Permalänk

Datorn startar men inget syns!?!

Hej jag har lite panik då jag ska spela ett spel jag väntat på i ett år. Jag byggde min dator själv inge problem (Första datorn)
Jag tänkte jag kunde uppgradera datorn lite då jag vill ha mer fps å köra på fancy grafik...

Köper nytt I-7 märker att mitt moderkort inte passar så jag köper ett nytt moderkort... Tänkte inte riktigt där då man lär ju ha en ny cpu-fläkt med...
Iaf jag monderar runt å ser att min fläkt inte passar till i-7 så jag monterar tillbaks ALLT tillmitt gamla case.
Trycker på datorns start knapp. Allt låter bra å fint fläktarna snurrar i grafikkortet och cpu fläkten snurrar plus dom 2 extra fläktarna i datorn.

Där stannar de roliga,och även min dator för jag får ingen bild och mitt tangentbord+mus lyser inte.

Hjälp mig snälla jag har monterat ner allt igen för å se om jag gjorde något fel. Lika igen!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av saralita99:

Kan du ta lite bättre och fler bilder på delarna i datorn?

Permalänk
Medlem

Den översta LEDen som lyser (under 24pin connectorn) är DRAM-led. Testa att ta ur minnena och köra dom ett och ett. Se till att dom verkligen klickar fast ordentligt.
Den undre LEDen är Standby Power LED, indikerar bara att systemet är påslaget, eller i viloläge.
Dessutom ser det ut som att CPU kylaren inte riktigt sitter fast med alla pins, kika på det med när du ändå håller på.

Permalänk

EEHEHE hey dee luuuungt asså fixade de var tydligen bara min cpu fläkt som inte satt tillräckligt bra. <3 Tackarför hjälpen allihopa <3

Permalänk

Admins lås tråden <3