Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vart tog alla Xbox One kontroll vägen?

Permalänk
Medlem

Vart tog alla Xbox One kontroll vägen?

Som rubriken lyder!

Varför är det slut på lager oavsett vilken butik man tittar på? Har det blivit så pass illa att även tillverkning av xbox one kontroll blivit påverkat? Försökt köpa nu senaste månaden men inte fasen går det få tag i det. Några tips? Jag tänker inte lägga 2000 kronor för Elite Series.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Elite Series handkontrollen <3 dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Elite Series handkontrollen <3 dock

Den är fin.. Men jag känner inte för att lägga över 2k på en kontroll för lite gibb på PC då o då :/

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Som rubriken lyder!

Varför är det slut på lager oavsett vilken butik man tittar på? Har det blivit så pass illa att även tillverkning av xbox one kontroll blivit påverkat? Försökt köpa nu senaste månaden men inte fasen går det få tag i det. Några tips? Jag tänker inte lägga 2000 kronor för Elite Series.

Maxgaming har 5+ i lager just nu
https://www.maxgaming.se/sv/handkontroll-xbox-series/xbox-ser...

(finns flera modeller i varierande pris https://www.maxgaming.se/sv/konsol/xbox/xbox-series-tillbehor... )

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

intressant.. Var där o kikade för någon timma sen, stod 0 på lager.. haha

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk

sluta dom inte tillverka för att dom nya Xbox Series Controllers är bakåtkompatibla..

men visst dåligt på lager med dom oxå

https://www.windowscentral.com/does-xbox-series-x-series-s-co...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

sluta dom inte tillverka för att dom nya Xbox Series Controllers är bakåtkompatibla..

men visst dåligt på lager med dom oxå

https://www.windowscentral.com/does-xbox-series-x-series-s-co...

tack då är man med på noterna

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Kontrollerna för Xbox series fungerar på både Xbox series och Xbox one och därav har de valt att endast köra på dem afaik

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Jag högg några trådlösa Xbox 360-kontrollers till min PC när de var på utförsäljning (typ 199kr), det är ju ett par år sedan, men Microsoft tycks lämna tillverkningen av äldre kontrollers när de kommer med nya.

Lite synd kan jag tycka.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Jag högg några trådlösa Xbox 360-kontrollers till min PC när de var på utförsäljning (typ 199kr), det är ju ett par år sedan, men Microsoft tycks lämna tillverkningen av äldre kontrollers när de kommer med nya.

Lite synd kan jag tycka.

Tja, samtidigt var det ju ett stort lyft från 360 till One-kontrollen. Nu är väl lyftet inte lika stort riktigt, men det är ju ändå en ersättningsprodukt liksom. De flesta företag slutar producera en produkt när ersättaren har lanserats.

Det enda sämre i mina ögon med Series-kontrollen är att anti-halk mönstret är väl grovt, men det är inte så mycket uppgraderingar i övrigt, förutom en knapp för att ta och dela screenshots och klipp. 99 gånger av hundra är det dock av misstag man kommer åt den, men den hundrade gången var den ju fin att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Den är fin.. Men jag känner inte för att lägga över 2k på en kontroll för lite gibb på PC då o då :/

Köp DS4 kontroller. Mycket skönare än Xbox. Du måste ha DS4Windows installerat. Fungerar kanon med bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Köp DS4 kontroller. Mycket skönare än Xbox. Du måste ha DS4Windows installerat. Fungerar kanon med bluetooth.

PS kontroller skönare än Xbox? Aldrig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xSean145:

Köp DS4 kontroller. Mycket skönare än Xbox. Du måste ha DS4Windows installerat. Fungerar kanon med bluetooth.

TINY HANDS!!!

Nej men det är ju en smaksak, vad som passar ens händer bäst och vad för typ av spel man spelar. De flesta spel jag kör nyttjar ju den vänstra spaken och XYBA mycket, och då är det skönt att tummarna är mer avslappnade där. På PS blir det mindre bekvämt för den vänstra tummen. Sen har jag inte kört PS5 så mycket men på äldre varianter så fick jag kramp efter någon timme, det blev liksom något dumt med pekfingret och långfingret, att de trycktes isär för mycket då långfingret hamnade under kontrollen och inte vid knapparna. På XB håller jag på samma vis men det blir inte alls samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

PS kontroller skönare än Xbox? Aldrig

Det är såklart en smaksak. Jag har använt båda i många år men gav upp med Xbox tillslut för att joysticken höll knappt 3 månader när man spelade COD. Men det är en annan diskussion. Man ska såklart köra med det man tycker är trevligast.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem strax efter nyår. Fick dock tag på en via amazon.se. Kanske värt att kolla om du inte redan har gjort det.