Permalänk
Medlem

CES: Inget nytt 3080?

Hej!

Innan CES drog igång spekulerades det mycket kring ett nytt RTX 3080 med mer minne än nuvarande 10 GB. Vad jag kan se (från Nvidias presentation och den efterföljande nyhetsrapporteringen) så nämndes inte något sådant kort. Har jag missat något, eller visade sig ryktena om ett sådant kort vara felaktiga?

MVH
Andreas

Permalänk

Jag vill minnas att det fanns planer på det men att det sen skrotades / sköts på tiden. Det va ändå ett tag sedan jag hörde att det nog inte skulle bli något av det... kanske en månad sedan?
Inget va ju oavsett officiellt, det va ju bara läckor. Så Nvidia behöver inte direkt förklara sig på CES att det inte blev något, vilket de förstås ändå inte skulle gjort.

Men jag minns inte exakta källor men jag kollar mest på GamersNexus och hänger förstås här på SweC.

Permalänk
Medlem

Ryktas om avtäckning den 11:e januari nu.
Källa:
https://wccftech.com/nvidia-to-unveil-geforce-rtx-3080-12-gb-...

Permalänk
Medlem

Ha, där var info jag inte lyckats hitta trots idogt googlande. Tack @meanh, då får vi se på tisdag om någonting nytt presenteras.

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Vi får helt enkelt invänta den 11:e och se vad dom presenterar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem