nya "gaming" lurar - vad ska jag köpa? maxpris 1500kr

Permalänk
Medlem

nya "gaming" lurar - vad ska jag köpa? maxpris 1500kr

hej,

mina gamla corsair hs70 har typ gett upp, ena kudden har ramlat av, battertiden är typ 2h och dom laddar lite när dom vill.
sjukt trött på dom så tänkte köpa nya, men är verkligen lost med vad jag borde köpa.

viktigast för mig är väl att dom passar bra till FPS-spel, så typ att directional audio är bra så jag hör fotsteg och vart ifrån dom kommer. spelar mest WZ och BF4. Gärna att dom duger att lyssna på musik med också. om det är mjukvaror man måste installera för att det ska funka gör det mig inget, van vid icue.
väääldigt gärna trådlösa med, har vant mig vid trådlöst nu med mina HS70 och mina XM3's till telefonen, tror nästan inte jag skulle kunna gå tillbaka till trådat haha.

inga open back heller, inte tillräckligt tyst i min lgh för att det ska funka.

so, vilka är bäst för mig?
Jag följer Teo på YT och twitch, han har Corsair Virtuoso SE (tror jag?) som verkar bra, men är dom verkligen så bra att man kan höra nästan alla fotsteg? och, vad är skillnaden mellan alla olika versioner SE, non-SE och XT?
har sett erbjudande på Komplett, 1490kr för dom.

eller finns det bättre val?
Arctic 7's? HyperX?
blir nästan yr av alla val haha.
hjälp uppskattas jättemycket

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/DrLAb0r_O80

Tydligen skall HS80 vara bland dom bästa och är bra pris på Elgiganten nu också.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/34238...

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Razer BlackShark V2 Pro om du vill ha ett trådlöst gamingheadset.
Av alla headsets jag provat tyckte jag dessa var bäst, både komfort och ljud.
Steelseries Arctics 7 och 7 Pro = Lite skönare men sämre mic och ljud.
Corsair Virtuoso = Inte sköna och störningar i ljudet

Men sen är ju också smaken som baken, delad!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5581996

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

https://youtu.be/DrLAb0r_O80

Tydligen skall HS80 vara bland dom bästa och är bra pris på Elgiganten nu också.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/34238...

tack! vet du hur jämför de sig med Virtuoso? mer än priset då.
får kolla lite på reviews nu på lunchen.

Skrivet av ronz:

Kan starkt rekommendera Razer BlackShark V2 Pro om du vill ha ett trådlöst gamingheadset.
Av alla headsets jag provat tyckte jag dessa var bäst, både komfort och ljud.
Steelseries Arctics 7 och 7 Pro = Lite skönare men sämre mic och ljud.
Corsair Virtuoso = Inte sköna och störningar i ljudet

Men sen är ju också smaken som baken, delad!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5581996

ooh, tack för tipset! jag prioriterar nog ljud över komfort bara dom inte är superosköna haha.
vad är det för störningar i ljudet du menar? faktiskt inte sett något om det förut.
isåfall väljer jag ju absolut Blackshark om jag kan tydligt höra fotsteg och så med dom, för det var ju ganska bra pris ändå.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Sennheiser GSP 370

Några kronor till men helt klart värt pengarna tycker jag. Känns aldrig som att dom behöver laddas, bra räckvidd och inget trassel

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

Hyper X Cloud 2, helt otroligt sköna lurar och mycket bra ljud. Aluminiumbyglar gör att de inte spricker i plasten som vissa lurar gör.
Jag jobbar hemma och sitter med dem på huvudet under stor del av dagen utan att det blir obekvämt. Jag har den trådade varianten men som jag förstått så är den trådlösa lika bra, eller bättre.

Lycka till med letandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

hej,

mina gamla corsair hs70 har typ gett upp, ena kudden har ramlat av, battertiden är typ 2h och dom laddar lite när dom vill.
sjukt trött på dom så tänkte köpa nya, men är verkligen lost med vad jag borde köpa.

viktigast för mig är väl att dom passar bra till FPS-spel, så typ att directional audio är bra så jag hör fotsteg och vart ifrån dom kommer. spelar mest WZ och BF4. Gärna att dom duger att lyssna på musik med också. om det är mjukvaror man måste installera för att det ska funka gör det mig inget, van vid icue.
väääldigt gärna trådlösa med, har vant mig vid trådlöst nu med mina HS70 och mina XM3's till telefonen, tror nästan inte jag skulle kunna gå tillbaka till trådat haha.

inga open back heller, inte tillräckligt tyst i min lgh för att det ska funka.

so, vilka är bäst för mig?
Jag följer Teo på YT och twitch, han har Corsair Virtuoso SE (tror jag?) som verkar bra, men är dom verkligen så bra att man kan höra nästan alla fotsteg? och, vad är skillnaden mellan alla olika versioner SE, non-SE och XT?
har sett erbjudande på Komplett, 1490kr för dom.

eller finns det bättre val?
Arctic 7's? HyperX?
blir nästan yr av alla val haha.
hjälp uppskattas jättemycket

Jag är väldigt nöjd med dessa. Skönaste jag haft.
Och man kan välja mellan fuskskinn- och velourkudar som följer med!
https://www.webhallen.com/se/product/322597-Logitech-PRO-X-Wi...

