Finns det kvar relativt nya bärbara med ethernet/lan port?

Permalänk

Finns det kvar relativt nya bärbara med ethernet/lan port?

14 tum max

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av raoul_duke:

14 tum max

Ja, Lenovo, Dell och HP har modeller.
https://www.dustinhome.se/product/5011221514/latitude-5420

Vill du ha mer utförligt svar så får du fylla ut en ordentlig kravlista.
Det är primärt "jobbdatorer" du är ute efter, t ex Probooks, Latitude, Thinkpads etc.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Försökte hitta sökfunktion på det på Prisjakt men hittade inte.

Permalänk
Medlem

Hp Elitebook 6xx G9 (Alderlake Laptop ) kommer med rj45 port fick jag lära mig här om veckan , release i mars nån gång ( vet ej om tillgänglig då det fick vi inget svar på ) (dock inte på 8xx serien ,)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av raoul_duke:

Försökte hitta sökfunktion på det på Prisjakt men hittade inte.

Nya Prisjakt är retard, förmodligen saknas filtret där.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=m=s472...

Där har du ett filter för laptops med "RJ45 - JA" aktiverad på prisjakt-classic.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nya Prisjakt är retard, förmodligen saknas filtret där.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=m=s472...

Där har du ett filter för laptops med "RJ45 - JA" aktiverad på prisjakt-classic.

Tack

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av raoul_duke:

Du ställde en typisk X-Y fråga nu!
Undvik det så får du snabbare och smidigare svar.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629809-akta-dig-for-x...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du ställde en typisk X-Y fråga nu!
Undvik det så får du snabbare och smidigare svar.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629809-akta-dig-for-x...

Eh.. han ställde en väldigt rak fråga. Hade den t.o.m. formulerad i titeln. Fick ett bra svar med en lista på alternativ och är nöjd och tackar för hjälpen.

Du ska nog läsa din egen länk så du förstår konceptet för här finns inget Y. X från början till slut.

Jag hatar också dongles så kan lätt relatera till TS fråga och hade det som krav på min arbetsdator.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag hatar också dongles så kan lätt relatera till TS fråga och hade det som krav på min arbetsdator.

Jo, med dongel kommer vi att få logga in i vpn även på kontoret, fast ethernet har vissa fördelar.

Men jag hoppas ändå på de nya elitebook för bättre skärmar och uppdaterade cpuer, så blir det dockningsstation och dongel....

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av talonmas:

Eh.. han ställde en väldigt rak fråga. Hade den t.o.m. formulerad i titeln. Fick ett bra svar med en lista på alternativ och är nöjd och tackar för hjälpen.

Du ska nog läsa din egen länk så du förstår konceptet för här finns inget Y. X från början till slut.

Jag hatar också dongles så kan lätt relatera till TS fråga och hade det som krav på min arbetsdator.

Frågan som ställdes: "finns det laptops med nätverksuttag?".
Den egentliga frågan var "Går det filtrera efter nätverksuttag på laptops hos Prisjakt?"

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Frågan som ställdes: "finns det laptops med nätverksuttag?".
Den egentliga frågan var "Går det filtrera efter nätverksuttag på laptops hos Prisjakt?"

Det var verkligen inte frågan. Prisjakt var ETT sätt att få fram svaret, bland många. Ett verktyg. Frågan var definitivt om det fortfarande tillverkas laptops med rj45.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av talonmas:

Det var verkligen inte frågan. Prisjakt var ETT sätt att få fram svaret, bland många. Ett verktyg. Frågan var definitivt om det fortfarande tillverkas laptops med rj45.

Vi tolkar nog TS olika.
Trevlig kväll.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Att den här tråden finns implicerar att många laptops som produceras och säljs numera inte har ethernetuttag.
Jag har inte följt marknaden så noga på senare år, men är det verkligen så illa?

Permalänk
Skrivet av Erik_T:

Att den här tråden finns implicerar att många laptops som produceras och säljs numera inte har ethernetuttag.
Jag har inte följt marknaden så noga på senare år, men är det verkligen så illa?

Över häften av alla laptops på prisjakt. Filtrera man ner i storlek minskar det.
Jag tror att vi alla kan komma överens om att RJ45 porten är en port som egentligen inte hör hemma på en ultraportabel laptop. Problemet är att vi ändå måste ha den och ersättare går det så trögt för: https://www.automationworld.com/products/data/article/2110690...
Jag tror ersättaren blir att det blir ingen port alls, vi som ändå vill ha den synd om oss. Men vi får anpassa oss efter den stora skaran. Jag själv har alltid en usb nätverksport i väskan trots min dator har 1st. De som har en laptop utan någon måste ha 2st usb nätverksportar eller ha ett annat jobb.
*edit*
Att ta bort RJ45 porten för att datorn är extrem tunn typ en iPad så köper jag argumentet. Får dock en RJ45 port plats, tillverkaren väljer bara att inte montera dit den av estiska orsaker eller något så tycker jag datorn är skit.
-Alltså det får plats en RJ45 port men tillverkaren tycker laptoppen ser snyggare ut utan denna port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vi tolkar nog TS olika.
Trevlig kväll.

Det gör vi. Trevlig kväll

(Varför säger man aldrig trevlig vardag på söndagar? Är det bara helgen som ska vara trevlig?)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3