Laddkabel av bra kvalitet?

Permalänk
Medlem

Laddkabel av bra kvalitet?

Hej, mina barn äter just nu upp USB-C laddsladdar till mobiler och plattor känns det som. Vi har tidigare köpt på Netonnet väldigt billigt och misstänker lite att kvaliteten kanske inte är så värst bra då det inte håller länge alls..

Har någon tips på laddkabel av bra kvalitet som inte kostar orimligt mycket, och gärna någon som har haft dom själv och kan säga lite mer om hur dom håller över tid.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag använder Nomadelic från Kjell hemma för mina lightning-enheter, dom är 2,5 meter vilket är jäkligt bekvämt, och dom har hållit i två år nånting nu, medans andra kablar blir frissiga vid själva kontakten.

(Det kanske säger mer om Apples dåliga medföljande kablar iofs)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har börjat använda dessa till allt: https://www.teknikdelar.se/sign-magnetkabel-3-i-1-usb-c-light...
Dock har jag bara hunnit använda dem typ 1 månad hittills så kan inte ge någon långsiktig recension än.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jag använder Nomadelic från Kjell hemma för mina lightning-enheter, dom är 2,5 meter vilket är jäkligt bekvämt, och dom har hållit i två år nånting nu, medans andra kablar blir frissiga vid själva kontakten.

(Det kanske säger mer om Apples dåliga medföljande kablar iofs)

Köpte en liknande på biltema förra året. Än så länge väldigt nöjd med den också!

Permalänk
Medlem

Ankers dyrare kablar har hållit väldigt bra.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Finns väl flätade tygkablar har jag för mig.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Ikeas Lillhult är väldigt bra!, Haft en i bilen i 1.5 år nu vilket är rekord, brukar alltid bli strul med sladdar i bilen tycker jag trots köpt mäkes som Anker mfl (klarar väl inte extrimitetstemperaturerna och blir i o urkopplade nästan mer än laddaren i väggen inne ) , vet inte hur många jag avverkat innan, och de fungerar med Android Auto , och de jag har inne fungerar kanon de med

Permalänk
Avstängd

Kör på biltema och det funkar bra. Ganska billiga så det gör inget att man får byta lite då och då

Permalänk
Medlem

Köpte biltemas av något slag för att prova, höll 1 dag(!) innan kontakten gick av på USB C sidan...

Provar Netonnets halvdyra nu, verkar fungera bra än så länge

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för Ikeas kablar. Riktigt prisvärda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Köpte biltemas av något slag för att prova, höll 1 dag(!) innan kontakten gick av på USB C sidan...

Provar Netonnets halvdyra nu, verkar fungera bra än så länge

Vilka är Netonnets halvdyra? Bra om du länkat....

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lambdan:

Har börjat använda dessa till allt: https://www.teknikdelar.se/sign-magnetkabel-3-i-1-usb-c-light...
Dock har jag bara hunnit använda dem typ 1 månad hittills så kan inte ge någon långsiktig recension än.

Jag tror man ska hålla sig borta från den typen av kablage om man har problem orsakade av småbarn för de kan lyckas dra ut magnethanen och äta den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Finns väl flätade tygkablar har jag för mig.

aa dom som e runda va ? dom ska va bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror man ska hålla sig borta från den typen av kablage om man har problem orsakade av småbarn för de kan lyckas dra ut magnethanen och äta den.

Ja jo, det är sant.

När TS skrev att barnen äter upp kablarna så tolkade jag det bara som att de förbrukar många kablar, inte bokstavligen äter dem

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Kabeln som följde med min oneplus 8 är den bästa kabeln jag har haft någonsin, och den bör å att köpa löst någonstans också.
Den har överlevt dels två turer igenom robotdammsugaren (även fast senaste gången så skalade den bort plasthöljen, men tydligen så har den ett metallhölje innanför, så den fungerar precis lika bra som innan) och diverse misshandel med att fastna i väskan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hittils bara lyckats förstöra en micro usb under typ 15år. Läggs ju på hög när man får en ny microusb, usb-c till alla grejer man köper. Annars har jag en fin Anker som jag köpt på typ Kjell som känns lite mer kvalitativ.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ikeas kablar ger mycket bang for the bucks!
Håller bättre än de flesta andra jag testat

Permalänk
Medlem

https://noerdic.se/collections/laddarkabel-usbc/products/usb-...

Nördics egna kablar har fungerat toppen för mig senaste åren.
Jag länkade en 2M men de har mellan 15 cm och 2 meter långa.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

jag tror att mina barn faktiskt äter på dem så ska prova lillhult. inte ok att det drar kablar för 500:- varannan månad typ :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BananaFace:

Köpte biltemas av något slag för att prova, höll 1 dag(!) innan kontakten gick av på USB C sidan...

Provar Netonnets halvdyra nu, verkar fungera bra än så länge

Du ska nog fundera på hur du kan komma runt problemet istället för att försöka hitta bättre kablar. Är det barnen som är användare eller är de bara klåfingriga? Är prylarna för ömtåliga i förhållande till i vilken utsträckning de kan vara försiktiga så kanske de ska vänta ett tag med att använda dessa prylarna.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Köp inte Nomads USB-kablar. Har pajat 2 stycken på samma sätt som bl.a. Belkins kablar klarat helt utan konstigheter. Nomads kablar är förvisso dyra också men jag tänker aldrig handla mer grejer av dom.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Biltemas med gjuten kontakt. Vi har 5 (!) stycken i en multiladdare som barnen är orädda om. Rycker och sliter i kablarna när det ska ta ur sladden. Har haft dom ett år, och än så länge har en gått i sönder.
Dessutom är Biltema lätta att ha med att göra om man har kvitto och garanti kvar. Fick en ny sladd utan käbbel.

https://www.biltema.se/kontor---teknik/datortillbehor/datorka...