika modeller.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Nej, det har jag inte. Man får ju lyckas rätt ordentligt om man tar död på ett tangentbord med vätska iom att det bara är kontrollkretsen som är känslig (oftast) och den sitter hyfsat skyddad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Nej, det har jag inte. Man får ju lyckas rätt ordentligt om man tar död på ett tangentbord med vätska iom att det bara är kontrollkretsen som är känslig (oftast) och den sitter hyfsat skyddad

Ehm... mitt tangentbord dog då rätt rejält när jag råkade spilla öl på det. Hade en fylld burk och råkade trycka ihop den så ölen åkte upp och sen ned på tangentbordet.

Permalänk
Medlem

aldrig spillt någe över tangentbordet....
Men dock fick min mobil sig en smäll ett antal år sen när en polare råka spilla peppar shot över den grrr det va klibbigt och den dog inom 24 timmar

R.I.P Nokia 3110

Permalänk
Medlem

inga utav vätska...

men dock så har jag brutit sönder typ 2

Permalänk
Medlem

Inget.
Men jag har vält en colaflaska över mitt tangentbord så hela tangentbordet klibbade ihop. Det blev bra igen efter att jag plockade isär det och diskade rent det.

Permalänk
Medlem

Har aldrig lyckats ha sönder något pga vätske spill men jag har dock knäckt fem stycken istället.. :/

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstört ett tangentbord, fast en gång var jag jäkligt nära att göra det.

Permalänk
Hedersmedlem

Hittills inget.

Skulle man råka hälla nåt i det är det ju bara att skruva upp det och duscha av kretskortet och låta torka ordentligt innan man skruvar ihop det igen.

Elektronik tål mer vatten än vad många tror, se bara till att det torkar ordentligt så är det inte någon fara.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Precis, min "boss" fick kaffe över sitt tangentbord, det var tvärdött...

Snäll som jag är tog jag hem det och rengjorde det och nu fungerar det finfint igen...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

JAg har inte spillt nåt på ett enda tangentbord men jag sprayade ett och råkade då försöra'' sudda ut'' knappen...

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem

Har förstört 1 tgb och det var ett vanligt tgb..
Sen har jag spillt 2-3gånger på mitt microsoft natural keyboard pro.. och det har löst sig att skruva upp det varje gång och torkat lite..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini