Streamingtjänsten Sky Showtime lanseras i Norden

Permalänk
Melding Plague

Streamingtjänsten Sky Showtime lanseras i Norden

En kombination av TV-tjänsterna Paramount+ och Peacock för Europa plus lite innehåll från Sky paketeras i ny streamingtjänst.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har Netflix, Disney+, Amazon Prime Video och HBO Max. Sorry men vill jag se något annat så kommer jag hissa seglen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad finns det för serier där egentligen? Kan inte på rak arm komma på någonting. Barnprogram och amerikanska dokusåpor?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Känner det börjar bli för många prenumerations-tjänster.

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Vad finns det för serier där egentligen? Kan inte på rak arm komma på någonting. Barnprogram och amerikanska dokusåpor?

Vet att på Tele2 Play så går bl. a. South Park under Paramount-flagg så bör väl gälla även Sky Showtime. Mer vet jag dock inte vad de erbjuder.

Permalänk
Medlem

Söker en streamingtjänst som erbjuder gamla tecknande serier, såsom Hanna Barbera och Cartoon Networks material från 90-talet. Allt tecknat som finns tillgängligt är nyproducerat skit.
Finns det jag söker nånstans?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Behövs det FLER streamingtjänster?

Kommer blir som alla pizzeriorna i stan, vissa är bra, andra är riktigt dåliga och behövs inte då de ligger 100m ifrån varandra.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Behövs det FLER streamingtjänster?

Nej, men de kommer fortsätta etableras tills någon slänger in handduken pga höga förluster.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Vad finns det för serier där egentligen? Kan inte på rak arm komma på någonting. Barnprogram och amerikanska dokusåpor?

Skrivet av Brewmaster:

Vet att på Tele2 Play så går bl. a. South Park under Paramount-flagg så bör väl gälla även Sky Showtime. Mer vet jag dock inte vad de erbjuder.

Paramount+ visar t.ex. Dexter och Halo. Enligt https://www.sho.com/series visar dom Billions, tror den finns på HBO för Sverige.

Futurama, Simpsons, SWAT, Blacklist, Flash och Strike back är några andra serier görs/har gjorts av sky eller showtime. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programmes_broadcast_by_Sky_One,_Sky_Max_and_Sky_Showcase

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

NOLL intresse...

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Ju fler bolag som starta streamingtjänster desto tunnare med material blir det på de andra streamingtjänsterna eftersom bolagen bara tillåter sitt eget material på sin egen tjänst. Tror detta kommer att leda till att det kommer piratas lika mycket i framtiden som det gjordes innan streamingtjänsterna fanns eftersom folk kommer inte vilja/kunna betala eller orka byta till någon annan tjänst fram och tillbaka.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om yellow jackets. Jag får för mig att rätt många bra serier kommer från showtime men att de i sverige har legat på plattformar såsom netflix, hbo, svt etc. Det lär väl bli ett stopp för det nu när det lanseras i norden allteftersom kontrakt löper ut? Håller med om att det börjar bli för många tjänster och för mycket skit!

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Ju fler bolag som starta streamingtjänster desto tunnare med material blir det på de andra streamingtjänsterna eftersom bolagen bara tillåter sitt eget material på sin egen tjänst. Tror detta kommer att leda till att det kommer piratas lika mycket i framtiden som det gjordes innan streamingtjänsterna fanns eftersom folk kommer inte vilja/kunna betala eller orka byta till någon annan tjänst fram och tillbaka.

Man får se. Jag tycker de flesta streamingtjänster idag mest fokuserar på ungdomar och nya serier. En annan vill ha gamla serier och kanske Show time kan erbjuda mig det.
Och nej jag har inget emot nyproducerade serier. Jag gillar dock serier av typen, pang, pang, vem sköt vem?
Inte typ dagens scfi serier där den stora delen av handlingen kretsar kring vem låg med min fru eller man?

