Permalänk
Inaktiv

Sapphire eller Hercules

Vilket ska jag välja båda har Radeon 9800pro Chipet.

Här är en jämförelse mellan korten:
Sapphire vs Hercules

Det enda som skiljer är priset där Hercules är 200:- billigare.

Eftersom dom är helt identiska med varandra när det gäller
specifikationen så undrar jag vilket kort som är bäst av Hercules
och Sapphire.

Permalänk
Medlem

eftersom det är retail så kanske innehållet avgör???

Permalänk
Medlem

Köp Hercules. Länk nedan.......

http://www.vr-zone.com/reviews/Hercules/R9800Pro/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Inaktiv

Det lutar mot att jag köper ett Hercules istället, efter om det verkar ha bättre kylning än Sapphire + att det ser lite coolare ut också.

Permalänk

hehe du är som jag skulle oxå välja mällan dom 2 men jag har bestämt mig för Hercules

Permalänk
Inaktiv

Har bestämt mig för Hercules, dels för att det kortet var billigare och hade bättre kylning än Sapphire.

Permalänk

Och priset här gäller exkl. moms men det kankse du såg?

Själv valde jag Hercules för det var det enda som fanns inne när jag beställde men prestandamässigt är det nog inte så stor skillnad, men coolhetsfaktorn vinner den nog på.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Inaktiv

Jag får köpa kortet exkl moms via det företag jag sommarjobbar på. Så det blir ett Hercules 9800pro och det
kostar 3895:- exkl moms på Dustin.

Permalänk

^^ jag köper utan moms oxå men då får jag Sapphire. för 3000kr
Hercules för 3707kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Alucard
^^ jag köper utan moms oxå men då får jag Sapphire. för 3000kr
Hercules för 3707kr

kanske inte är så intressant vad du kan köpa det för, om du vill säga nått nyttigt kan du ju ge länk till en butik som har ett bra pris på ett 9800pro.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"