Permalänk
Medlem

Lenovo Legion 5, RTX 3060

Hejsan!

Hittade en bärbar Lenovo som denna:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Köpte den för strax under 10 000 kr som demovara, lite av ett impulsköp då det lät billigt.

Nu börjar jag tveka lite, vad säger ni, var det ett bra köp? Något annat som är more bang for the buck? Eller ska man t om avvakta någon nyare serie som ev är nära förestående?

Tack på förhand!

Permalänk

Bra köp. Den har jag med kollat på, tror den låg på 10900 ett tag på netonnet. Nu är den uppe på 13900, och då känns det inte prisvärt längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av denzeloto:

Bra köp. Den har jag med kollat på, tror den låg på 10900 ett tag på netonnet. Nu är den uppe på 13900, och då känns det inte prisvärt längre

Håller med, för 10990 kändes den prisvärd. För 13.500:- får man ju en modell med 3070 hos Komplett…

Permalänk
Medlem

Tack för svar,
Fick den för 9900 kr, den på komplett är 13500 och vad jag ser är enda skillnaden 3070 istället för 3060. Tycker ni 3070 är värt 3600 kr extra? Vad jag sett så tror jag inte det, dock har den 8GB minne vs 6GB på grafikkortet, mest det jag är lite orolig för på 3060 laptopen

Permalänk

Personligen hade jag inte lagt de pengarna, men är lite upp till var och en vad man är ute efter / behöver.

Permalänk
Medlem

Jag är väl mest ute efter mest bang of the buck, och jag vet att det är svårt/omöjligt att förutsäga framtiden, men det är väl det jag funderar på. Men ifs så kan man väl också tänka att spara 3500 kr nu, för 20-30% sämre grafikkort kanske ändå är vettigt då man kan lägga dom pengarna på nästa laptop så att säga...svårt det här, haha.

Permalänk

Det där är svårt (är så velig själv).
När du väl kommer upp i 13 500, så kan man ställa sig samma fråga, är det värt att lägga på ytterligare 2000-3000 för 20% bättre dator? osv.

Mitt tips är att bestämma dig för vilken nivå som du inte kommer vara missnöjd med. Är du där redan med denna lenovo, så behåller du den. Känner du att du gärna vill ha bättre GPU för att det ska kännas bra? Då ska du gå på nästa dator. 10 eller 13,5k , är fortfarande en del pengar, då är det bra om det känns rätt.

Permalänk

Hur har det gått? Har du bytt upp dig till en bättre?