Såhär ser jag på de flesta nya scfi serier idag: https://www.youtube.com/watch?v=_W_g7_KJP_o

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RVX:

Söker en streamingtjänst som erbjuder gamla tecknande serier, såsom Hanna Barbera och Cartoon Networks material från 90-talet. Allt tecknat som finns tillgängligt är nyproducerat skit.
Finns det jag söker nånstans?

https://www.makeuseof.com/tag/where-to-watch-old-classic-cart... ?
Annars är det kanske torrents som gäller

Permalänk
Medlem

Yes, en till streamingtjänst ;P

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Peacocks platform varken stöder 4K, HDR eller Dolby Atmos-ljud i dagsläget.

Noll intresse. Är väl som gamla HBO nordic: 720p och risigt UI för spelaren.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Paramount+ visar t.ex. Dexter och Halo. Enligt https://www.sho.com/series visar dom Billions, tror den finns på HBO för Sverige.

Futurama, Simpsons, SWAT, Blacklist, Flash och Strike back är några andra serier görs/har gjorts av sky eller showtime. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programmes_broadcast_by_Sky_One,_Sky_Max_and_Sky_Showcase

Showtime är ju HBO:s konkurrent. På 80-talet var de ju jämförbara ungefär som Viasat och Canal+ gällandes kabel-tv. Flera av serierna på HBO Nordic är ju Showtime-serier från början så jag kan tänka mig att HBO Max kommer tappa rättigheterna till flera av dem efter lansering (Billions t.ex.). Kan inte se varför de skulle låta den vara kvar på sin konkurrent efter avtalstiden gått ut.

Med det sagt så säger jag som många av er andra, jag betalar inte för en prenumerationstjänst till. Har idag Netflix, HBO Max, Viaplay, Amazon Prome, och Disney+. Det får räcka så. Det finns andra sätt att se de serier man verkligen vill se.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt fel person för detta då jag inte är intresserad av streaming tjänster alls och desto fler som släpps tynar det ännu mer.

Permalänk
Medlem

Ha testade Paramount+ men deras bibliotek va vettlöst lite och inte alls lika smidigt som disney+, Netflix, Viaplay, HBOmax och Cmore. Och det här ska bygga på samma standard? Då blir det NEJ tack och jag seglar vidare på de 7 haven.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sistnämnda är enkelt att få fram, med engelskt tal. Svenska är svårare, omöjligt i vissa fall.
Ska kolla länken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Musikälskare

Inte en till... Förstår att flera börjar pirata igen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Inte en till... Förstår att flera börjar pirata igen

Den bristande kvalitén på tjänsterna är en annan bidragande faktor. Provade Paramount+, riktigt dålig bildkvalitet. Kanske sämst av alla jag testat.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Otroligt... Att inte ens alla dessa toppar på filmbolagen själva fattar att folket inte vill ha 17 streaming sajter att leta filmer på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Inte en till... Förstår att flera börjar pirata igen

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad finns det för serier där egentligen? Kan inte på rak arm komma på någonting. Barnprogram och amerikanska dokusåpor?

1883 på Paramount+ är en grym western serie med Sam Elliot! Har för mig även säsong två av StarTrek Picard är planerad för Paramount+ Där måste Amazon gjort bort sig rejält o bara förbeställt en säsong:(

Permalänk
Medlem

Snart har varje tv serie en egen streaming tjänst....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

-A pirate i was ment to be, trim the sails and roam the sea! /s Fatta va lyckliga vi är som har en tjänst som Spotify. Tänk om vi skulle behöva ha 3-4 olika tjänster för att kunna lyssna på all musik vi vill och desutom behöva byta ett par gånger per år för att nytt material dyker upp på nya tjänster? Gösses, det hade varit jobbigt...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Meh.

Streamingtjänster var bra när det fanns 3 stora.
Nu är det kabel-tv fast dyrare

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Varför inte, ännu en streamingtjänst…