Tror det är dessa shroud använder.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns i princip inget som slår Sennheisers gaming serie när det kommer till FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ntel_R15E:

Sennheiser GSP 370

Några kronor till men helt klart värt pengarna tycker jag. Känns aldrig som att dom behöver laddas, bra räckvidd och inget trassel

tack!
Ja det var ju liiite mer än vad jag tänkt mig haha, men är dom värda det priset så kan jag absolut tänka mig att betala mer.
kollat på en review men kände inte att jag fick någon bra uppfattning av hur bra ljudet är. antar att du äger dom själv? hur är ljudet? jag vill liksom kunna höra vart ifrån ljudet kommer ifrån, om det är ett par meter bakom mig till höger osv.

superbra med batteritid, det är jag inte bortskämd med haha.
såg ett problem på inet's recensioner, tydligen behöver man dra ut och in USB-stickan varje gång man startar om datorn för att mikrofonen ska funka, är det något du upplevt?
supertacksam för all hjälp.

Skrivet av chrilled:

Hyper X Cloud 2, helt otroligt sköna lurar och mycket bra ljud. Aluminiumbyglar gör att de inte spricker i plasten som vissa lurar gör.
Jag jobbar hemma och sitter med dem på huvudet under stor del av dagen utan att det blir obekvämt. Jag har den trådade varianten men som jag förstått så är den trådlösa lika bra, eller bättre.

Lycka till med letandet

liiite snällare pris än sennheiser iallafall
skönt att veta att dom är bekväma. Får kolla lite mer på reviews, men det jag hört änsålänge är att de ska vara ganska bra för att höra fotsteg med.

tack så mycket

Skrivet av griid:

Jag är väldigt nöjd med dessa. Skönaste jag haft.
Och man kan välja mellan fuskskinn- och velourkudar som följer med!
https://www.webhallen.com/se/product/322597-Logitech-PRO-X-Wi...

Tror det är dessa shroud använder.

uppskattar direkt iaf att det är USB-C
får kolla mer på det, det lilla jag hann nu så verkar dom ju bra iallafall!

Skrivet av aml417:

Finns i princip inget som slår Sennheisers gaming serie när det kommer till FPS.

okay! rekommenderar du också GSP 370, eller tycker du det finns andra?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

tack!
Ja det var ju liiite mer än vad jag tänkt mig haha, men är dom värda det priset så kan jag absolut tänka mig att betala mer.
kollat på en review men kände inte att jag fick någon bra uppfattning av hur bra ljudet är. antar att du äger dom själv? hur är ljudet? jag vill liksom kunna höra vart ifrån ljudet kommer ifrån, om det är ett par meter bakom mig till höger osv.

superbra med batteritid, det är jag inte bortskämd med haha.
såg ett problem på inet's recensioner, tydligen behöver man dra ut och in USB-stickan varje gång man startar om datorn för att mikrofonen ska funka, är det något du upplevt?
supertacksam för all hjälp.

Japp, har haft ett par nu i snart ett år och är nöjd. Uppfattar ljudet som bra.

Har inte upplevt att det är ett problem vid varje omstart. Det kan ske nån gång absolut men väldigt sällan från min erfarenhet, några ggr på ett år. Mindre strul än mina erfarenheter med logitech och steelseries iaf (äldre produkter).

Batteritiden vet jag inte hur dom får till men den är riktigt bra, laddar mina max en gång i veckan och då används dom varje dag

Men priset är relativt högt, det är väl nackdelen

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

okay! rekommenderar du också GSP 370, eller tycker du det finns andra?

Game one använder jag själv. Vill man ha stängda lurar hade jag väl kört på Game zero, gissar på att det är samma element i dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ntel_R15E:

Japp, har haft ett par nu i snart ett år och är nöjd. Uppfattar ljudet som bra.

Har inte upplevt att det är ett problem vid varje omstart. Det kan ske nån gång absolut men väldigt sällan från min erfarenhet, några ggr på ett år. Mindre strul än mina erfarenheter med logitech och steelseries iaf (äldre produkter).

Batteritiden vet jag inte hur dom får till men den är riktigt bra, laddar mina max en gång i veckan och då används dom varje dag

Men priset är relativt högt, det är väl nackdelen

åh vad bra! mycket lättare att veta om det är en bra produkt om det finns någon som faktiskt använt den, än att en reviewer har använt den i ett par timmar haha.
jag var halvnöjd med mina HS70 så antar att jag skulle vara nöjd med dessa också då.

oh okay! skönt, då är det iaf inget problem med alla, eller något dom kanske patchat.

den batteritiden är ju amazing, gud sån lyx!
får kanske avvakta en stund, tar emot att lägga så mycket pengar på ett headset, men dom känns ändå som det bästa valet so far.

Skrivet av aml417:

Game one använder jag själv. Vill man ha stängda lurar hade jag väl kört på Game zero, gissar på att det är samma element i dom.

ska kolla på dom, tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