Hjälp! E-post konton försvunna.

Permalänk
Medlem

Hjälp! E-post konton försvunna.

Använder E-post programmet i Windows10 och idag upptäckte jag att båda mina E-post konton med alla mail saknas i E-post programmet.
Finns det något sätt att återställa mail-kontona?
Provade systemåterställning men det hjälpte inte.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av P.E:

Använder E-post programmet i Windows10 och idag upptäckte jag att båda mina E-post konton med alla mail saknas i E-post programmet.
Finns det något sätt att återställa mail-kontona?
Provade systemåterställning men det hjälpte inte.

Tacksam för hjälp.

"Lägg till e-postkonto" och logga in med dina uppgifter? Om det är en "vanlig" mailadress (typ hotmail.com/live.com/gmail.com eller liknande) så finns alla mail där, så de laddas ner när du loggar in.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

"Lägg till e-postkonto" och logga in med dina uppgifter? Om det är en "vanlig" mailadress (typ hotmail.com/live.com/gmail.com eller liknande) så finns alla mail där, så de laddas ner när du loggar in.

Tack för svar!
Jag tänkte att det fanns något enklare sätt, får försöka hitta uppgifterna.
Men undrar hur kontona bara kan försvinna?

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Uppdatering, säkerhetsutloggning mm. Händer att man får knappa in manuellt emellanåt. Rekommenderar att ha ett sätt att spara lösenord. T.ex. lösenordshanteraren som är inbyggd i iPhoen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Tack för svar!
Jag tänkte att det fanns något enklare sätt, får försöka hitta uppgifterna.
Men undrar hur kontona bara kan försvinna?

Uppgifterna är din e-postadress och lösenordet (vilket jag hoppas att du har koll på). Inställningarna sköter programvaran, förutsatt att du har en hyfsat välkänd e-postleverantör, typ Google, Microsoft, Telia.

Den andra frågan, är nog tyvärr omöjlig att svara på då vi inte vet vad du har gjort med datorn tills detta skedde.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Uppgifterna är din e-postadress och lösenordet (vilket jag hoppas att du har koll på). Inställningarna sköter programvaran, förutsatt att du har en hyfsat välkänd e-postleverantör, typ Google, Microsoft, Telia.

Den andra frågan, är nog tyvärr omöjlig att svara på då vi inte vet vad du har gjort med datorn tills detta skedde.

Tack!
Det ska nog fixa sig.
Har inte gjort något speciellt, igår kväll var allt normalt och idag när jag startade datorn var kontona borta.

Visa signatur